Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Lacey skrev 2012-03-07 11:08:27 följande:
    Puh, jag bävar för nästa invägning, tycker jag äter konstant. men jag mår ju så illa om jag inte äter.
    Jag vägde mig sist på inskrivningen, då hade jag bara gått upp 1 kg på 6 veckor, jag trodde jag hade gått upp minst 5 kg, men icke :)
  • StarStruck
    Lacey skrev 2012-03-07 11:53:28 följande:
    Ja, jag hade gått ner ett kilo sist! Helt obegripligt, men nu kommer det nog inte vara så tyvärr :-/
    Man ska inte noja så mycket i onödan ^^
  • StarStruck
    FijaLija skrev 2012-03-07 12:01:18 följande:
    Jobbigt med sammandragningar!
    Men roligt säkert som du säger att se utveckling :D
    Själv har jag hört att det inte är så farligt!
    Inte så roligt dock om man lätt mår illa när man inte får äta...

Jag förstår det! aaah 1 vecka längre än jag :D 
    Själv knäpper mitt bäcken ibland. men jag har nog inte några stora foglossningar på g.
    Däremot lägger sig väldigt ofta ischias i kläm :O

Nej, farligt är det ju inte men det gör fruktansvärt ont vissa gånger, en liten hint om vad som komma skall liksom;)
    Usch nej, jag blir illamående när jag blir det minsta hungrig, det suger verkligen, spec när man som jag bara får gå upp max 10 kg också :P

Det var så det började för mig i v 8, nu är det 100 gånger värre ;)
  • StarStruck
    Lacey skrev 2012-03-07 11:58:20 följande:
    Nej, jag vet, har tyvärr lite av en hang up vad gäller vikt, ska försöka släppa det!

Min bm tyckte ju min vikt låg bra, alla mina värden var topp och som hon sa:
    Jag har det ultimata utgångsläget att starta en graviditet i.
    Jamen då så, betydligt bättre "diagnos" än vad jag fick :D
  • StarStruck
    FijaLija skrev 2012-03-07 12:09:39 följande:
    Jag kan tänka mig!
    Ojdå! ja jag hoppas att du inte får en alldeles för dålig erfarenhet av det iaf!
    klart du ska äta... du får köra med lite men ofta..
    Jag gick upp 10 med Saga, då gjorde jag allt som vanligt jag hade dock inga foglossningar med henne så jag kunde röra på mig ordentligt...

haha tack tack, då vet jag vad jag har att vänta mig alltså ? ;P 
    Jo, jag försöker, men det blir oftast att jag inte äter alls, vilket känns förjävligt det också ¨på ett sätt.
    En bra förutsättning är ju att man kan röra på sig, det blir så mycket lättare då, jag hoppas det blir bättre med sjukgymnastik.

haha, exakt ;)
  • StarStruck

Blev moster igår till en STOR tjej på 4,7 kg ;) Min syrras graviditet är väldigt lik min, båda fick illamående sent och hon som jag har bara haft drömmar om att hon skulle få en pojke. Så det är nog en tjej i mig också, vi får se om ca en månad;) Vecka 15 idag också :D

• StarStruck

Jag har frågat det här tidigare men ang Angel sound det är väldigt mycket andra ljud just nu som inte hördes första gången, det är väll ca 2-3 veckor sen nu jag köpte den. Nu låter det som när man gör en bubbla under vatten och verkligen jättehögt, är det tarmljud eller bebisen som sparkar?

• StarStruck
    TheFamily skrev 2012-03-09 12:49:24 följande:
    Starstruck: vilken vecka är du i? När jag hörde bebisen första gången, hörde jag sparkarna först sen efter några sekunder hörde jag hjärtat.
    Gick in i v 15 idag
    Första gången jag använde var jag i ca v 13 då hörde jag hjärtat ganska direkt, nu hör jag mest dom här bubblorna som håller på att göra mig döv och sen hör jag hjärtat en kort sekund sen simmar den i väg typ :S
    Så då är det sparkarna jag hör alltså? :P
  • StarStruck
    Maglan skrev 2012-03-09 12:52:17 följande:
    Det är nog bebisen som rör sig :) så låter det för mig med.
    Häftigt ^^
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012