Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

så har jag tittat på alla de senaste avsnitten av one tree hill  och lyssnat lite på bebisen, det e som ni säger att det hörs verkligen när lillen hoppar iväg och rör på sig.
    Ljudet kan väl helt enkelt liknas med som om man ligger i badet med öronen under vattnet och röra på sig=)

• LillaPluppen
    Nelliepop skrev 2012-03-10 07:35:32 följande:
    God morgon!!!
    Nu har jag sovit i stort sett i 2 dygn på raken... Gråter Kroppen orkade inte med så mycket dropp på så kort tid.. Hoppas jag får må bättre idag.. Har fått yttligare en medicin nu mot mitt illamående o spyande.. Typ losec ska jag börja äta oxå...  
    usch va jobbigt att det som skulle hjälpa dig gjorde det värre!!

Hur va det för dig med sjukskrivningen förresten, va det nå problem matt få det godkänt av FK?
  • LillaPluppen

här är förresten en länk till hjärtljud jag spelade in igår i vecka 12+5, man hör både hjärtljuden och när liten rör på sig. Höj ljudet lite dock eftersom det blir lite skrovligare ljus på datorn än va det bli i hörlurarna på angelsoundet=)

• LillaPluppen
    LillyRose skrev 2012-03-10 15:05:22 följande:
    5900 kr! FYND!

jättefin!=)
    De vagnarna är väldigt billiga och bra. Men syskonvagnen kostar väl runt 6000 alltid så det va inget erbjudande just nu va?
  • LillaPluppen

fick ett brev ifrån spec mvc att jag har GBS redan. Inget man gör åt iofs innan antibiotika på förlossningen. Men det e ju skönt att iaf veta att man har det så man är mer uppmärksam på infektioner o om det börjar svida eller klia eller så

• LillaPluppen
    Edds skrev 2012-03-14 07:29:22 följande:
    Hur kommer det sig att man tar dessa prover då? Gör alla det ?  Kan det skada bebis om man inte behandlar det ? Och tänk om man har det men dom aldrig testar ?:O
    det upptäcktes att jag hade gbs i samband med förlossningen föra gången så därför testades jag för det direkt nu.
    Om man inte får antibiotika i samband med förlossningen så kan bebis bli jättesjuk om smittan förs vidare vid födseln.
    Sen finns det komplikationer som kan uppstå innan oxå iom infektioner men det vanligare att inget händer. en tredjedel av alla kvinnor i fertil ålder/gravida bär ju på det som det står i vårdguiden.

GRattis Cozmoz till ett fint resultat!!!=)
  • LillaPluppen
    Edds skrev 2012-03-14 13:44:08 följande:
    okej men då antar jag att dom testar en för de när man kommer dit? till förlossningen altså?
    nä inte om du inte kommer in med komplikationer osv, de flesta som föder barn och har gbs vet inte om det.
  • LillaPluppen

nu har jag tagit mina primperan supp 3 ggr om dagen samt lergigan comp 2 ggr om dagen i en vecka som ordinerats av läkare. 

Visst det hjälper lite men jag kräks fortfarande flera gånger om dagen, främst på mornarna och kvällarna.
    Men jag får iaf i mig ett mål mat mitt på dagen som faktiskt stannar nere.

Huvudvärken ger inte riktigt med sig heller, har citodon mot det men det hjälper knappt heller så de skiter jag hellre i

13+5 idag

• LillaPluppen

Yes! Äntligen damp tiden för RUL ner i brevlådan, den 18 april kl 13.00 smäller det! Då är jag i 18+3, kanon=)

Idag har varit en bra dag de sista två timmarna, har tom tagit tag i lite tvätt och plock hemma! Lyckades få både primperan, lergigan comp och alvedon att stanna i magen. kanske va det som gjorde susen en stund! peppar peppar på att det håller i sig

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012