Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

förstis skrev 2012-08-01 19:09:05 följande:
    Ligger här på förlossningen med högt blodtryck, protein i urinen å allmän sjukdomskänla. Blir sovandes här inatt å ev en eller två nätter till trodde dr. Hur ska ja kunna sova utan mannen? Har ju blivit totalt beroende av att ha honom brevid mig nattetid för att kunna sova.... Bebisen har de bra i allafall å de e det viktigaste!

Bra att dom håller koll på dig, men kan tänka mig att det är tråkigt att behöva var där ensam.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-02 07:51:20 följande:
    God morgon. Måste fråga, hur sover ni? Alltså position. Detta är 3:e morgonen i rad jag vaknar av sjukt ont i fogarna, långt ner i rumpan, tortyr att ligga kvar i sängen. Och då är jag sjukskriven nu så jag överanstränger mig inte på dagarna. I natt provade jag att ha en stor kudde mellan benen för att se om det avlastade fogarna men nej. Tips någon?

Jag ligger i något liknande framstupa sidoläge.
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-02 20:51:22 följande:
    Jag ska in på kontroll snart.
    Sköterskan jag pratade med sa att den inre hinnan kan spricka före den yttre.. och den yttre kan även spricka såklart och bebis huvud kan ligga och täppa till "hålet" så att det inte kan komma några mängder och det behöver inte läcka mkt alls om så är fallet..... 
    Angående mina smärtor så ska dom kontrollera tappen osv för nu har jag haft dom ett bra tag och dom har inte minskat... så håll en liten tumme för mig nu tjejer
    Ja, det där får du ju uppdatera oss om sen. Inte ens tänkt på att sånt kan hända, men får hoppas att det inte är något åt det hållet som hänt för dig.
  • Superbia
    MiaMy skrev 2012-08-03 13:16:41 följande:
    Detta är ju mitt första barn, så jag vet inte hur jag kommer känna efter förlossningen, men hittills har jag tänkt att jag inte har bråttom därifrån. Vill att amning och så ska funka, och det känns som att man kan vila upp sig bättre där än hemma? Men jag vet inte som sagt...
    Om det finns möjlighet stannar jag också gärna några dagar, trots att det inte är mitt första barn. Vi har inte jättelångt till NÄL (tar väl 40 min enkel väg) men vi har kanske roligare saker för oss än att åka fram och tillbaka för att göra de tester som man brukar göra efter tre dagar eller vad det är. Så om det finns plats för oss stannar jag nog gärna tills dessa är gjorda Glad
  • Superbia
    Edds skrev 2012-08-03 17:04:15 följande:
    Hoppas allt är bra med er som ligger inlagda !

Jag har varit helt förtvivlad de senaste dagarna över detta med BB vistelsen. Till ungefär 99 % får pappan stanna så länge man är där, de är inte ofta det är fullt på vårt sjukhus med andra ord. Men de flesta av er verkar typ dela rum med en annan mamma? Jag trodde inte ens att det existerade (jag trodde verkligen att hela familjen mamma pappa barn är tillsammans från första till sista stund där)

Jag är livrädd för att behöva dela rum med en annan mamma.. jag hade inte klarat av om de sa att min sambo måste åka hem och sova. aldrig ! :( Hoppas verkligen jag slipper det !
    De andra gångerna jag legat på BB har jag haft turen att få ett enkelrum. Första gången hade jag blivit riktigt förbannad om jag inte fått det, enkelrum innebär här att pappan inte får stanna över natten. Skulle jag ha legat där själv, nysnittad med tvillingar, nej tack! Det blev ju ett enkelrum som tur var. Andra gången hade vi lite tur att det fanns ett sista enkelrum ledigt och jag vet inte om jag ska ha lite skuldkänslor över att jag kanske tog det istället för någon som behövde det bättre. Å andra sidan var jag inte speciellt pigg och fräsch i de nedre regionerna eftersom jag fick en sfinkterruptur och var sydd lite här och var. Det var inte som att jag skuttade ur sängen om man säger så. Om allt går bra den här gången så känns det lite egoistiskt att önska sig ett enkelrum, men visst är det vad jag helst hade velat ha. Det gör nog de flesta.
  • Superbia
    Snart fyra barn skrev 2012-08-03 19:30:46 följande:

Tappar hakan alltså, helt sjukt att behöva dela så många! Dax att bygga om på bb runt om i landet?!
    Här har de precis byggt om både förlossning och BB, men inte försvann rummen man delar med andra för det Obestämd
  • Superbia
    Em skrev 2012-08-04 09:00:48 följande:
    Igår satt jag o mannen och pratade namn och precis som när vi väntade Noah så hänger vi upp oss på ett "skämtnamn".... Haha vi två tillsammans...
    Vi hade ett skämtnamn förra gången; Peo. Det var typ det hemskaste vi kunde komma på just då (ursäkta ifall någon här känner någon Peo, haha!). När han kom ut skojade vi om att "Ja men det var ju en liten Peo" Tungan ute
  • Superbia
    Em skrev 2012-08-04 11:02:42 följande:
    Angie99: alltså..Noah var namnlös i 6 veckor...ibland måste ju namnet växa in i individen. MEN när vi ska sätta oss o vara allvarliga och försöka hitta ett namn som passar in i familjen, så kommer han alltid med ett som kanske är på allvar liksom, men som vi sen skrattar massor åt! Igår var det Konrad....passar inte till våra namn, vårt efternamn eller till Noahs namn...men nu så är alla namn förknippade med det...förra gången var det Romulu...

men vi har ju två namn, så det blir nog ett av dem! Men man behöver inte heller stressa är det jag ville komma till med, ibland kan man ju stressa till ett namn som inte riktigt passar...Noah låg långt ner på vår "orginallista" och nu skulle det vara superkonstigt om han hade hetat nåt annat...
    Det tog nästan 10 månader innan jag kände att vår Knut faktiskt var en Knut, så visst kan det ta lite tid innan det känns rätt.
  • Superbia
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-04 16:06:03 följande:

vad är din fasa? att vattnet går? det är ju inte som på film, floder.. men bra om man kan ta sig till en toalett och ta på en binda.. de vill ju dessutom veta färg o lukt när man ringer in så binda är bra ( har binda o extra trosa i handväskan nu) i göteborg sätter de igång en efter 3 dygn efter vattenavgång.. själv kom värkarna 14 timmar efter vattnet gått så det va hur lungt som helst.
    Ehum, det kan visst vara som på film. Som tur var har jag varit på förlossningen båda gångerna så jag har sluppit frakta mig läckandes i alla fall Flört
  • Superbia
    Edds skrev 2012-08-04 17:30:10 följande:
    är det någon mer här som har dålig aptit? Jag har liksom ingen lust till att äta, har känt så nu i flera dagar... men äta måste jag ju så jag gör det, och försöker.
    Jag gillar inte varm mat, annars äter jag gärna.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012