• FruFH

Vi som väntar smått i September 2012

Jag känner också mer i magen på kvällen, men jag har inte ont men det känns som livmodern "arbetar" på.

För min del tror jag det handlar mycket om att det är på kvällen jag sätter mig ned och kopplar av och känner efter. En vanlig jobbdag sitter jag inte mycket och har inte tid att känna efter heller.

Men jag vet inte, livmodern kanske arbetar hårdare vissa timmar på dygnet?

• FruFH
    lillabambi skrev 2012-01-17 22:00:40 följande:
    Jag hoppar in från Nu jäklar kööör vi januari/februari......Jag/vi har idag fått plus på stickan helt sjukt underbart  
    Var ingen tvekan heller då strecket kom upp före kontrollstrecket och blev lika starka  
    Åh, vad härligt, stort grattis!!!!!!
    Välkommen hit!
  • FruFH

Men vad underbart Vili!!!!!
    Jag fick gåshud och tårar när jag läste ditt inlägg.

• FruFH
    Manelma skrev 2012-01-19 21:13:08 följande:
    Då kanske jag ska hoppa över hit då när graviditetstesterna visar gravid trots att jag hade "mens" förra veckan.
    Borde vara precis i vecka 5 idag om jag räknar med att jag hade ÄL 28 december. Jag trodde att all hopp var ute när jag på BIM fick inga plus och på BIM -5 -4 -2 -1 och BIM +1 och allt visade negativt, sen kom vad jag trodde var mens, och idag gjorde jag ett test då jag känt mig konstig senaste veckor, och så visade stickorna längst ner två klara röda streck. Sprang till apoteket och köpte digitalt test och den bekräftade. Så tydligen tog det sig. Ringde sjukvårdsupplysningen och tydligen är det vanligt med "mens" fastän man är gravid då kroppen inte hunnit ta in alla hormoner.

Så jag ansluter in hit!

Vad bra att du hittade hit, välkommen!
    Häftigt, jag ligger bara ca 4 dagar före dig, men har vetat sedan BIM-2, så jag har ju varit gravid i 2 veckor nu...
  • FruFH
    LillStinis skrev 2012-01-19 21:40:33 följande:
    Torsk asken jag hittade gräver gärna ner sig i köttet. Jag hade tur och hittade den precis på ytan men delvis nergrävd. Den var gul/vit smal och nästan 4 cm lång!!! Man kan tydligen bli dålig av den om det inte tillagas rätt. Det bästa är om fisken varit fryst i 3-4 dagar.
    Fy vad äckligt!
    Nu är jag helt plötsligt ganska nöjd med att jag är så dålig på att äta fisk...Flört
  • FruFH

Nu ikväll känner jag mig extremt sur och tvär. Berättade det för min man som undrade VARFÖR DÅ? Vaa, får man inte bara känna så som gravid utan att det måste ha hänt något? Skrikandes
    Så nu blev jag ännu surare eftersom jag har en så oförstående man...Flört

Annars är allt på toppSkrattande

• FruFH
    N1987 skrev 2012-01-27 09:30:28 följande:
    Graviditeten avstannat för drygt en vecka sedan.. Förmodligen. Det var för litet i alla fall och inget hjärta. Bara vänta på blodet.. Lycka till ni andra tjejer!
    Så himla tråkigt att höra. Många kramar till dig och ta hand om varandra!!!!!
  • FruFH
    Manelma skrev 2012-01-27 16:19:18 följande:
    Lämnar er. Läkaren såg ingen graviditet och tror jag haft ett tidigt missfall. :((
    Nej vad tråkigt, ta hand om varandra
  • FruFH
    Alicias skrev 2012-01-27 17:37:46 följande:
    Ni som har gjort ultraljud nu tidigt. Ska ni vänta till RUL eller kommer ni boka in ett nytt UL innan?

Jag såg bebis i veckan 6+5 och är nu i vecka 8+5. Jag vill se bebisen igen innan RUL, är det desperat? 
    Jag ska göra privat ul i nästa vecka, beräknad till 7+4 då, och kommer att bli erbjuden KUB-test sedan (pga att jag numera tillhör den högre åldern...)

Så jag kommer ju få ul i ca v 8,13, 20. I Skåne har jag mina andra graviditeter även gjort ett tillväxt-ul i ca v 34.

Just nu är jag supernervös. Har inte alls lika mycket symtom som med de andra barnen och efter alla som fått tråkiga besked efter vul idag har inte den känslan blivit bättre.
  • FruFH
    LyckligFru skrev 2012-01-31 10:04:16 följande:
    har varit på UL idag och fick sen en liten liten mini blev flyttad från 7 sep till 3 enligt detta men det kan mycket väl ändra igen vid RUL.
    Åh vad härligt , grattis!
    Väntar nervöst på att det ska bli min tur att göra UL på torsdag...
  • FruFH
    litenplutt skrev 2012-01-31 10:35:38 följande:
    Vul är de vaginalt ultraljud?? Jag e helt lost i alla förkortningar:)

Från när kan man se med vanligt UL?

Vad betyder RUL som jag även tittar mig blind på när jag läser?

