• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

LillaBabyK skrev 2012-01-09 04:11:29 följande:
    Jag tar omega-3! Eller DHA/EPA för att vara exakt för jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att äta en fisk. Bara man ser till att man tar den omegan som kommer från hela fisken (alltså DHA) och inte den typen som kommer från levern, fisklevern innehåller den A-vitamin som kan vara skadlig för den lilla om det tas i för stora doser så det är nog bäst att inte stoppa i sig mer av det när man ändå får en liten del ur maten. Så det är bara dubbelkolla att det är DHA! Det borde personalen kunna svara på om det inte står skrivet.
    den här tar jag www.pharbioomega3.se/forte
    och där står det för gravida och ammande 1 tablett om dagen... jag äter typ bara 2-3 i veckan..
    men det verkar ju vara rätt innehåll i dessa tabletter ?? jag är inte alls kunnig kring detta..

min BM ville inte riktigt förklara för mig vad jag ska ha för tabletter eftersom hon inte rekomenderar det. Jag försökte förklara för henne att det inte finns en chans att vi kommer kunna äta fisk så mycket.. och att jag ville ha extra.. men fick som inget svar :S så dessa letade jag upp på apoteket..
  • Eddies
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:11:52 följande:
    När ni skriver att ni är typ 5+3.. är det enligt fl:s räknare eller bm? Bm säger ju 5+2 i såna fall...
    ne jag går efter vad min BM sa och FL för de säger samma sak :)
  • Eddies
    kavajen skrev 2012-01-09 11:24:09 följande:
    Var hos en privatgyn idag för att göra ett vul (fick tiden precis när jag varit hos bm förra veckan och ville inte tacka nej då) Han sa att vi förmodligen inte skulle se hjärtat men vi skulle se hinnesäcken och se att den satt rätt. Så rullar han runt grejen och säger "jag ser ett fint tickande hjärta" så jävla härligt!! :D jag kunde inte riktigt se det för det var så litet än, men han såg det och det är huvudsaken :) är så himla lycklig nu! Det känns så mycket verkligare nu när jag sett fostret (embryon) och hjärtat :) min lyckodag
    ååå vad kul !!! jag vill ju verkligen också gå på ett lite tidigare vul och få se, men min sambo är så motstridig :P och jag vill ju inte göra det i hemlighet heller...

Jag mår illa idag... har mått som en princessa hela veckan jag varit ledig och just idag när jag ska jobba !! då ska jag må illa !! Hoppas jag kan vara trevlig på jobbet ändå hehe
  • Eddies

Ni får gärna skratta om ni vill för de här låter himla korkat:

-Men vad är det för vitt som kommer ur mina tuttar? :D:D haha

altså de är väl inte mjölk för de kan ju inte komma ännu ?? De är ju inte rinnande, men de är som om de kommer nå vita små korvar ur porerna i bröstvårtan.. hmm (detaljerat) men kan inte ni också inspektera och se om ni ser ngt på er ? eller förklara vad de är ? hahahhahaha

• Eddies

GUU vilken bra förklaring :D haha då är det därför, ja då ser jag även de som ett symtom :)

Skrutt 83: Jag tror att de är olika från gång till gång, och illamåendet kan nog komma lite hipp som happ..
    jag började må illa imorse litegrann, YTTERST lite... 5+3 idag

• Eddies

jag har blivit helt knockad av tröttheten nu ... ska börja jobba om ngn timma och jag är såååå trött...

Bumblan skrev 2012-01-09 12:26:48 följande:
    Idag gick jag in i v. 7 (fan vad tiden går långsamt...). Har varit lite orolig då jag inte haft så många symptom. Men idag mår jag illa och är sjukt trött, vill bara hem och sova.

Sen utöver det så verkar det som att jag kommer bli erbjuden ett jobb på ett stort internationellt företag. Vet inte vad jag ska göra. Har inte bestämt om jag vill ha det eller inte. Det blir lite längre restid, men utöver det så är det bättre. Hjärnan går på högvarv om både bebis och jobb...
    jag får gratulera för jobbet , Ja om du nu vill ha det !!!

jag har sökt fast jobb och hoppas verkligen att dom hör av sig. företagen har som policy att "graviditet" inte är en anledning till att tacka nej till sökande och heller ingen anledning att utesluta oss :)

hör dom av sig och om jag får komma på intervju kommer jag göra det. jag önskar verkligen innerst inne att jag skulle få jobbet, för det skulle underlätta ekonomiskt.. Jag hade kunnat jobba långt in i graviditeten.. Det är lite jobbigt just nu när man inte vet hur mkt pengar man kommer ha och hur mkt kommer man orka jobba. Jag jobbar bara extra nu ( pluggar samtidigt och har ingen motivation nämligen) men pengar måste man ha.. och ibland ångrar jag mig att jag sa upp mig från förra jobbet för ett tag sen. Men anledningarna till att jag sa upp mig var ändå så starka att de var värt det :)
  • Eddies

går ni alla till privat och gör vul? eller är det bara jag som inte får göra vul här jag bor ?? jag får inte göra nånting förrän vecka 18-20....

jag har också mått illa igår !! inte alls farligt mkt men de kom  och förvånade mig hehe sen var jag väldigt svullen hela kvällen igår.. 5+4 idag för mig me =)

• Eddies
    Skrutt 83 skrev 2012-01-10 11:19:32 följande:
    JessiW: Klart du kan! Välkommen och STORT GRATTIS!!

Undrar som Mikaela80´, hur gick era vul idag?!!

Här sitter jag och är lite små lycklig för att jag känner mig smått smått illamående! Glad att känna nåt men lär ju ångra mig om det slår till med full kraft =)
    jag har också haft illamående igår och idag.. de kommer typ efter att jag ätit lunch... mycket märkligt..
    jag har varit ute och motionerat med min hund i en timme nu, kanske är därför de har rört om lite i magen hehe.. jag tror jag ska göra ett test, har laddat batteriet nu så jag kan lägga upp en bild i bild tråden :D
  • Eddies
    Choccolat skrev 2012-01-10 12:24:19 följande:
    Jaa.. jag har blivit beroende av att se tester! Ha ha!!
    jaa ... fast jag har faktiskt kunnat hålla mig till ett test i veckan nu :) de är bara kul att se , och de testet jag tog idag gav mig nästan en chock, det är så starkt :D:D !!!!!
  • Eddies
    Skrutt 83 skrev 2012-01-10 13:32:38 följande:
    Haha ja ibland får man sig en tankeställare =) Ja jag mådde ju gräsligt illa med sonen. Är väl därför jag hoppas på illamående nu också fast jag vet hur hemskt det är, för att jag kopplar hemskt illamående med lyckad graviditet men om det väl kommer så kommer jag nog att ångra mig som sagt haha!!
    Eddies skrev 2012-01-10 12:35:28 följande:
    jaa ... fast jag har faktiskt kunnat hålla mig till ett test i veckan nu :) de är bara kul att se , och de testet jag tog idag gav mig nästan en chock, det är så starkt :D:D !!!!!
    Åhhh vill se bild!! Är också helt testberoede, tog mitt sista på bim+6 från testlagret och då var teststrecket starkare än kontrollstrecket, är ändå sugen på att testa ett vanligt cb å se hur starkt det blir =)
    jag har lagt upp en bild i bild tråden ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012