Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Dag och natt skrev 2012-05-05 15:00:41 följande:
    Skönt. Vad sa de då? Är det normalt att ha så mycket värkar som du verkar ha haft?
    ja, det kan ju vara så här ibland; va svaret jag fick på den frågan. ibland måste man älska sjukhuspersonal.... svårt att veta om man ska åka in eller inte hädanefter dock. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    StarStruck skrev 2012-05-05 19:51:38 följande:
    Trosor som det får plats blöja i?Förvånad
    Jag måste bara fråga varför?
    Ha ha, pga avslaget efter förlossningen. typ mens *20. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    splink skrev 2012-05-05 21:18:23 följande:
    Nää. Fyfan vad svettiga dom blev! :-O Skitäckligt. Dom var ju typ i plast. 
    ha ha, ja, men gud va jag längtar till förlossningen.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    splink skrev 2012-05-05 21:26:35 följande:
    Hahaha! Fast jag gör ju verkligen det. Ska bli underbart På riktigt. Fast denna gången med ordentliga trosor att hoppa i efteråt ^^ Och gärna lite mer förberett liksom, så att man slipper välja mellan landstingets eller landstingets i klädväg, haha! Hade inte med mig något mer till förlossningen förra gången, än journalen, kameran och leg i stort sett. Hade till och med glömt köpa hem bindor och det var INTE kul att åka taxi i mina ljusgrå mysbyxor, när vattnet gått Tyckte nog inte taxichauffören heller....
    jag med, menade det. tyckte det var fantastiskt häftigt att föda barn. jag tog mig ner till ica och köpte bindor efter vattnet gått och skonade på så vis taxibilen senare på kvällen. pratade med en vännina strax efter att vattnet gått och hon sa: jaha, går du runt med handukar virade runt dig nu? och jag fattade ingenting, först efter typ 2 timmar jag fattade att vattnet fortsatte att komma. jag trodde det forsade till, sen va det bra *asg* 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

pratade med min BM idag och hon tyckte om att sammandragningarna inte ger med sig så borde jag bli sjukskriven 100% istället för 50% som jag är i nuläget, så jag kan vila och att bebis inte tittar ut förtidigt. mitt problem är att jag vill inte sluta jobba än, är frisör och känns som om jag överger mina kunder alldeles förtidigt i så fall. hur hade ni resonerat och framför allt, ni som haft mycket SD i tidigare graviditeter, hur gjorde ni? 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    MiaMy skrev 2012-05-07 19:37:21 följande:
    Vi har ett problem. I vårt badrum får det inte plats en tvättmaskin. Jag föreställer mig att det är väldigt svårt att leva utan egen tvättmaskin när man har en nyfödd. Vad säger ni erfarna om det? Klarar man sig med tvättstuga där man bokar tid eller bör man ha eget? Måste man köpa jättemycket kläder om man inte har eget?
    en smalare toppmatad maskin får inte plats då? eller man kan ju ha tvättmaskin i köket istället för diskmaskin... jag hade inte överlevt utan. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Superbia skrev 2012-05-07 19:49:22 följande:
    Jag hade helt klart välkomnat en sjukskrivning. Hellre att bebisen stannar kvar tiden ut än att jag känner mig taskig mot jobbet. Ens egen hälsa går alltid först.
    ja, jag har bara så svårt för det, att sätta mig själv först. får träna på det :)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    naggym skrev 2012-05-08 07:43:30 följande:
    Jag har en liten fundering.. Jag har sedan jag plussade haft mera flytningar och det har jag hört är normalt.. Men senaste månaderna tycker jag att de har börjat lukta urk.. Typ lite fränt och surt.. Ursäkta att jag är detaljerad men flytningarna är som vattniga och färglösa.. Dock känner jag mig småfuktig hela tiden.. Någon som vet vad detta kan vara? Ska ta upp det med bm men ska inte dit förrän den 14e..Känns inte så roligt att gå runt och lukta illa :P
    så hade jag förra graviditeten och denna, normalt men jobbigt. jag byter oftast troser under dagen så känns det bättre. i min förra grav tyckte jag tom att det va jobbigt att gå på toa åå jobbet för jag trodde alla andra skulle känna hur jag stank.. haha. men man har som sagt känsligare näsa också när.man är gravid, dålig kombo.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

måste bara gnälla lite... satan va foglossning gör ont då! fattar inte vart detta ska sluta, bara i v.23 ju, evigheter kvar. 

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012