Inlägg från: kavajen |Visa alla inlägg
  • kavajen

Vi som väntar smått i September 2012

N1987 skrev 2012-01-07 16:27:06 följande:
    Jag kom just på att vi kan skita fullständigt i beach 2012 och ligga och svulla glass istället. För vi SKA vara tjocka! Skrattande
    Åh, vad skönt! Så har inte hunnit tänka än! Då behöver man ju inte stressa ihjäl sig i mars-april för att bli smal , för det kommer ju ändå inte gå! 

Så, nu går jag och steker hamburgare och gör pommes (och en stor sallad, för man behöver ju näring ändå.. Haha!) 
  • kavajen

På tal om sallad, jag har alltid i feta ost i mina sallader. Kan man äta fetaost? Jag har läst att man inte får äta opastöriserad ost, men jag har NOLL koll på vad som menas med det!

• kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-07 16:41:51 följande:
    Jag hade exakt samma fundering i förmiddags. Hittade detta:

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsaf.../

Enligt den sidan är det säkert att äta feta-ost Glad Och en del andra ostar också! Det är ju så gott!
    Jättebra sida! Tack!

ÄLSKAR ost! Och tyvärr älskar jag mögelost, bireost och sånt man inte får äta :-/ och självklart så är jag supersugen på det. Yey! 
  • kavajen
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 17:17:07 följande:
    Kavajen, fast varm brie får du äta, och brietårta med nötter på och ringlad honung.... Mums! Läste det i min mammapraktika (bästa boken Ever)
    Varm brie? Har aldrig hört det förut! Vad är det för tårta? Recept?
  • kavajen
    Choccolat skrev 2012-01-07 18:53:15 följande:
    Kavajen: JA man ser skillnad på magen!!! KUL!
    Jaa! Fast det är lite jobbigt också, för det blir ju svårt att dölja
  • kavajen
    Lemis skrev 2012-01-07 21:38:22 följande:
    Idag har jag inte några symtomer alls jämfört med igår när spydde hela förmiddagen. Skumt att symtomer kommer och går. Har ni fått större bröst? Mina har blivit lite större, och oftast är de uppsvullna på natten sen går de tillbaka på dagen. Jag har heller inte haft så mycket växtvärk. Men det är väl så att de kommer och gå. Kan ju inte växa hela tiden.
    Mina bröst har växt.. Kanske inte jättemycket, men bhn trycker på nu, så lite har de växt och växtvärken har börjat gå över lite faktiskt! Annars har jag inga direkta symtomer.. 
  • kavajen
    Choccolat skrev 2012-01-08 13:58:49 följande:
    Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?

När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..

Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...
    Håller med dig! Jag har aldrig haft X, men däremot har jag haft oturen att helt omedvetet gått med klamydia i 1 års tid (i tonåren) då mitt pojkvän på den tiden var otrogen och fick det och smittade mig. Klamydia kan orsaka ärr på äggledaren och man har större risk för x då! Plus att jag gjort två skrapningar som också kan ge ärrbildning. Så därav varför jag ska göra VUL för att se så det sitter rätt
  • kavajen
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      
    Usch! Lider med dig! En STOR kram till dig! 
  • kavajen

Nu har jag upptäckt en ny symtom hos mig! Jag äter, men jag känner aldrig när jag blir mätt utan helt plötsligt blir jag totalt spyfärdig av maten/godiset haha!

Har nyss tryckt i mig glass med kladdkaka.. MUMS!! 

• kavajen
    StarStruck skrev 2012-01-08 19:45:47 följande:
    5+2, känslig för lukter, känsliga bröstvårtor, kissnödig jäääämt, lite växtvärk till och från, så skönt att inte må illa, hoppas jag slipper det. Är sjukt rädd för att spy:(
    Visst bodde du i Nyköping?
  • kavajen
    drömmenblirsann skrev 2012-01-08 20:14:04 följande:
    Hej på er! Jag hittar nya september 2012 trådar hela tiden så nu hoppar jag på här :)
    Jag plussade 2.1 och vi har beräknat 2.9. Det är spännande tider speceilt eftersom 2011 kom med ett MA och ett MF. Ha det bra och må gott! 
    Grattis!
  • kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...
    Jag måste erkänna att jag visste inte att vitamin D var en viktig vitamin när man är gravid.. Som tur är har jag 3 STORA burkar med Omega 3 fritt flyt som jag nu börjar trycka i mig!
  • kavajen
    Den lilla M skrev 2012-01-08 21:37:05 följande:
    tjejer det ser tyvärr ut som att även jag får lämna er . Mina bröst slutade ömma i morse och det känns som om dem har krympt tillbaka till sin naturliga storlek, sen har jag inte haft nån växtvärk eller något annat idag så det känns rätt kört. Känner ju igen min kropps beteende från mina tidigare 4 MF. Ja det blir nog aldrig min tur, är nog dags att börja fundera på adoption eller surrogatmamma som nästa steg.

