• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

starstruck: Du är Jätte mega gravid bara :D

• Eddies

Ååååååh jag vill också handla baby kläder men jag vågar inte  riktigt än ...kanske när jag har varit på inskrivningen att jag går och köper massa bebis kläder ;)

Idag mår jag väldans dåligt... tror det beror på att vi lagar stark mat som jag slevat i mig.. grr.. samma tid som igår, kl 14.00 började illamåendet...

vi får se hur denna dag går på jobbet, igår gick det iallafall måttligt bra !! Bara så länge jag inte spyr så är de okej :)

• Eddies
    StarStruck skrev 2012-01-10 19:59:25 följande:
    Kan vi inte hoppa över onsdag och torsdag?!
    hahah du är som jag och vill gå in i vecka 7 aight ?;)
  • Eddies

Jag går in i vecka 7 på fredag (6+0)  och om jag nu jämför vad de skriver "kan" hända med kroppen osv, så stämmer ju allt ..

Jag har börjat må illa.. har molvärk till och från. Sover sju helsikes DÅLIGT... kissar mycket och ofta(men lyckas hålla mig på nätterna) Magen är så uppblåst och jag är nästan förstoppad, jag har gått upp i vikt... jag måste undvika stark mat och kaffe för att hålla ordning på illamåendet, vilket ändå kommer :) Och alla dessa grejer gör mig så fruktansvärt LYCKLIG !! Skulle inte byta bort nånting :):)

Vecka 7

Kroppen:
    Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk

i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider.

Embryot: Embryot är nu en centimeter långt. Handled och fingrar skapas och händer och fötter kan urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska senare bli hjärnan. Här kan man med ultraljud se embryots hjärtaktivitet.

Tips mot illamående
    Ät lite men ofta
    Ät gärna något litet innan du kliver ur sängen
    Drick vatten
    Stressa inte
    Ingefära och papaya kan minska ditt illamående
    Undvik stekt mat, fet mat, kryddig mat och kaffe
    Det finns mediciner vid kraftigt illamående

• Eddies
    LillaBabyK skrev 2012-01-11 09:25:07 följande:
    Jag gick in i vecka 6 igår alltså och idag har jag haft som ett åksjukeillamående, ett dovt illamående och undrar om det är illamående dags eller bara att jag sovit dåligt. Only time will tell antar jag. Det nöp till ordentligt i ligamenten också när jag drogpå mig skorna tidigare, det är vad jag förstår helt normalt att vissa häftiga, halvkonstiga rörelser kan få det att hugga till?

edd - har du också gått upp i vikt? Jag har dragit på mig 2 kilo, är lite i chock. Magen ser ju likadan ut och jag äter mindre än innan! 
    jaa, jag har också gått upp 2 kilo :D men jag har så svälld mage..
  • Eddies
    Hellize skrev 2012-01-11 11:41:46 följande:
    Hej Alla!

Jag plusade igår efter 8 års väntan! Helt otroligt!! Om allt går vägen kommer det med att bli i september. Är enligt uträknaren i vecka 5 (4+2). Inte så långt, men hoppas den stannar där inne i magen! Glad
    Stort Grattis till er andra med!!
    grattis !! vad rooooligt det måste vara en underbar känsla ! Jag vet bara hur svimmfärdig och snurrig jag blev i huvudet när jag fick ett pluss, och vi har försökt i ett år ungefär :)

Nu jäklar ska de bli bebisar i september och vi ska bli morsor. Jag tycker de är coolt, vi är rätt många först föderskor har jag fått för mig ? de e nice =)
  • Eddies

Jag kan nästan klocka mina illamående tider.. som på beställning..

08.30-09.00
    12.00 - 15.00
    och 23.00-02.00

samma visa nu i några dagar =)

• Eddies

det sa min BM också, Och hon sa att det är lika svårt att framkalla ett missfall som det är att stoppa ett...

• Eddies
    AngelinFear skrev 2012-01-11 12:58:00 följande:
    Fy bubblan vad svårt de är att hålla mun om detta, håller på att spricka hela tiden, och min pojkvän har de lika svårt att hålla tyst...
    vi har lyckats råka skvallra till en massa folk.. ja min sambo har skvallrat till alla sina vänner, och jag me, och familj, och på jobbet.. ja de är bara en tidsfråga innan alla vet ...

en kompis till mig som jag inte träffar ofta sa att det syns i mina ögon att jag är gravid, hon såg det direkt hon träffade mig :) nästan helt omöjligt att hålla tyst om det... önskade nästan att det bara var jag och min sambo som visste det än ;P
  • Eddies
    Frokenpilla skrev 2012-01-11 13:03:48 följande:
    Hahaha! Jag har exakt samma tider ;)
    haha ja, men då vet man när det kommer ! :P och jag vet inte vad det är som gör det, för jag äter ju så att jag inte ska må illa, alla mål om dagen plus lite till heheh..
    den där kväll/natt illamåendet gör att jag inte kan sova dock.. så är jag svin trött när jag vaknar halv 9 och mår illa igen... pjuh,.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012