Inlägg från: AngelinFear |Visa alla inlägg
  • AngelinFear

Vi som väntar smått i September 2012

De känns då verkligen ganska mycket dåligt när inte ens föräldrar och en del vänner inte tror på att jag kommer klara av detta, att vissa tycker jag borde göra abort bara för att jag har socialfobi - medans jag själv tror på att detta kan vara ett sätt för att bli frisk och verkligen kämpa lite mer än vad man kanske inte gjorde förut...

• AngelinFear

Jag som inte är så bra på de här, men är de så att när man räknar veckor + dagar så är man en vecka efter de... Som t.ex mig själv, jag är 4+3 idag - betyder de att jag är i vecka 5 då?

• AngelinFear
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 17:50:08 följande:
    Fick göra VUL idag, det visade sig att det var någon infektion så jag fick äta en aborttablett och slipper förhoppningsvis skrapning. Får väl hoppas på en vårbebis 2013 istället. Tack för stödet idag. All lycka till er.
    Åh vad tråkigt :(

Bättre lycka nästa gång! :D 
  • AngelinFear
    Eddies skrev 2012-01-03 18:05:58 följande:
    ja är me så trött... är på  4+4 idag, lördag är 5+1 =) de växer så de knakar, men att motopnera och röra på sig hjälper !! och sex !! de hjälper insåg jag igår :D
    Då ligger du bara en dag före mig! :)
  • AngelinFear

Något som vet bättre än mig och kan svara på två frågor jag gått och grundat på ett tag...?

1: Kan man ha sex när man är gravid?
    Har hört av vissa att de är okej, och av andra att de kan leda till infektion de första två månaderna...

2: Måste man använda kondom vid sex när man är gravid?
    Har försökt kolla efter svar, men hittar ingenstans något svar på de :/ 

• AngelinFear
    ZooZoo skrev 2012-01-03 19:50:59 följande:
    Jag har hittills haft sex som vanligt. Har inte reflekterat över att det inte skulle gå om man bara har lusten. Det enda jag har hört är att slemhinnorna kan vara sköra och känsliga så man kanske får en liten blödning, inget farligt, men att man kanske tar det lite lugnare om man får ont eller blöder av samlag.
    Tack för svaret, nu är de bara andra frågan som återstår! :)
  • AngelinFear
    ZooZoo skrev 2012-01-03 20:06:14 följande:
    Ah, den missade jag. Nej det behöver man inte.

Om man har haft komplikationer sedan tidigare med MF eller infektioner så kan man få råd från BM om hur man ska göra med sex under graviditeten, men rent generellt så är det ingen fara så länge man mår bra och har lustFlörtGlad

hittade en länk som har lite info
         www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfragor.../
    Tack för svaret och sidan ;D, men när är de man måste börja använda kondom för att inte bli gravid direkt efter denna då? De är jag undrar mest :)
  • AngelinFear

Usch, jag börjar känna metallsmak i munnen - inget vidare gott inte ;S

• AngelinFear
    sexhundra skrev 2012-01-04 01:42:35 följande:
    Är det nån mer än jag som får de flesta symtomen på kvällen och som har jätte svårt för att somna!
    Själv vaknar jag 3-5 timmars sömn och är hungrig och kan inte somna om på minst två timmar :/
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012