Men jag önskar er alla härinne ett stort lycka till! Kram på er

ps together jag beklagar, jag vet hur fördjävligt det är! kram på dig 
    Men, nej! Men som Mikaela sa, är det verkligen helt kört? Blöder du? Har du tagit fler tester? Tycker inte du ska ge upp förrän du vet till 100%! Jag håller alla tummar och tår för dig! KRAM!
    BF 4 september 2012 <3
  • kavajen

Var hos en privatgyn idag för att göra ett vul (fick tiden precis när jag varit hos bm förra veckan och ville inte tacka nej då) Han sa att vi förmodligen inte skulle se hjärtat men vi skulle se hinnesäcken och se att den satt rätt. Så rullar han runt grejen och säger "jag ser ett fint tickande hjärta" så jävla härligt!! :D jag kunde inte riktigt se det för det var så litet än, men han såg det och det är huvudsaken :) är så himla lycklig nu! Det känns så mycket verkligare nu när jag sett fostret (embryon) och hjärtat :) min lyckodag

BF 4 september 2012 <3
  • kavajen
    Choccolat skrev 2012-01-09 12:22:06 följande:
    TJOHOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken dag är du på idag????  
    Jag är i v. 5+5!
    BF 4 september 2012 <3
  • kavajen

Mina tuttar har växt grymt mycket på bara några dagar! Och gud vad trött jag är, hela tiden.. Haha!

Vi är ju många här inne som oroat oss för att vi haft molande värk i magen, ganska mycket värk. Det var ju dels därför jag var hos gynekologen idag och han sa att livmodern växer som mest nu i början, och den är nästan på bristningsgräns i dessa veckor, och därför får man jätteont! Så det är bara positivt Nu vet väl de flesta om det här, men tänkte bara meddela det ändå

BF 4 september 2012 <3
  • kavajen
    N1987 skrev 2012-01-09 19:56:14 följande:
    Självklart!! Har läst lite på nätet idag och det verkar som att MÅNGA inte får se något alls på VUL i v 5+0, inte ens en hinnsäck.. Så jag förväntar mig egentligen ingenting, ska ju mest dit för att få svaren på missfallsutredningen men man är ju galet nyfiken! Skrattande
    Jag gjorde VUL i v. 5+0 och då såg man tyvärr inte mer än att det var en graviditet, och att det såg bra ut för att vara i den veckan. Men tro mig, det är otroligt skönt att höra det oavsett om man inte ser något
    BF 4 september 2012 <3
  • kavajen
    Lemis skrev 2012-01-09 20:20:35 följande:
    Grattis vad roligt! vilken vecka är du i?
    V. 5+5
    BF 4 september 2012 <3
  • kavajen
    Lemis skrev 2012-01-09 20:33:02 följande:
    åå vad kul, jag är i vecka 7 när jag ska göra så då borde man ju se ett hjärta då med. fick du göra vul tidigt pga av något som hänt innan eller?
    Ja det borde man göra

Ja, jag har haft en del saker som kan orsaka ärrbildning på äggledarna, men det såg bra ut  
    BF 4 september 2012 <3
  • kavajen
    Den lilla M skrev 2012-01-10 18:13:46 följande:
    jag har inte heller några direkta symptom..

ingen som har ett test från testlagret eller så att skänka bort haha.. nej det blir till att beställa o se om jag får starkare på dem än på babytimes.. 
    Har massa från testlagret hemma om du vill ha
    BF 4 september 2012 <3
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012