Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

LillyRose skrev 2012-07-26 14:49:09 följande:
    Nån mer än jag som DÖR i värmen?
    Yes jag kan skriva upp mig på den listan.. det är varmt och luftfuktigheten är riktigt hög vilket gör det hela ännu värre..
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-07-27 11:39:52 följande:
    Tung i andningen och mensvärk? Några erfarenheter. Det är ju svalt ute idag så det är inte värmen.
    Svalt?? Här är det 30+ och gassande sol så jag önskar att det var lite svalare.
    Ang mensvärk så kan det vara lätta förverkar eller att livmodern stretchas lite extra. Ang andningen så får jag också så ibland när lilla lägger sig i vissa positioner, tydligen  trycker hon på nån pulsåder enligt min bm. Men känner du dig yr?
  • Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-07-27 12:09:54 följande:
    LillaM: japp yr och hjärtat slår lite fortare...

Vi har haft gassande sol och 30 grader hela veckan men idag är det typ 23 och lite moln...skönt tycker jag!
    Hm om yrseln håller i sig tycker jag att du ska kolla med din bm. Kan ju vara att du har ett i hållande blodtrycksfall eller bara att liten gör sig tung. Men alltid bättre att kolla engång förmycket. Kram på dig
  • Den lilla M

Bebisen behöver inte fixera sig.. visa gör aldrig det. Jag och min bror är bevis på det . Har även en kompis vars son aldrig fixerade sig. Så nog kan förlossningen starta ändå, trots utebliven fixering  

• Den lilla M

Då har jag varit hos BM och det såg bra ut . 34+5 idag och SF måttet låg på 34cm (igentligen 34,5cm men hon skriver ju bara hela cm), blodtrycket var bra och inga spår av äggvita i urinen. Nu är det bara en vecka kvar tills jag ska dit igen. Jag går varje vecka nu fram till BF vilket känns bra.
    Sen så fick jag med mig en amningsfilm som jag och min sambo ska se på ikväll.

Hoppas ni alla har det bra! Kram  

• Den lilla M

Känner mig också mycket lyckligt lottad med min man . Han har mer eller mindre gjort allt under graviditeten, å även hans föräldrar har varit hit och hjälpt till med storstädning mm ibland. Känner mig omhändertagen som en liten prinsessa

Åh då var det bara 5veckor kvar till BF, men jag hoppas på närmare 2-3veckor. 

• Den lilla M

drömmen: dem kan lägga på sig ca 200-300gram i veckan från vecka 35. Jag tror min lilla skrutt också är uppe i dem siffrorna nu i vecka 36 (fast snittet ligget runt 2,6kg). Ska antagligen på ett till tul nästa eller näst nästa vecka bara för att kolla så att hon inte blir för stor för då sätter dem igång mig två veckor tidigare än BF.

• Den lilla M
    MiaMy skrev 2012-08-07 10:55:50 följande:
    Jag går in i vecka 37 idag! Känns läskigt och spännande på samma gång...

Lyckos alla er som får gå på TUL! Jag har berättat för min BM (två gånger) att nästan alla i min mammas släkt har fått bebisar på ca 5 kg och att jag är orolig för att min bebis också ska vara stor. Hon lyssnar men säger bara att så länge man följer kurvan med magmåttet så är bebis normalstor. Jahapp. Men man är ju ändå orolig...
    Jag ligger mellan mitten och övre SF kurvan (ja lite närmare den övre men men). Men jag ska på ett till tul om en eller två veckor då min lilla vägde lika mycket i v31 som snittet i v35. Så det där med SF kurvan ger inte hela sanningen om hur stor/liten bebisen är. Boka in ett privat TUL om du är orolig eller prata med en annan BM som lyssnar på din oro. Lycka till!
  • Den lilla M
    Em skrev 2012-08-07 11:23:12 följande:
    IDAG åker vi på semester...skulle varit igår, men jag mådde så dassigt hela dagen igår (som sen på kvällen kröntes med en ordentlig yrsel/ pirr i armar och ansikte/ flimmer för ögonen osv känslor) så vi sköt på det till idag. Är det nån kloker som vet vad det kan vara och om jag bör vara mer uppmärksam/ bli rädd (blev lite rädd igår att det kunde va havandeskapsförgiftning, men tänker att om det är bättre idag så är det väl ingen fara??)
    Symptomen för havandeskapsförgiftning kan komma och gå så ta med dig dina papper från din BM på semestern och var lite vaksam över hur du mår. Men med största sannolikhet kan du ha haft ett blodtrycksfall plus att vädret var ganska tryckande igår vilket också påverkar. 
    Hoppas ni får en trevlig semester  
  • Den lilla M

Delar av min slempropp lossnade i förrgår och det var inga blodstrimmor i den bara gult blandat med slem, men tyvärr behöver det ju inte betyda nått alls den återbildas ju..

Grattis till alla nya bebisar  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012