Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-01-13 10:54:08 följande:
    det är fräckt att ha sett bebisen när den är så liten sen kommer man på ultraljud i vecka typ 18 så är det en hel stor bebis man ser, riktigt fräckt :) Jag minns fortfarande när vi såg sonen på VUL i vecka 6+3 och han bara såg ut som en liten vetegrodd.
    Det är skithäftigt rent ut sagt! Otroligt vad dom växer. Förstår att mellan vecka 6 och 18 så får man väl en chock, då är det ju en människa där inne med huvud och armar och ben!

Nästa vecka ska bli väldigt roligt, att faktiskt få se själva bebisen även om den bara är ett litet yngel. Förhoppningsvis kan vi se ett hjärta då också :D
  • LillaBabyK
    Hellize skrev 2012-01-13 10:54:47 följande:
    Underbart!! Jag ska på ul den 23:e och kommer då va i vecka 7, hoppas man kan få se nåt litet då Skrattande
    Ååh va spännande! Det kommer du garanterat! Det växer som sjutton där inne!
  • LillaBabyK
    Jag är lika förvirrad som Dalkullan, jag vet vad jag ska säga nu när någon frågar men t ex så använder jag och mannen Pampers ipad app som är så himla mysig tycker jag. Men den säger att jag är i vecka 6 (vilket stämmer) men min bebis ser inte alls ut som på bilden, det har vi ultraljudsbevis på. Det är nästa vecka den börjar se ut som en människa istället för ett rör. Så då blir det ju helt fel?
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-13 11:35:32 följande:

Jag grinade heeeela vägen hem typ!
    Han hittade en liten bebis MED ett pickande hjärta Hjärta
    !!! Jag blir alldeles gråtfärdig jag med! Gud va underbart! Grattis :D! En vecka före mig är du så då kanske jag också får se ett pickande på fredag.. GRATTIS :D!!  
  • LillaBabyK

Brösten börjar bli tunga nu.. känns som den bästa tiden på dygnet är när maken kommer hem och får rycka in i "tutt hållnings tjänst". Av någon anledning verkar han inte gilla det lika mycket nu när jag kräver att han ska hålla i dom åt mig. Sover ni med sportbehå? Det låter som det? Det börjar nog bli dags för mig att skaffa något sånt..

• LillaBabyK
    saralisa skrev 2012-01-13 22:17:01 följande:
    Jag undrar hur det kommer sig att så många verkar få göra tidiga ultraljud? Jag blir sjukt svartis Flört Grattis till er alla Hjärta Måste kännas helt fantastiskt!
    Jag efterfrågade VUL idag då jag haft tre små blödningar. Tack och lov inga smärtor och mina graviditetssymtom samt positiva graviditetstest kvarstår Glad Men jag blev nekad. Var inte ens välkommen för utredning av blödning på grund av att jag inte var i v10 eller längre gången...
     Betalar ni för VUL och isådana fall vad koster detta? Eller är det kaske så att ni haft  X eller upprepade MF innan dena graviditeten, vilket föranleder tidigt VUL?
    Jag får gå varje vecka tills vi kan se ett hjärtslag (som bekräftar graviditet här) för att jag bor utomlands, man går oftare här, en gång i månaden efter att det blivit bekräftat.
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-14 10:59:18 följande:
    Är det bara jag som knappt har symtom? Jag är bara lite körig i magen och mår lite illa om jag inte ätit på länge. Nästa vecka ska det tas prover, för det glömde dom igår :P
    Samma här, har iof ont i brösten och magen har börjat runda sig (jag har en liten såndär bebis mage i vanliga fall som jag avskyr men den har rundats av och börjar bli fin) men annars så känner jag nada. Jag är visserligen bara i vecka 6. Trött är jag inte heller som jag blivit LOVAD att jag ska bli ; )
  • LillaBabyK
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-14 11:24:29 följande:
    yes, går in i v 7 idag! små steg i rätt riktning Solig
    Visst går tiden långsamt på ett snabbt sätt? :D
  • LillaBabyK
    jplust skrev 2012-01-14 10:55:05 följande:
    Jag är väldigt orolig idag. Alla symtom är väck, inga ömma bröst,ingen hunger,ingen molvärk eller mensvärk...känner mig inte gravid.
    Och fick en brun flytning imorse. Har fått ljus bruna flytningar ibland sedan jag fick plusset men nu var det mörkare.
    Har gråtit hela morgonen.
    Ta inte ut sorgen i förskott. Det gör dig bara ännu tröttare. Gosa ner dig hemma så gott det går, ha det lite mysigt och skäm bort dig själv. Det är säkert ingen fara alls (du har ju inte ont heller), det sägs ju t om att man kan få vad man tror är mens genom en hel graviditet!
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-14 11:49:02 följande:
    Jag har inte heller känt mig särskilt trött faktiskt, jag sover riktigt dåligt nu mer faktiskt :P
    Jag är i v 6+1 nu och tycker att jag borde känna liite mer.
    Jag räknar blint med att det ska dra igång vecka 7 det är då alla websidor, läkare, appar och gud vet vad säger att det drar igång så jag är redo då. Fram tills dess ska jag försöka njuta av att allt är som vanligt.

Jag sover också rätt dåligt, vaknar liksom till och håller på. Värdelöst :P 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012