Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-07 10:56:54 följande:

jag hade nog förberett mig på att bebis kommer inom 2 veckor. bättre att vara inställd på det än bli totalt chockad. min son kom ju v. 36 utan en förvarning, första barnet, och min man va utomlands. snacka om chock, så bättre att vara förberedd. bebis bestämmer ju helt själv när det är dax Solig

Oj... ja det förstår jag måste varit chockerande.. ha ha ha!!! 

• Choccolat
    Bus Norpan skrev 2012-08-07 14:54:26 följande:
    Choccolat Min tös är född 33+6 och har utvecklats helt normalt. Så om din bebis vill ut så kommer det säkert att gå jättebra utan några problem.

Sooofie: Så söt hon är!

Åh va härligt att höra! Så himla skönt att höra om andra det gått bra för när man själv sitter och nojjar.. Är ju dessutom första barnet så jag har ingenting att jämföra med...
  • Choccolat
    bäbbä skrev 2012-08-07 16:51:02 följande:

Min son är född i v 34+0 och är en helt perfekt 2 1/2-åring idag. Första året var han lite senare med en del saker jämfört med jämngamla bebisar men efter 1 års ålder planade det ut. Du kommer få en underbar liten bebbe om han/hon vill titta ut nu

Så glad jag blir!!!! Känns jättemycket bättre när jag fått höra era erfarenheter!!! Känner mig inte lika rädd nu när jag sitter här och andar mig igenom smärtan.. ha ha!!!
  • Choccolat

Ida, sen jag första gången läste om dina vackra änglar så har din berättelse verkligen fastnat, jag har pratat om det med mina vänner, och jag tänker på er ofta. Det är verkligen gripande! Hoppas du mår bättre imorgon när du vaknar! Stora kramar till dig!

• Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-08-10 23:39:58 följande:
    jo ja går på koller och ja har sagt hur ja mår men dom anser att bebis mår bra skiter i mig. så är de ju mamman skiter dom i bara barnet mår bra. så är de för de flesta som ja fattat.

Men fy så får det ju inte vara... stå på dig.. om du nu orkar.. eller ta hjälp av mannen att få hjälp.. du måste ju få hjälp med hur DU mår också...
  • Choccolat

Hej tjejer!
    En fråga vad gäller mössa från bb.. Vilken storlkek på mössa har ni? Hörde med en kompis igår och hon sa att jag skulle leta efter 40 eller mindre.. hittade ingenting som var mindre än 50..? 

• Choccolat
    Superbia skrev 2012-08-14 09:39:09 följande:
    Det beror på vilken storlek som står i mössorna. Är det vanliga klädstorlekar är det inte konstigt om det inte fanns mindre än 50, men mössor brukar man ju mäta efter huvudmåttet, alltså stl 36/38 osv.

Jag kollade Lindex och HM tror jag.. där stod det 50 i många.. Är det den minsta eller? Eller vad ska jag ha då?
    Om det står 36/38 eller liknande.. vilken stl ska man ha då?
  • Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-08-14 09:59:14 följande:
    lindex hjälmmössor står i stl 34-36, 38-40 osv. Jag kommer köpa en av varje stl, antagligen så blir det 38-40 som kommer passa på en gång om den lilla föds vid BF eftersom min kille hade 37,5cm omfång när han föddes på BF och jag hade 36,5cm när jag föddes på BF- 10.
    Tackar! =) Det är ju en djungel det här.. ha ha!!
  • Choccolat

Ber om ursäkt för äckelvarning... men jag upptäckte precis att jag har en brunaktig flytning i trosskyddet... typ rost, och lite "fläckigt".. är det gammalt blod? Vad göra? 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012