Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

jag har dem senaste två veckorna känt alla kraftiga buffar en bit över naveln o på senaste ultraljudet så låg den med huvudet snett ner, så inte riktigt i rätt läge men nästan . Får se om hon har flyttat sig något i nästa vecka när jag har mitt (troligtvis) sista TUL innan BF .   

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Jag var hos BM idag och nu var mitt SF-mått 30cm (30+6) och den lilla låg med huvudet nedåt. Hon har legat med huvudet nedåt i snart två veckor så jag hoppas att hon trivs så och inte får för sig att vända på sig i sista sekund. 

Hur ofta går ni till eran BM nu? Jag går var 14e dag och det känns alldeles lagom.

Har bara 5dagar kvar till mitt TUL, ska bli så kul att se hur stor den lilla är nu

• Den lilla M

Då var första bebissaken köpt . Idag var vi en snabb sväng på ikea för att köpa lite saker till vårat gym. Men passade även på att köpa en vit spjälsäng, Gulliver, den var på rea och var nästan gratis endast 399kr. Så får montera upp den och se om den känns stabil. Men vad jag har kunnat läsa på nätet så är många nöjda.

Tycker det har varit helt underbart väder idag, varit riktigt svalt och skönt. Normalt älskar jag solen och värmen just nu tycker jag att jag svettas ihjäl så fort det är över 22grader varmt haha.

• Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-07-09 08:48:44 följande:

Funderar på att kolla upp laserbehandling eller liknande då jag har spytt sönder så mycket blodkärl i ansiktet.. Särskilt nasty är några under ögonen.. Tror ni man kan ta bort det med laser? Eller finns det någon annan rekommendation tro?

Jag tror bäst sättet att få bort sprukna/tydliga blodkärl i ansiktet är att använda sig av laser. Antingen en IPL eller V-beam. Jag har dock hört att V-beam (kärllaser) är det mest effektiva sättet. Tror dock att du ska vänta till den lilla har kommit ut.  Kram på dig
  • Den lilla M
    moonlaiz skrev 2012-07-09 09:58:35 följande:
    bebis låg högt upp men har inatt vänt sig till säte!
    hur stor chans är det att den vänder sig tillbaka nu?
    bm sa ca 4 veckor har den att vända sig.
    vilken vecka utför man annars vändningsförsök? gör man det på alla eller planeras det ks i så fall?
    Man börjar inte oroa sig förens i vecka 36-37 om den inte har vänt sig. Den har gott om tid att vända sig både en och två gånger ännu . Så du behöver inte vara orolig.
  • Den lilla M

Jag har bara köpt en spjälsäng än så länge, måste dock snart ta tag i shoppingen. Kläder kommer jag nog handla mest på nätet men när det gäller vagn och bilstol så måste jag väl tvinga ut mig till nån eller några butiker. För jag, i motsatts till många andra härinne , avskyr att shoppa. Det är bland det värsta och tråkigaste jag vetSkäms ! Men i morgon på mitt tul så får jag ju reda på bur stor ungefär hon beräknas att vara vid BF så då kan jag handla lite kläder utifrån det, å sen nått plagg som är en stl större resp mindre

• Den lilla M

Ang drömmar så hos oss så är det min sambo som har alla "konstiga" drömmar. Dock hade han en ganska rolig en för nån natt sen.
    Han hade då på kvällen druckigt 2st glas vin och sen så drömmde han att man kunde flytta över barnet till hans mage när jag behövde vila lite. Så tydligen i hand dröm hade jag gjort det eftersom jag skulle iväg och handla och inte orkade konka omkring på magen. Var på min partner sätter sig nyvaken men spikrak upp i sängen och säger: Jag kan inte ha henne i magen nu jag har ju druckit vin!

Jag som satt uppe och kollade på tv undrade vad tusan han pratade om och när han berättade om sin drömm började jag garva. Men visst vore det inte helt fel om man kunde flytta över den lilla till sin partner då och då och på så sätt dela på graviditeten .

Var på TUL idag och min lilla tjej vägde ca2,2kg och var uppskattningsvis 42-45cm lång så hon har växt perfekt (låg på +13%). Kändes skönt

• Den lilla M

tul kan dem göra närsom under vecka 20-42, ibland gör dem ju flera stycken också. Det enda är ju att ju senare dem gör TUL desto svårare får dem att mäta korrekt eftersom bebisen är större och då svårare att se helheten genom ultraljudsmaskinen.

Jag har varit på VUL i vecka 7 & 9, KUB i vecka 12, RUL vecka 20 och nu senast TUL i vecka 32. Kommer antagligen inte göra några fler TUL om jag fortsätter följa min SF-kurva eftersom allt såg bra ut nu på senaste TUL och min lilla tjej har växt bra och flödet var bra.

Ang Södra BB så tror jag det är mycket bättre än SöS. Lite mer personligt, trevligare miljö och lugn och ro än vanliga SöS bb .  Men som sagt smaken är ju delad så man ska gå på magkänslan å vad som känns bäst för en själv ...

• Den lilla M

Edds skönt ändå att dem kollar dig noga, hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Ang BM osv så följer min sambo med på allt (förutom mamma mötena, där är han ju inte välkommen ), han tycker det är lika kul som jag med SF kurva, hjärtljud osv. Sen så är min BM väldigt bra, hon gör att min sambo känner sig väldigt involverad i våra samtal mm.. 

Idag så har jag 56dagar kvar till BF, bara 2månader nu  

• Den lilla M

Ang flytningar så sa dem till mig på BB att man visst kan blöta igenom toapapper med sina flytningar. Jag har mycket flytningar som är lättflytande och ljusvita (som utspädd mjölk) och dessa går igenom toapapper utan problem. Å det är inte fostervatten, har varit och kollat. Men som sagt vid misstanke så är det alltid bra att åka till BB och kolla försäkerhets skull.  

Nu är det bara  52dagar kvar, jag hoppas dock att lillan bestämmer sig för att komma nån dag tidigare. Från 38+0 är hon välkommen

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012