Vi som väntar smått i September 2012
hrmm..hade föredragit stora bröst och inget illamående.
Skönt att man inte är ensam. Blev nästan lite orolig.
hrmm..hade föredragit stora bröst och inget illamående.
Skönt att man inte är ensam. Blev nästan lite orolig.
Vili: Men det verkar ju hoppfult? Tro inte det värsta
Starstruck: Japp..trodde jag var knäpp
Jag har en kluven känsla för mat. Är delvis jättesugen på en stor flötig pizza och delvis gör dig mig illamående. Ungefär som dagen efter ett alldeles för stort alkoholintag.
Jag är i vecka 6+1!
LillaBabyK: Ja. Och det ät så irriterande. Men samtidigt är jag glad att jag kan äta alls. Men vaknade inte till förrens 14 idag..hemmet ser ut som e katastro...lyckades iallafall plocka ur diskmaskinen och lägga in tvätten...sen var jag helt matt och yr.
Amanda: åh...du.. Mitt tips är nog attt få en sjuksrvning och sova sig igenom det värsta. Jag mår dubbet så illa om jag måste gå up tidigt, stressa mm. Sen, att äta..ofta...netrala saker.
När jag väntade dottern levde jag på isglass, a-fil, gröna äpplen och postafen i några månader, Sen gick det som tur var över.
Jag mår konstigt nog (skönt nog...) inte LIKA illa idag.
Tycker synd om er som jobbar natt. Jag jobbade natt i vården i 4 år..det tär verkligen på en och det måste vara skitjobbigt som gravid också. Tror inte dom rekommenderar nattjobb till gravida?
Pinkin: Har samma problem... tål inte alls tryck på magen. Ligger mest på vänster sida med faktiskt...med en kudde mellan benen.
Vaknade imorse och mådde inte alls så illa. Kändes skönt...men givetvis kom det tillbaka igen i eftermiddags istället. Är sugen på snabbmat som hamburgare, pizza osv! men tål knappt se hemlagad mat? sjukt va.
Är hungrig hela tiden..och mår illa hela tiden...förutom precis efter jag ätit. DÅ brukar illamåendet avta lite. Är också uppe och pinkar 5-6 ggr varje natt.
Var på hälsosamtal idag..helt menlöst. Hon insåg att jag visste allt så hon informerade inget. Hon frågade om jag ville göra KUB, vilket jag inte är intresserad av eftersom jag inte skulle veta vad jag skulle göra med den informationen. Har ingen anledning att ta bort ett barn med DS och anser väl lite att man får det man får. Men så är jag väl...konservativ ;).
Funderade mest på att tacka ja till det för att fåett UL ;) men tror det lutar åt att jag förlitar mig på min kropp.
Fick tid för inskrivning..vecka 8 redan gör man det här. När jag bodde i jkpg gjorde man det först i vecka 12.
Ha en go kväll alla! :)
Vi pratar inte så mycket om det alls..
Min man har två barn sen innan och jag ett så det känns...utjatat. Iböand skojar vi lite. Vi (min man) har gett bebisen ett arbetsnamn: cliff, det var det fulaste han kunde komma på.
Hur går det med erat illamående?
Mitt går verkligen upp och ner...ibland inget alls och ibland känns det som jag ska kräkas rätt ut. Men trötthet och hunger gör det verkligen värre. MÅSTE äta hela tiden för att hålla det i schack...men har ingen aptit.
Har också insett att det blir lite bättre när jag ignoerar illamåendet. Sitter jag bara still och försöker bli av med det blir det värre. Undrar om det är psykologiskt till stor det?!
Lillstinis: Har samma problem. Men har tendenser till hård mage annars också. Kan inte heller äta fullkornsbörd , gröt osv pga mitt illamående...så det ställer ju till det lite. Men på apoteket finns det medel mot förstoppning. Bla Movicol, Lactulos och Laktipex. Något som brukar hjälpa mig annars är torkade frukt: Fikon, catrinplommon, aprikoser.
Börjar fundera på om mitt illamående bottnar i magkatarr?! Aldrig haft det innan men det suger i magen konstant som om jag vorde vrålhungrig. Det börjar bara 30 minuter eftre jag ätit...så jag försöker äta hela tiden. Jag mår liksom illa av det här suget och illamåendet försvinner direkt när jag ätit. Rapar hela tiden också?