Edds skrev 2012-08-22 08:29:51 följande:
Jag känner än så länge ingen press eller rädsla för amningen, jag har försökt ta in så pass mkt information och goda råd som möjligt. När vi väl kommer till att bebisen ska amma , jag vet inte den kanske vill göra det direkt den kommer till bröstet?
Men hur som, när vi väl är på bb och så, så känner jag att jag vill försöka ensam med barn och pappan bara först själv, utan massa restriktioner . Och att vi ber om hjälp om det behövs! Jag tror att en lugn och trygg miljö för mig är bästa avslappning för jag vet redan nu att jag behöver det, det är ju något helt nytt för mig och då vill kan helst inte ha någon som sliter i mina bröst och säger hur jag ska göra.. Sen om bi behöver hjälp så frågar jag ju såklart om det !!!
Vad tror ni personalen säger om det?
The family; hur går det till egentligen med det där? De är väl förståsd olika överallt..
Jag tror du har rätt Edds, självklart ska man få lugn och ro. Annars fungerar ingeting! Dom är inte där och drar i dina bröst, det var nog mer förr dom gjorde så. Dom tittar lite och kommer med tips och råd typ (sen finns det alltid några puckon). Det är din kropp och du bestämmer.