Inlägg från: Smurfan87 |Visa alla inlägg
  • Smurfan87

Vi som väntar smått i September 2012

Lilla pluppen, vissa är höghormonare och andra lägre det är därför man aldrig ska jämföra sina test med någon annans även om det är frestande. Vänta några fler dagar innan ett nytt test så hoppas vi på starkare rest :)

Mina symtom just nu är. Yrsel när jag reser mig upp. Jätte pattar med jätte vårtor! Ont i magen i bland pga gaser är ganska förstoppad :S och i morse var första gången hg spydde. Kan också ha berott på att jag drack ett glas vatten och magen kanske tyckte det var för kallt? Märker vi väl imorgon :S nu har även hormonerna börjat slå sig samman med tröttheten för att göra kvällarna till ett helvete för min sambo. Jag bara gråter och gråter knäppa lilla jag!

Har även bokat till för tidigt ultraljud den 19 januari är då 7+4 ska bli jättespännande och se om båda äggen tog sig eller ett. Skulle nog få lite smått panik om det visade sig att båda tatt sig och eftersom vi har många en äggstvillingar i släkten att även ett har delat på sig. Är helt med på tvillingar en icke trillingar. Då får vi nog helt klart flytta :S (tänker alltid värsta scenariot)

• Smurfan87

De flesta här som fått göra vul har antingen haft komplikationer under tidigare grav eller som jag haft assisterad befruktning av olika slag. Kan också haft någon blödning eller väldiga smärtor. Annars så brukar man inte få gå på tidiga ultraljud eller vul. Man kan "lura" till sig ett genom att säga att man haft blödning många som gör det tydligen ;) hos vissa privata kliniker kan man också göra det.
    Jag ska på en när jag gått in i vecka 8. Det var det tidigaste dem gjorde det och det är hos en privat. Tror att de väntar till v 8 för att vara säkra på att man kan se hjärtat och att allt så långt är "välskapt" :) längtar något otroligt jag med, tror att det kanske kan vara två små rackare där inne :)

• Smurfan87

Jag har gjort en insemination (donator) :) så ja. Eftersom man för upp det direkt i livmodern så kan ägget bli befruktat tidigare och även så kan man få med bakterier in så det ska väl vara bra att kolla så inget sitter i äggledaren.

Hade två mogna ägg vid inseminationen :) så chansen är stor men det gör inget om det är en heller för den delen :) då har jag ju två barn då vi får betala x antal tusen för syskonförsök och då gör man ju bara det om man känner för det senare. Gillar inte tanken om ensambarn.

• Smurfan87

Yrseln kommer av att man ökat sin blod volym med typ 25 % och även att blodtrycket sänks. Väldigt vanligt i våra veckor :)

• Smurfan87

Jag har inte kunnat sova ett skit inatt. Så fort jag vänt mig om i sängen har jag vaknat och skrikit ut aj som fan! Brösten väger verkligen ett ton! Nu är det sport toppar som gäller för hela slanten :) tur att man ska en tur till stan för de gamla är nästan för små nu.....

• Smurfan87

Jag pluggar till trädgårdsmästare så kan bli lite tungt nu i vår :S hoppas det går bra. Sista terminen nu iaf så jag hinner bli färdig :)
    Var precis och tränade, fy va yr och hög puls jag hade. Illamåendet ligger och irriterar i bakgrunden idag. Den är nog på ingång nu, tyvärr. Hatar att må dåligt!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012