• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe skrev 2012-05-26 18:45:41 följande:
    En hindersprövning skickar man in innan ett bröllop till skattemyndigheten som ska bekräfta att man varken är gift -i dagsläget då man planerar att gifta sig- eller att den man ska gifta sig med inte är ens syskon/förälder osv. Lite snabbt och enkelt sådär
    lite mer förklarat.. också kort  http://sv.wikipedia.org/wiki/Hinderspr%C3%B6vning
  • NeLe
    Edds skrev 2012-05-26 18:46:36 följande:
    äh jag läste på wikipedia :D

men detta funderade jag över "Hindersprövning görs hos Skatteverket. När hindersprövningen är klar får man ett intyg om hindersprövning, som är giltigt i fyra månader." Vi blir väl inte släkt eller redan gift eller minderårig en gång till så varför är den begränsad till 4 månader ? gäller detta bara om man skall gifta sig kyrkligt??

undra föressten om vovven känner av bebise, idag la han huvudet mjukt mot min mage, som om han låg och lyssna, skit häftigt !
    gäller vid borgerligt också. Vet dock inte varför den bara är giltig i 4 månader.
  • NeLe

Här blir vi fyra stycken i vår trea.. Vi har en groda som är inneboende för tillfälligt samt en valp som vi (jag) väntar på ska födas. Men när bebis kommer och vovven så där vi 6 st Grodan lär åka ut snart tror jag

• NeLe
    Edds skrev 2012-05-28 14:11:23 följande:
    Eiramis: hoppas du får det som känns bäst i slutändan, vad han behöver är när du känner dig nöjd och tillfreds :)

Är det ngn annan som har lust att skaka till magen när det är stilla där inne ?? Jag blir direkt nojjig när det stillar sig efter några dagars fest .. Idag har lill*n knappt puffat :(
    jag vill skaka om den hela tiden, oavsett... Tycker min lille sparkar för lite där inne. Gör sig till känna tre-fem gånger/dag och sedan är det rätt lugnt. Tråååk!
  • NeLe
    Edds skrev 2012-05-28 14:27:43 följande:
    NeLe; ja helst när den varit dö vild hela helgen och nu knappt ingenting, garanterat för att jag väntar.. Tar nog låånga sömn lurar men ändå !!:)
    hehe ja ifall den levt loppan i helgen lär den ju vara trött o behöva återhämta sig drick iskallt vatten och buffa lite på magen när du ligger ner och se ifall du inte får någon respons
  • NeLe
    Den lilla M skrev 2012-05-28 16:54:59 följande:
    Jag har en väldigt lugn liten tjej i magen, nästan så att jag blir orolig ibland när jag läser om era små. Men min BM sa att jag inte skulle oroa mig, vissa är helt enkelt lite lugnare i magen plus att jag har moderkakan fram som dämpar lite också. Mest aktion blir det efter lunch och middag sen brukar det bökas lite runt kl 4 på morgonen då jag numera alltid går upp för att kissa. 

Nån som har ett bra tips på en vagn där man har bebis vänd mot sig samt rörliga hjul fram och den ska vara bra att köra i terräng?
    jag har likadant som du.. moderkaka i framvägg och rätt dämpade rörelser. 
  • NeLe
    naggym skrev 2012-05-30 14:03:56 följande:
    Idag är det 3 månader kvar till BF för mig.. wiiiiiiie!! Det går frammåt.. och imorgon är det absolut sista dagen på skolan, har min slutopponering på C-uppsatsen.... wiiiiiie :) Det går bra nu....
    lycka till på oppongeringen Gjorde min i höstas och det gick kanon
  • NeLe
    moonlaiz skrev 2012-05-31 10:14:04 följande:
    gnäller av mig lite jag med=)

dottern ligger fortfarande med maginfluensa sedan i måndags natt, vaknade med bajs i heeela sängen idag och har kräkts 8 ggr...

jag bara väntar på mig tur och ser till att tugga all mat väääldigt noga!

nåt man bör tänka på vid maginfluensa som gravid bortsett från mycket vätska osv? 
    nogrann hygien så det inte sprids till andra i hushållet. Handsprit i stora lass och handtvätt trots handsprit, dvs handvätt innan man tar på handspriten
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-05-31 11:26:12 följande:
    Hej tjejer! Jag undrar om ni kan ge mig ett råd. Jag ska på föräldrautbildning nu i eftermiddag och jag är så osäker på vad jag ska säga.. Man brukar ju alltid presentera sig och tala om hur många barn och så man har. Och jag vet inte om jag ska berätta om mina tvillingar som inte klarade sig. Det känns ju på något sätt självklart att jag ska det. Hade det varit ett missfall eller så hade jag inte sagt något, men det var det ju inte. Men jag vill ju inte skrämma någon heller! Jag har inga problem med att berätta att det hänt, och prata om det om det är någon som undrar något. Men son sagt jag vill ju inte göra någon rädd eller obekväm. Hur hade/har ni gjort eller hur hade ni velat att en tjej i min situation gjort?
    Håller fullständigt med de andra. Du ska göra precis det du känner dig bekväm med och trots att de föddes tidigt samt olyckligtvis inte klarade sig så innebär det ju inte att man ska glömma de. Lyssna på ditt hjärta, vill du dela med dig är det precis det du ska göra, om inte så låt bli!
    Superbia skrev 2012-05-31 11:05:40 följande:
    Och hos oss känns det som att det är världens bästa dag just nu. Fick precis veta att lägenheten vi tittade på igår är vår! Det känns helt otroligt skönt, även om det är delade känslor kring att flytta härifrån Glad
    Så skoj, stort grattis
  • NeLe
    Vili skrev 2012-06-01 20:38:16 följande:
    Nu är jag äntligen färdig examinerad sjuksköterska. Lilla bebisen kickade sig igenom hela examenscermonin. Underbart att både vara färdig och gravid :)
    åh vad härligt.. Jag tar min ssk examen om 7 dagar precis har dock två dumma tentor efter mig som jag inte känner motivation för att plugga till. Blir nog att jag tar de till hösten tror jag under mammaledigheten Vart pluggade du någonstans?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012