VUL = vaginalt ultraljud

RUL = Rutin ultraljud (v.18-20)

Vet inte när man kan göra vanligt ul. Förra graviditeten fick jag göra vul i v. 9
  • FruFH
    beccagranen skrev 2012-01-31 11:38:06 följande:
    Ni som fått göra tidigt ultraljud, alltså inte RUL. Har ni gjort privat eller har ni en bakrund av mf, dyl som gjort att ni blivit erbjudna ul?
    Nej, jag har valt att göra det privat. Blivit rekommenderat en klinik som endast tar 300 kr och det tycker jag absolut att det är värt. Två dagar kvar...
  • FruFH
    oOLillaJagOoo skrev 2012-01-31 17:59:09 följande:

Hej alla gravida! :) Alltså - jag och min sambo är lite osäkra på vilken vecka jag är i.. Han förstår dessutom inte hur tusan man kan räkna de två första veckorna som gravid.. :) Men iaf, jag blev osäker på vilken vecka jag är i och kan inte riktigt räkna ut det.. Någon som kan hjälpa mig? Jag hade min sista mens den 8 december, och förmodligen ägglossning kring 24/25 dec.   Hoppas någon kan hjälpa mig :) 

Jag hade beräknad äl 25/12 och enligt fl:s uträknare på 7+2 idag, alltså vecka 8.
  • FruFH
    mammelie1891 skrev 2012-01-31 18:01:55 följande:
    Dom hittade ingen graviditet på VUL:et idag så jag lämnar tråden. Lycka till ni andra!
    Nej så himla tråkigt. Många, många kramar till er!
  • FruFH
    TheFamily skrev 2012-02-01 12:44:36 följande:
    Skulle då vara i v 11+4 istället för v 7+3.....
    Men oj, vad häftigt i så fall. Vilken evighetsväntan till ul. Kan du inte begära att få göra ett tidigare ul pga att du är osäker på hur långt gången du är?

Du måste mått väldigt bra de första veckorna då om du inte alls kände av en ev graviditet?
  • FruFH
    TheFamily skrev 2012-02-01 13:09:58 följande:
    FruFH: jag har haft problem med magen sedan okt 2010 och har mått mycket illa. Illamående kommer och går i perioder så jag tänker inte så mycket på det. Har de senaste fyra veckorna dock mått mer illa!
    Testade inte innan den 11 dec för jag fick ju "min mens". Har haft blödningar vid varje graviditet (5 graviditeter 1 levande barn)
    Ha ha inbillar jag mig detta???
    På din beskrivning låter det ju mest troligt att du är en månad längre gången än vad du först trott. Spännande!

Jag började må illa i slutet på vecka 7 den här gången, så hade jag inte vetat att jag är gravid är det inte säkert att jag kopplat ihop övriga känningar med gravsymtom.
  • FruFH

Idag var jag och gjorde mitt ultraljud. Tyvärr visade det sig att fostret stannat av i utvecklingen för 2-3 veckor sedan. Ska dit om en vecka igen. Om jag inte börjat blöda då kommer jag få tabletter som ska driva ut resterna.

Just nu känns verkligen allt skit och jag känner mig så grundlurad av min kropp som fortfarande utstrålar en hel del symtom.

Nu ska vi unna oss och deppa ett tag sen får vi väl på att igen... Rynkar på näsan

Lycka till ni andra!

• FruFH

Tack alla underbara!

Just nu är det riktigt tungt, men det kändes skönt att komma hem till barnen och bara vara med dem ikväll.

Jag är trots allt nöjd med att jag bokade ett privat ul så att jag fick reda på det nu istället för att gått flera veckor till och trott att allt var frid och fröjd. Just nu sitter jag och är arg över att inte alla får göra tidiga vul. Det borde verkligen vara rutin i alla landsting, men tanke på hur vanligt det är att med mf/ma.

• FruFH
    sexhundra skrev 2012-02-02 22:10:10 följande:
    Ni som haft MA har ni märkt av nått?
    Tyvärr har jag inte märkt något speciellt. Jag började t o m må mer illa den sista veckan när fostret redan var dött. Däremot har jag nog inte haft lika mycket molvärk som de andra graviditeterna men det är inte säkert att det ät ett tecken.

Däremot fick jag en väldigt stark känsla av att något var fel när vi satt i väntrummet. Jag bara "visste" att det inte skulle gå vägen då. Läskigt
  • FruFH
    sexhundra skrev 2012-02-02 22:21:34 följande:
    Fy vad orättvist det är!!! MA lurar ju kroppen fullständigt! Jag ska inte göra nått tidigt vul utan har ul i slutet på feb och jag mådde illa V5-7 sen bara försvann det. Har inte haft nån växtvärk på fleeeeera veckor! Borde man vara orolig? Vill ju inte veta i v12-13 att de dog tex i v6!?
    Förlåt, verkligen inte meningen att skrämma upp folk.
    Jag svarade bara på frågan, men det är tyvärr sant: MIN KROPP ÄR HELT GRUNDLURAD Skrikandes

Man måste ju ändå tänka att majoriteten av alla graviditeter går vägen.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012