Vi som väntar smått i September 2012
Ska sammandragningar göra ont och hur ofta kan man ha det? I princip varje rörelse gör det skit ont och hela magen spänner, blir hård och så får jag ett tryck ner i underlivet ibland!?
Ska sammandragningar göra ont och hur ofta kan man ha det? I princip varje rörelse gör det skit ont och hela magen spänner, blir hård och så får jag ett tryck ner i underlivet ibland!?
Jag har en fråga om det här med föräldrapenning. Man måste ju gå upp i tid minst 6 månader innan beräknat för att få högre sgi! På nätet står det att om man blir sjukskriven så påverkar inte det sgin under de sex månaderna eftersom det inte var planerar?! Jag ska ha i början på september och blev sjukskriven i början på april-slutet på maj. Så jag hade ju ingen möjlighet att gå upp i tid då, men om jag går upp i tid efter min sjukskrivning kan det påverka så jag får högre sgi även fast jag bara jobbar 100% i fyra månader eftersom jag vart sjukriven de resterande två?
Hej! Jag har inte läst på länge nu, så vet inte om ni redan pratat om detta. Jag har haft såna buksmärtor och varit extremt kissnödig. Så lämnade urinprov för ca 3veckor sen för trodde jag hade uvi. Va hos bm igår och hon sa att mitt proc hade visat att jag hade GBS i slidan. Jag fick beta att jag kommer få antibiotika vid förlossningen sen sa hon att det inte va nått att oroa sig för. Läste såklart på nätet om vad det var och vad det innebar pga dålig information. Nu när jag läst lite så är man tydligen i högrisk att smitta barnet om man har fått bakterien i slidan!? Jag har också för trånga bäcken, och min mamma fick föda mig i akut snitt och pratade med min bm om det då hon sa att märks det minsta på min förlossning får jag snittas ist. Nu känner jag efter att fått veta att jag har GBS också, så vill jag nog snittas och ta det säkra före det osäkra. Är det nån som haft GBS och fått ett snitt beviljat?
Gjorde 3D ultraljud igår! Rekommenderar det till alla, så häftigt!!! MEN, min tjej visade sig vara en pojk :D haha, så om nån är intresserad av att köpa oanvända tjejkläder (mkt newbi) och en rosa babysitter på ställning så säg till :)
Haha Ne, men det gör inget. Har mest neutralt. Det rosa har jag fått ;) de är bara babysittern jag köpt och den är SÅ rosa :D jag vet inte. Du borde kunna göra det från v22 och fram ;) dom i Linköping kollade allt. Gomspalt, huvud, hjärta, mage osv. Jag är jätte nöjd, men oj vad paff jag blev när det va en pojk! :) ( men har alltid trott det va en pojk )
Ah, hon som gjorde det sa att hon va 99% säker på att det va en tjej, men på 3D gick det inte missa att det va en snopp ;)
Ja det är ju inte omöjligt att det är en pojk. Jag betalde 1500:- fick massa bilder och massa filmer, värt varenda krona. Fick ta med mig hur många jag ville på undersökningen och fick SÅ mycket info som jag inte fick på RUL. Jag är super nöjd och kommer göra det igen om jag får fler barn. Och man får veta könet till 100%. Man ser det så tydligt på ett 3D. La upp en bild i bildtråden för er som vill se hur tydligt man kan se :) Han sa till oss att vi fick bland dom bästa bilderna han fått någonsin. Han hade jobbade med detta sen 84! Känns bra :D
Den försvann, ska lägga upp en ny :)
Till mig sa dom att det va en tjej, på 3D visade det sig att det va en pojk. Så ja, det händer. Men hur ofta vet jag inte! ;)
Är det nån som fått veta hur era små ligger? Va hos bm idag, och hon misstänker att han ligger i säte. Vart känner ni era sparkar??