Edds skrev 2012-08-03 17:04:15 följande:
Hoppas allt är bra med er som ligger inlagda !
Jag har varit helt förtvivlad de senaste dagarna över detta med BB vistelsen. Till ungefär 99 % får pappan stanna så länge man är där, de är inte ofta det är fullt på vårt sjukhus med andra ord. Men de flesta av er verkar typ dela rum med en annan mamma? Jag trodde inte ens att det existerade (jag trodde verkligen att hela familjen mamma pappa barn är tillsammans från första till sista stund där)
Jag är livrädd för att behöva dela rum med en annan mamma.. jag hade inte klarat av om de sa att min sambo måste åka hem och sova. aldrig ! :( Hoppas verkligen jag slipper det !
De andra gångerna jag legat på BB har jag haft turen att få ett enkelrum. Första gången hade jag blivit riktigt förbannad om jag inte fått det, enkelrum innebär här att pappan inte får stanna över natten. Skulle jag ha legat där själv, nysnittad med tvillingar, nej tack! Det blev ju ett enkelrum som tur var. Andra gången hade vi lite tur att det fanns ett sista enkelrum ledigt och jag vet inte om jag ska ha lite skuldkänslor över att jag kanske tog det istället för någon som behövde det bättre. Å andra sidan var jag inte speciellt pigg och fräsch i de nedre regionerna eftersom jag fick en sfinkterruptur och var sydd lite här och var. Det var inte som att jag skuttade ur sängen om man säger så. Om allt går bra den här gången så känns det lite egoistiskt att önska sig ett enkelrum, men visst är det vad jag helst hade velat ha. Det gör nog de flesta.