Vi som väntar smått i September 2012
Har inge superbra tips på trimning, jag har alltid gått och vaxat mig, gör det nu med, superbekvämt och praktiskt.. och kliar noll när det växer kan jag tillägga :)
Har inge superbra tips på trimning, jag har alltid gått och vaxat mig, gör det nu med, superbekvämt och praktiskt.. och kliar noll när det växer kan jag tillägga :)
Så besviken efter dagens BM besök, visst bebis hade pressat ner sig i bäcken o h var fixerad men när.bebis pressat ner huvudet så hade även den inre livmodermunnen pressats åt sidan, så BM kom inte åt att göra en hinnsvepning.. :( ville så gärna att det skulle fungera och kunde vi inte ens försöka. Skruttbebis.
ja, det börjar närmna sig för många nu, spännande! Besatt som jag är så hittade jag en gammal länk där de gav det här tipset för att komma igång med förlossningen:
1,5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 msk honung
2 msk riven färsk ingefära
2 tsk cayennepeppar
detta skall blandas och drickas kallt. halva ena dagen och resten dagen efter om det inte satt igång. bara naturliga saker så det skall inte ha någon skadlig effekt på något vis... jag går in i v. 38 imorgon så kanske nästa helg blir en häxbryggdhelg för mig
Jag har haft massa slemproppflytningar under 1 veckas tid nu, idag har jag också varit sjukt dålig i magen och rejäl värk.. tror dock inte det är någon på gång värk då det inte finns nån regelbundet värkarbete i det onda. Men hoppas ju att kroppen håller på att förbereda sig.. men sjukt jobbigt. Jag måste sett bra rolig ut när jag hämtade sonen på dagis i ren hast och panik då jag desperat ville tillbaka till toaletten..