• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

tack för svaren ! Min moster jobbar på målarbutik så hon kan nog plocka fram det bästa åt mig isåfall !! Känns verkligen inte roligt ifall jag inte hade kunnat göra nånting.. vi har sagt att jag får stå för matlagningen och kafferepen till grabbarna och ja, om jag kan, så kommer jag måla så mycket jag bara kan ! för kung och fosterland.. badrummet gör en vvs firma så där behöver jag inte joxa, men jag har sagt att kanske.. jag kan hjälpa att skruva ihop köket, vi får se hur pigg och glad och alert man är !

Sambon har ju dock börjat bli stressad.. det var ju inte tänkt att det skulle ta sån här lång tid att få bygglovet så jag ska försöka göra allt för att han inte skall känna sig sönderstressad.. det är ju en stress bara i sig att bli pappa och förälder för första gången och så ska han bygga oss ett hus på 4 månader !

skulle vilja rymma bort med honom en helg på någon avkopplande kort resa.. men jag är rädd för att vi inte ens hinner det, hur mycket det än skulle behövas !

• Edds
    Superbia skrev 2012-05-04 21:39:23 följande:
    Edds: Tar det inte typ ett par år att bygga ett hus? Förstår om det är lite stressigt att ha det hängande över sig också mitt i allt.
    det tar bara några månader... nu i maj ska de göra grunden, det tar ca 3 veckor, efter det kommer huset (det blir en timring så det är ganska enkel uppbyggnad) där har vi bygg gubbar som hjälper till.. att resa själva huset tar ungefär en vecka , men sen är det ju det resterande.. att få allt att fungera med inredning, isolering, väggar och paneler, kök och toaletter... men att bygga själva huset går snabbt... jag önskar så innerligt att det går snabbt, sambon har semester i 3 månader så han kommer ju jobba där.. men..

vi får ta de som det kommer och har ju kvar lägenheten tills det är vettigt att flytta in :) men det är som en stor press... planeringen var ju att vi skulle kunna börja för längesen.. men vad gör man när kommunen drar ut på alla besked fifan :S
  • Edds

jag vaknar ofta, bebis rör om och väcker mig eller så trycker det på kissblåsan... jag har blivit tvungen att börja sova middag ca 2 h på eftermiddagen om jag ska överleva ... men man känner sig inte riktigt utvilad det håller jag med om..

• Edds

jag vaknar också typ kring den här tiden.. ja idag har jag vaknat 20 över 6 för att inte kunna somna om :D har dock ingen som kommer och väcker mig än ! :)

Jag har inte bestämt om jag skall jobba maj ut eller juni ut än :D  kanske lite grann i juni

• Edds
    eiramis skrev 2012-05-04 22:37:53 följande:
    Jag har redan fått ca 10 st på brösten och ca 5 till på ena sidan mot ryggen till. Har en massa som är bleknade sedan en tidigare snabb viktuppgång och min knäppa, underbara sambo tycker på fullaste allvar att de är fina, även de nya mörka.
    hehe :) Vi får leva med det ! Jag tyckte det var så otroligt att jag inte hade dom på morgonen, men på kvällen var de där.. brösten har dock haft lite brisningar sen jag var tonåring och de började växa, men de är knappt synbara, nu har jag fått nya !
  • Edds

Det är kul vad livliga alla börjar bli! (tänker främst på oss kring v 23-) :) igårkväll sparkade bebis ner långt ner mot kisseblåsa och nästan bakåt.. Nu måste den slagit frivolt för det kickas ca 4-5 cm ovanför naveln! Jag har just lagat brak frukost åt bästa vännen .. Hon borde komma nu jag är huuungrig! Inte konstigt att jag alltid varit den mammiga i vårt gäng och nu är det upp till bevis :)

• Edds

Miamy jag har haft plan navel sen vecka 16 typ Haha men de är så olika för alla jag har jätte djup navel sen innan :)

• Edds

kaksmulan: håller tummarna för er ! slappna av, då är ni på rätt ställe ! Känns så typiskt att det alltid är på helgen, så man får sitta på akuten ! Kan du inte ringa direkt till förlossningen istället?? Jag fick komma in dit, och då var jag bara i vecka 19.....

• Edds
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 15:21:35 följande:
    ja, det kan ju vara så här ibland; va svaret jag fick på den frågan. ibland måste man älska sjukhuspersonal.... svårt att veta om man ska åka in eller inte hädanefter dock. 
    vad skönt att allt såg bra ut ! Jag kände desamma,.. första gången jag fick otäcka sammandragningar så var jag in och ja, kände mig mest besvärlig då det inte var nå fel alls på mig utan helt normalt... de andra gångerna har jag bara stannat upp och vilat .. men jag tror att bara man litar på sin egen instinkt.. Känns det som om du borde åka in, så gör du de, om de så bara är för att stilla oron, det sa en BM jag pratade med på förlossningen. detsamma gäller när man oroar sig om bebis rör sig mindre eller liknande.. bara att komma in ! De är där för att hjälpa oss :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012