Inlägg från: LillyRose |Visa alla inlägg
  • LillyRose

Mina två första förlossningar var hemska men nummer 3 en dröm!

15 Fick hinnesvepning av bm.

17 börjar små värkarna.

21 förstår jag att det faktiskt är på G.

00 börjar jag blödda.

01 har jag 3-5 min mellan värkarna.

01.30 på förlossningen, öppen 7 cm!

03 Emma är född!

Hann inte få nån bedövning , sprack inget!

13 ÅKer vi hem  

• LillyRose

6 dagen på min SEMESTER! Känner mig mer full av ork nu när jag är hemma och slipper jobba! Har städat, sorterat, byt ungarna rum, bakat, varit på bibblan två gånger , gått på marknad och varit vid sjön flera gånger! Helt plötsligt är inte magen ett bekymmer .

Har ALLT nu..blöjor, ersättning, flaskor, vagn, bilstol osv osv..så bebis kan komma när han vill!

Nån mer som skrivit förlossningsplan? 

• LillyRose

Idag är det dags igen för bm besök..vecka 33 och gissar på att sf mått ligger på 31 cm...hb var ju bara 98 förra gången så hoppas det har ökat! Segt dock att få åka in till stan för min vanliga bm har stängt hela sommaren!

• LillyRose
    Maglan skrev 2012-07-12 19:12:02 följande:
    Åh tänk om det kommer ut en rödhårig lite en. Guud så fint :)

Haha ja en ordentlig blandning. Det roligaste är att tvillingarna är helt olika. Ena mörkhårig med rakt hår och brunögd och den andra ljust lockigt hår med blåa ögon. :)
    Min första dotter är blond, sonen brunhårig och andra dottern också blond. Min sambos barn är båda rödhåriga så jag räknar med att få en rödhårig son . Vilken underbar pottpurri av hårfärger vi har i familjen
  • LillyRose
    naggym skrev 2012-07-20 16:55:34 följande:
    Hej mina vänner :)

Har idag varit in till fl pga minskade rörelser..är i v 35.. fick göra ctg och ultraljud och allt var bra.. så förmodligen är det väldigt trångt där inne.. har känt minskade rörelser i ungefär 3 dagar och jag ville stilla min oror.. så nu känns det bättre :)

Förresten vad tycker ni om att skapa en facebook grupp för septemberbebisar? Jag är med i en grupp för augustibebisar och den är väldigt populär.. Lättare att lägga in bilder etc.

kram till er!!
    Min buse är lugnare men känns desto mer när han väll sätter igång! Han kan skrämma mig rejält med sina kickar men sen buffar jag tillbaka tills han tröttnar! Han gillar inte att jag pillar på honom nån lång stund!

FB grupp hade jag gärna velat vara med i..vet av erfarenhet att när bebis är ut blir det inte mycket tid på fl för den sidan är lite krångligare att hänga med i
  • LillyRose

V 35 imorgon är är så trött på min mage! Dåligt samvete att jag knappt orkar leka med min 2 åring..solen lyser ute och hon vill så gärna gå till lekparken hela tiden. Igår nöjde hon sig med trädgården men idag ska jag gå ner med henne, det får bära eller brista . Min lilla plutt! Hon är så snäll och roar sig själv hela tiden....bara mitt dåliga samvete som gnager... MEN snart över JIPPY!

• LillyRose

Min sambos två första barn är rödhåriga så jag räknar med att pojken i magen är en rödtott

Då kommer jag ha två blondiner, en brunett och en rödtott <3

Nån mer än jag som DÖR i värmen? Jag svettas som en gris på nätterna....idag har mannen tagit hem en fläkt som jag hoppas ska göra att jag får sova gott igen! 

• LillyRose
    eiramis skrev 2012-07-26 14:59:02 följande:
    LillyRose: Jag förgås också i värmen. Har en stor fläkt vid sängen, hjälper lite, men jag har svårt att somna pga ljudet när den är på. Nu håller vi i alla fall på att fylla poolen (har inte känts värt att ödsla klor på den innan med tanke på hur kallt det har varit) så nu planerar jag att flytta in i den om värmen håller i sig.
    Inatt sov jag med en kall/blöt handduk på ryggen! Svetten bara rinner och värst när man ska sova ju...som om magen inte gjorde det jobbigt nog

MEN 40 dagar kvar bara...å det kan ju inte vara 30 grader varmt hur länge som helst  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012