Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag har också tur med min sambo. Fast jag låterv inte honom göra mycket mer än att diska och städa. Min tvätt får han absolut inte röra! Han gör allt för mig :D var hos bm idag och det gick okej, har gått upp yttligare 2 kg så jag ligger nu på +8 kg. Fick även citodon utskrivet för foglossningen, hoppas det hjälper! Vi skrev på papper till bvc också. Har 3 tider kvar men den sista är på BF så den hoppas jag att jag slipper ;)

• StarStruck

Edds, vet inte riktigt vad det var bra för. Antar att det är någon form av inskrivningspapper så man finns i deras system när bebis har kommit för här görs hembesök efter en vecka. Man fick fylla i namn och ev syskons namn och lite sånt.

• StarStruck
    Edds skrev 2012-08-02 14:06:36 följande:
    okeej ! Hoppas de kan göra hembesök hos oss också, vore ju skönt ! Vi får se vad de säger närmare :)

Ja, himla skönt att slippa ta sig ut första veckan ^^
  • StarStruck
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-02 18:19:16 följande:
    Kan den INRE fostersäcken/hinnan brista före den yttre??

vaknade kl 5 imorse av att det nästan small till.. det knäppte till rejält! kände dock ingenting blev lite rädd o sen somnade jag om igen... jag har de senaste dagarna gaft mer stickningar neråt och förvärkar som ter sig annorlunda mot de jag brukar ha... dessa gör alltså mer ont.. nästan som en magkatarrs känsla fast i livmodern... ngn som vet vad det kan vara? idag har jag även haft mer vattniga flytningar och känner en sur doft ibland? men det kommer inte som "vattenmängder"

Det brukar det göra på mig också, det knäpper till högt. Jag har läst att det är bebisens leder som knäpper.
    Men jag känner som du och har liknande flytningar. Jag var ju inne på fl igår och då var allt bra med bebis och så.  
  • StarStruck

Vi lägger kläder och hygiengrejer i samma och allt som kan läcka ligger i plastpåsar^^
    Idag ska jag ner på Nyköpings "festdagar", tidigare Karnevalen, känner mig på ett fantastiskt festhumör! Not.
    Bebisrummet ska göras klart idag också. yay! :D     

• StarStruck

Vi kommer stanna max ett dygn då pappan bara är garanterad ett dygn med sovplats. Förutsatt att allt gått som det ska såklart! Jag gillar inte att sova på sjukhus heller, känner mig tryggare hemma.

• StarStruck

Kan inte sova, mår jättekonstigt! Nu kommer lite äckelinfo, jag har varit apdålig i magen hela dagen, det verkligen rann ur mig, jag trodde först att jag var magsjuk men det har gått jättebra att äta osv. Var ungefär samma igår också. Nu på kvällen fick jag åter igen en flytning fast nu var den gul ist för vit? Mår lite lätt illa också ;( vet inte om det är sd eller om det är bebisen som trycker men magen känns konstigt hård i mellanåt, när det händer så känner jag mig typ bajsnödig :P senaste dagarna har brösten börjat läcka mer också. Är det såhär det ska vara mot slutet tills det är över? Är i v 34+5 bara ;(

• StarStruck

Ida, ja dom kommer ganska tätt, det är svårt att känna när dom slutar dock. Får ringa och höra med fl och se vad dom säger.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012