• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Tog mitt första digitala nyss. Känns bra! :)
  • N1987
    anirahtak skrev 2012-01-02 18:17:05 följande:
    Nej, så där såg det ut för mig med på ca bim så du kan nog vara lugn..:) Det är först nu nästan en vecka senare som det är lika starkt som kontrollstrecket..:)
    Tack! {#emotions_dlg.flower} Hoppas på stegring imorgon bitti igen! Har ju ändå typ 12 tester kvar så jag testar på..:)
    Vore ju kul å veta vad det är som buktar ut i magen din :P Det beror ju i alla fall på graviditeten så det ska du ju vara glad över :D
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-02 20:03:55 följande:
    för mig känns det lite med ekonomin eftersom jag SA UPP MIG från jobbet förra månaden hahah :D men det kommer nog lösa sig.

vi skall ju bygga hus till sommaren, det blir rätt tungt ! Men min sambo tjänar bra så vi kommer klara det, men man vill ju bistå med något så jag lägger undan nu så mkt jag bara kan och sparar och sparar !!

Föressten testade jag idag igen och nu är strecket starkare än kontrollstrecket nästan :D SÅ gravid, jag kan inte fatta de !! de känns så overkligt :)

Har även berättat för mina föräldrar idag och pappa blev rörd till tårar, och mamma blev så lycklig !! otrolig känsla :) Min lillebror var helt säker på att det är tomten som lagt in bebisen i min mage, för att jag varit snäll !! (han är 5 år) heheh
    Åh vad härligt edd! Och vilken gullig lillebror du har! Skrattande
    Hur långt över BIM är du?
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-02 20:45:12 följande:
    och jag är optimistisk :D att allt löser sig hehe :)

Jag är i vecka 5 :) längtar till 20 feb då har jag inskrivning i vecka 12 så!
    Ja, tänk när man är i v 12! Jag längtar tills jag kommit så långt..
  • N1987
    colan84 skrev 2012-01-02 21:07:03 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag har funderat på att göra ett i v.12. Det gjorde jag med sonen.. Kändes skönt och veta att allt stod rätt till.
    Jag har bokat ett den 23 januari. Då borde jag vara i v 6+6! :)
  • N1987

När bör man boka in första tillfället hos BM..? Har ju inga barn så jag vet ju ingenting... ;)

• N1987
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 
    GRATTIS!{#emotions_dlg.flower}
  • N1987
    kavajen skrev 2012-01-02 21:48:09 följande:
    Jag ringde några dagar efter att jag plussat och fick då komma in på hälsosamtal 2 dagar senare, sen har jag inskrivning den 31/1
    Ok! Vilken vecka är du i då?
  • N1987
    kavajen skrev 2012-01-02 22:19:10 följande:
    Usch, det är nästan pinsamt att fråga det här, men måste ta upp det ändå!

Jag har fått intrycket i andra trådar att folk inte gärna ser mig som "en i gänget" angående graviditeten osv eftersom jag är ung och ensam.. Jag är 19 år (fyller 20 i april) och är inte tillsammans med pappan.  Vi har varit tillsammans, i typ 2 år, men tog slut för ett tag sen. 

Får känslan av att folk inte tror jag är lika glad av graviditeten som dom andra bara för att jag inte lever sambo liv med hus osv. Graviditeten var inte planerad alls - men SÅ välkommen från min sida! Och det är riktigt speciellt för mig, för jag fick mf i v.18 förra året, så detta är väldigt speciellt för mig. Jag är superlycklig, och jag lider inte alls av att vara ensam. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som kommer finnas för mig. Jag har arbete och boende (letar större). Så det kommer inte vara kämpigt ekonomiskt för mig eller så. Visst, kanske inte är världens rikaste tjej, men kommer kunna ge mitt barn det den behöver. Plus MASSVIS med kärlek

Så, kanske är hormonerna som talar? Men jag vill bara försäkra mig om att ingen här typ "ser ner" på mig och inte tycker att jag passar in här? För jag älskar att sitta här och prata med er och så, det är jätte kul Och nej, jag söker INTE bekräftelse, vill bara inte känna att man inte passar in eftersom det varit så i andra trådar :-P 
    Känn inte så! Jag är övertygad om att du kommer bli världens bästa mamma till din lill* och från min sida är du SJÄLVKLART lika uppskattad oh välkommen i tråden som alla andra :)
  • N1987
    sexhundra skrev 2012-01-02 22:57:04 följande:
    Är det så att symtomen går upp och ner och är olika starka för varje dag?
    Jajjemen! Oroa dig inte om symptomen avtar lite.. Det går upp och ner :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012