• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

ÄngelnDennis skrev 2012-01-16 18:54:18 följande:
    Okej Kan vara en anledning att jag ser ut som en zebra kanske på min magen? Tungan ute Jag har gjort 3 kejsarsnitt och detta bli fjärde.. Förberedelseoljan kan jag skippa..  

tror du man kan använda havandeskapsoljan trots att man har massa bristningar, tänkte att om man blir större denna gång så kanske man kan lindra och inte få så mycket mer än vad det är nu? (har hittils bara blivit större och större)  
    Jag har ju hört att bristningar även hänger ihop med hormoner så om det fungerar vet jag ju egentligen inte men det kan ju hjälpa! :)
    Jag läste om någon olja som skulle hjälpa till med att få bristningar att blekna.. Hmm.. Undra om det var havandeskapsoljan.. Jag minns inte! Obestämd
    Men att använda oljan vid denna graviditet du har nu kan ju i alla fall inte skada, så jag skulle prova Skrattande
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • N1987
    Karriis skrev 2012-01-16 19:08:46 följande:
    Japp, det var jag :) doktorn sa att om jag får ont eller blöder så får jag självklart åka in, men helst ville han inte se mig där förrän om 2 veckor ;)
    Så länge du inte blöder heller har ont så mår säkert din lill* bebis superbra där inne :) Men jag håller med om att det är hemskt att vänta. 10 dagar kvar till mitt andra VUL och det känns som en evighet!
  • N1987
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 20:00:17 följande:
    Hej

Fick tillslut komma in idag. Och nu kom ja hem. Hjärtat slår och ja är i vecka 7, Nu är de bara att hålla allt som går och hoppas. För med alla motgångar vi haft i livet så borde va våran tur nu med tur. =) Varför ja har sån smärta i magen fick ja ju ingen förklaring på men kan vara förstoppad. Annars har ja en jävla växt värk och då tyckte hon synd om mig.!

Ja nu hoppas vi båda och ser fram emot detta. För vi vill ju ha vårat under i början på sept. =)    
    Men åh vad skönt! Vad glad jag blir för din skull! Glad{#emotions_dlg.flower}
  • N1987
    Alicias skrev 2012-01-16 20:05:46 följande:
    Någon som har provat Burt´s bees mamma produkter som lanserats i Sverige av Laila Bagge? Finns både olja och en belly butter som jag har hört ska vara jätte härliga. Hittar bara att man kan beställa på nätet, men jag skulle gärna vilja lukta på det innan jag köper. 

Använder apotekets olja nu och den är oparfymerad.  
    Men åh! Jag är ju alldeles torsk på sånna där saker.. Nu måste jag ju köpa ännu mer! Ha ha. Fast man skulle ju som sagt gärna lukta på det först... jag kan tänka mig att va testkanin ;)
  • N1987
    ÄngelnDennis skrev 2012-01-16 20:02:53 följande:
    Jo men konstiga är bristningarna blivit längre och längre vid varje grav och min mage har växt om den förra.. Det måste ha nått sammanhängande ihop! jag får inga bristningar innan magen börja växa utan bara när den växer?! 

Jag får prova  
    Jag tror det är vanligast att få bristningar just när magen växer, men kul att den blir större för varje graviditet Flört
  • N1987
    Alicias skrev 2012-01-16 20:14:02 följande:
    haha.. ja jag funderar på att köpa ändå. Har bara hört gott om det och skulle det mot förmodan lukta äckligt i gravidnäsan så får man väl använda den senare eller ge bort
    Men precis. Den kan man ju säkerligen ha som mjukgörande kräm även på resten av kroppen och tycker man att den luktar illa behöver man ju inte ens hitta nån som är gravid att ge bort den till :)
  • N1987
    ÄngelnDennis skrev 2012-01-16 20:28:34 följande:
    Alla 3 har varit olika så kanske denna bli även så. Mindre kanske Är rädd för foglossning igen.. och så även magen som jag lyckats koppla ihop med smärtan.. Tungt och vad jag grät på slutet.. Hade en 1 åring som inte gick och jag kunde inte bära.. Fy.. Det vill jag inte göra om. Nu är grabbarna lite äldre, men är rädd ändå.. 

Jag har så svårt att relatera till allt det där eftersom jag inte har några barn. Kan bara tänka mig hur jobbigt det var. Vi har nog alla en liten superwoman inom oss Glad
  • N1987

LillaBabyK: Enligt FL (och mig själv) borde lill*n blivit till den 20 december! Du då? :) Har du mycket symtom?

• N1987
    Hellize skrev 2012-01-17 08:17:22 följande:
    God morgon på er! De här kanske inte är en så trevlig fråga, men är de någon mer som fått mer flytningar än vanligt?

Jag har mer flytningar än vanligt. Jag frågade min BM om det och det är helt normalt :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012