Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Det är ju helt sjukt att man inte får se bebisen mer.. ska man då gå runt och inte veta någonting i flera veckor emellan? Hur vet dom då att bebisen mår bra?

• LillaBabyK
    Sandyfication skrev 2012-01-14 15:08:18 följande:
    Kul att det är fler än jag som får det tätt mellan barnen :)

Jag är helt symtomfri, hade jag inte gjort mina 4 graviditetstest hade jag aldrig anat att jag är gravid (bortsett från utebliven mens då). Det känns lite oroande men det kanske kommer när jag minst anar det.

Är det fler än jag som är ganska ung? Jag är 19 år och har redan en son på 6 månader. Hur gamla är ni? :)
    Jag vet inte om jag räknas till ganska ung längre men jag är 24, det här är dock min första :)
  • LillaBabyK

Är det någon mer som märker förändringar med magen? Jag är helt fascinerad, varje dag så ändras den mer och mer. Den har liksom blivit hård och börja puta ut under naveln. Trycker man försiktigt så känns det som om jag borde vara skadad för det är så svullet/hårt men det gör inte ont alls. Jag märkte för en vecka sen att det skedde värsta om möbleringen där inne, blev dålig i magen och så. 

Hur tidigt kommer bumpen egentligen? Beror nog på vart bebisen hamnat iof..  

• LillaBabyK
    Enniie skrev 2012-01-15 01:22:17 följande:
    Jag har supersvullen mage på kvällarna, och ganska smal så det syns. Om jag har vänner över på eftermiddagarna eller kvällarna så får jag gå och hålla in magen.
    Hihi! Då är jag inte tokig alltså! Jag har inte heller så mycket hull på mig men har en liten bump under navel som nu har blivit rund istället för att vara en bump så det syns väldigt tydligt på mig med. Jag kan knappt hålla in den här magen, den är alldeles för hård.
  • LillaBabyK
    Pixiewing skrev 2012-01-15 08:51:20 följande:
    Gjort tidigt VUL med båda grabbarna men minns ej från när de kan se hjärtat slå..
    Från vilken vecka har ni hört och sjunker missfallsrisken när man isf sett det?
    Känner mig extremt nojig och tänker att när jag sluppit tidigare så "borde" det vara min tur...
    Min läkare sa att man kan börja se ett hjärta från vecka 6 (alltså vad man i Sverige kallar vecka 7) men att det inte betyder att man ser det, det kan hända att bebisen måste få en vecka till på sig att bli stor nog för själva maskinen att se det.

Tror inte missfallsrisken ändras av att man ser ett hjärta, det är nog första trimestern oavsett. Men i vissa länder, som här där jag bor så är man inte gravid officiellt förräns dom ser ett hjärta slå.
  • LillaBabyK
    jplust skrev 2012-01-15 09:29:18 följande:
    Jag måste tyvärr säga hejdå till denna gruppen. Mina symtom är borta och graviditettest har blivit svagt och det har börjar komma rosa blod. Sjukvårdsupplysningen gav inga hopp. Tycker det är sjukt att man skall behöva vänta tills det forsar blod och gör jätte ont. Lycka till alla ni andra med era september barn @-}--
    Fy fan va tråkigt <3 Ta hand om dig
  • LillaBabyK
    Frokenpilla skrev 2012-01-15 09:59:09 följande:
    Är det någon mer som har fruktansvärt ont i magen ibland?
    Ja har haft som vanlig mensvärk i början men det försvann för någon vecka sen. NU har jag istället till och från som regäla kramper/mensvärk...som går ut i ryggen. Känns nästan som milda värkar..?!
    fick tom ta 2 alvedon igår.
    Är rädd att det är missfall på g. Men jag blöder noll och inget och testen är fortfarande starka (igår)
    Hmm, jag är lite halv taskig i magen så jag kan få lite krampaktiga värkar ibland, det är precis där bebisen borde vara men jag vet att tarmarna ligger där också så det är magen. Dom har kommit några gånger idag och gjort ont men sen försvinner dom.. det gör liksom ont back i ryggen.. men jag går visserligen på toa sen för att jag måste.
  • LillaBabyK
    Cal85 skrev 2012-01-15 13:41:31 följande:
    Hej! Måste fråga om det är fler som är alldeles svullna över magen? Tycker det är så tidigt? Men har ju aldrig varit gravid förut så vet inte?
    Jag är det, hela tiden inte bara på kvällen. Svullen känns jag och rundare har jag blivit, det är super mysigt :D
  • LillaBabyK

Jag har insett vilken konstig manöver jag kör när jag reser mig ur sängen med laptopen.. har aldrig insett det innan men nu när hela livmodern är i gungning så värker det till ordentligt när jag fladdrar runt med benen och håller på!

• LillaBabyK
    splink skrev 2012-01-15 17:07:10 följande:
    Nej jag var bara på bim+1 då men man såg att det satt rätt och en liiiiiiten prick i livmodern som han sa var bebisen. Ingen blödning som låg och väntade eller något (som det var förra gången) och jag har symptom som verkar lovande... Det kan ju vara jättebra allting men det är så hemskt att gå dit när hjärtat borde slå och det inte gör det. Att ha trott alla de där veckorna mellan plus och fram till VUL att det är  bra och så har bebis dött för längesen.
    Jag gör ett VUL i veckan och i vecka 6 kan man fortfarande inte skymta mycket till bebis.. jag förstår din oro men tycker personligen inte att tidiga VUL ger så mycket bekräftelse. Min personliga rekommendation är att boka in ett VUL vecka 7, då finns chansen att ni kan se ett hjärta.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012