-
På addnature! Såg att de har webbshop också - fraktfritt! Isbjörn of sweden - rib jumpsuit tror jag den hette!Lycklig och glad skrev 2012-08-11 21:19:15 följande:Dag och natt - var köpte du den fina fleeceoverallen? Lite sugen på den, så fin :)
-
Otroligt vad ni hinner skriva här inne! Jag är ändå inne nästan varje dag och läser men på bara några timmar så har det blivit massor med sidor.
Jag var hos BM igår, hon tyckte att han kändes fixerad nu, åtminstone ruckbar, så det känns bra! Blodtrycket var 125/90, i tisdags blev jag sjukskriven av läkaren fram till förlossningen pga blodtrycket. Nu är det bara att ta det lugnt! Bara och bara...
Min slempropp har inte heller gått. Jag har en del sammandragningar men inga som gör ont. Pojken har börjat komma åt nerverna där nere så det känns som ilningar och hugg i livmodertappen emellanåt.
Idag var vi på informationsmöte på sjukhuset och lyssnade lite, det kändes bra även fast det inte var något nytt egentligen jämfört med vad de sa på föräldrakursen.
Oooh hoppas att det snart är dags!!Den lilla M skrev 2012-08-16 17:21:03 följande:ja jag behöver gå på toa ca 3-4ggr per dag just nu, normalt har varit kanske varannan dag under graviditeten. Har mycket molvärk i livmodern och ryggen, en hel del sd samt ett konstant tryck nedåt så jag hoppas att nått händer i min kropp. 21 dagar kvar till BF..
Hur har det gått för alla andra som verkade vara på G? Trodde att det var flera bebisar på gång redan nu när man läste tråden igår.
-
Vad mysigt drömmenblirsann! Jag har inte riktigt förstått mig på babyshowers dock, man får presenterna innan bebisen har kommit? Sen antar jag att man förmodligen inte får ytterligare presenter efter att barnet är fött? Vet inte om det är en generationsfråga, kanske inte, men jag är 30+ och ingen av mina kompisar eller äldre syskon har någonsin pratat om babyshowers.
-
För oss så hade hon med papper för det med så det var bara att fortsätta skriva under. Det är nog rutin skulle jag tro!BlivandeMama skrev 2012-08-17 06:53:20 följande:Måste vi fråga om gemensam vårdnad eller gör dom det?
-
Angie: Men herregud vilken socmänniska du råkat ut för! Bra att du skrev till henne. Jag glömde bort att säga att när vi var på familjerätten och skrev under, så är ju inte ALLT klart nu, utan när bebisen är född så ska vi ringa upp henne och berätta vilket sjukhus bebisen är född på samt födelsevikt. Därefter kan hon skicka in alla papper till Skatteverket! Så just de här förberedande sakerna som att bekräfta att min sambo är pappan och att vi vill ha gemensam vårdnad kunde vi iaf göra innan utan problem.
-
Åh grattis Wolf, vilken liten tjej! Skönt att ni har fått komma hem.
-
Blodprover alltså? Kan det inte ha varit vanliga hb-värdet och blodsockervärdet hon tog då utan att säga resultaten (för att de förmodligen var bra)? Var det fler än två prover hon tog?sexhundra skrev 2012-08-20 11:01:54 följande:Nytt bm besök idag, blodtrycket hade höjts igen. 125/95 nu och 120/85 när jag vilade. Ingen protein, men hon tog massa prover. Men hon sa inte vad för nått. Nån som har en aning om vad det kan va? ;p
-
Åh så mysigt med alla barn som föds nu!! Nu har det ju fötts en till pojke idag i tråden!! Man längtar ju inte desto mindre för det! NÄR ska vår komma?!
Har iaf äntligen blivit klar med spjälsängen och nu har jag stått och gjort moccarutor. Det är väl bakning man får ägna sig åt nu när man är sjukskriven fram till förlossningen.
-
Varför ser FL så konstigt ut i inläggen? Eller är det bara på min dator som det ser helmuppigt ut?
-
Jippie, fullgången idag!! V 38!
Har också varit på TUL idag, vår grabb beräknas väga precis 4 kilo vid ankomst så det känns skönt om det stämmer vill säga! Låg +11,5% på kurvan. Han hade gott om fostervatten och plats att röra sig på så nu börjar jag fundera om han kanske trivs FÖR bra i magen och tänker ta tid på sig att komma ut?! Trots TUL så var det fortfarande osäkert om han var fixerad eller inte. Först sa hon att han rörde på huvudet så mycket så han var inte fixerad, men sen bytte hon bildprogram och då sa hon att han kanske trots allt var fixerad. Vad han retas med oss.