Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

sexhundra skrev 2012-01-08 22:40:14 följande:
    Jag menade inte att va nedverderad, men det ända som pratas här är missfall! Det är inte lustigt man blir orolig när man läser här. Finns ju dom som säger att dom inte hade en aning om vad MA va innan dom läste här och nu är oroliga. Sen får ni såklart prata om vad ni vill, men det kan ju va lite mer positivt i den här tråden också.
    Jag håller lite med dig. Men man kan försöka filtrera lite själv, det är bra att det finns så dom som oroar sig kan ventilera och vi (i alla fall jag) som känner att det är lite känsligt just nu vi får försöka att skippa dom inläggen. Så gör jag, vill inte börja oroa mig så jag tittar åt andra hållet.
  • LillaBabyK
    MiaMy skrev 2012-01-09 07:19:49 följande:
    Hittade dessa på apoteket igår:

www.pharbioomega3.se/cassis

De kan väl inte skriva hur många tabletter gravida ska ta per dygn, om det inte är säkert att ta dem?
    Ni får ursäkta, jag kommer att bli en riktigt hönsmamma känner jag på mig! Skrattande

Ha en bra dag alla!
    Vanlig dos tar jag, se om du kan hitta prenatals (mamma vitaminer) med omega i sig, då får du allt i ett piller. 

Den där undrar jag lite.. det står att den innehåller koncentrerad fiskolja, det skulle jag vilja veta vad det exakt betyder. Ring dom och fråga, det är bäst. FiskLEVERolja är det du inte vill ha det är det enda som är skadligt. 
  • LillaBabyK
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 07:44:15 följande:
    Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.
    Måste vara det bästa illamåendet! :D
  • LillaBabyK

Förutom mina superboobs så ärjag väldigt yr, är det någon mer som är det eller har varit? Det snurrar till ofta, speciellt om jag titta åt sidan plötsligt eller vänder mig för att gå åt ett annat håll. Känns lite som en out-of-body experience. Inte som att jag ska svimma.

• LillaBabyK
    Eddies skrev 2012-01-09 08:34:23 följande:
    den här tar jag www.pharbioomega3.se/forte
    och där står det för gravida och ammande 1 tablett om dagen... jag äter typ bara 2-3 i veckan..
    men det verkar ju vara rätt innehåll i dessa tabletter ?? jag är inte alls kunnig kring detta..

min BM ville inte riktigt förklara för mig vad jag ska ha för tabletter eftersom hon inte rekomenderar det. Jag försökte förklara för henne att det inte finns en chans att vi kommer kunna äta fisk så mycket.. och att jag ville ha extra.. men fick som inget svar :S så dessa letade jag upp på apoteket..
    Ja men då tar du en tablett :D Om det står så!
    Jag tar alltid Omega 3 vare sig jag är gravid eller inte för att hjärnan inte ska klogga ihop på mig och jag fortsätter med samma dos, du ska ta en om dagen.

Sen gör ju alla som dom vill, jag är en sån som tycker att nu är viktigast för mitt barn, eftersom barnet skapas nu vill jag verkligen se till att kroppen har alla resurser den behöver så Folic acid och Omega-3 är jag super noga med. Men man måste ju inte ta något som din BM verkar försöka säga. Det föds friska barn ändå. Det här är bara min nojja som jag har. 
  • LillaBabyK

Mina test ser ut såhär så dom är inte så starka alls! Det tar nog sin lilla tid :)

• LillaBabyK
    litenplutt skrev 2012-01-09 13:03:59 följande:
    Ni som köper streck testerna... är d inte bättre o köpa clearblue som visar om du är eller inte är gravid och även vikken vecka du är på??
    Jag har bara köpt dem och dem har vart toppen=D Så slipper man stå där med ett halv taskigt streck och man e osäker på vad d egentligen visar.
    Bara en tanke.   

Idag mår jag illa och molvärk... 4+0 idag.  
    Jag föredrar streck. Känns mer som att dom kan visa tidigare än digitalt, att digitalt är starkt ja eller starkt nej. Tänk om det är svagt pytte ja och så missar man det! Nu är det säkert inte så men så känns det :)

Mina streck har varit väldigt tydliga egentligen, det är ens egna hjärna som spökar med en.
  • LillaBabyK
    Ego86 skrev 2012-01-10 18:05:55 följande:
    Någon annan som inte har direkta symtom? Är i 5+4 och plussade starkt men det enda jag känner är hunger. Ingen molvärk och inget illamående....normalt?
    Jag är i vecka 5 och har endast ömma bröst. Det är lite tidigt för illamående och trötthet egentligen har jag fått höra, men sen finns det dom som kan känna det tidigt med. Fast oftast kommer det i vecka 7 och framåt. 
  • LillaBabyK

Jag känner mig så förvirrad.
    Idag gick jag in i en ny vecka enligt FL, 5+0, och alltså gått in i vecka 6. Vad jag förstår så fungerar det precis som när  man i engelskan räknar årtal, så 1987 när jag är född räknades som 90s osv. 

Är jag då alltså i 6:e veckan men jag är 5 veckor gravid? Hur sjutton säger man? Om någon frågar er hur långt gångna ni är hur skulle ni svara? 

• LillaBabyK
    litenplutt skrev 2012-01-11 02:42:30 följande:
    5+0 menas väl att du gått 5 hela veckor.

5+4 exempelvis betyder att du gått 5 veckor och 4 dagar... alltså inne på v6.

De e ju skit krångligt innan man kommer in i de=P Rätta mig om jag har fel någon.    
    Ja precis det är så jag uppfattar det. Men är jag då i vecka 6? Om någon frågar mig, säger jag då att jag är i 6:e veckan?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012