Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

Vi som väntar smått i September 2012

Såg att ni diskuterat BBStockholm, födde min son där -09 och var så nöjd! Helt fantastiskt var det där, då gällde som sagt garanterad plats om man gick på deras mödravårdsmottagningar och hade en normal graviditet. De kunde då inte ta emot om man hade några komplikationer, inga igångsättningar, planerade snitt osv. Men nu är det ju fritt vårdval så alla har möjlighet att välja dem, även vid komplikationer osv. Därför kan man inte heller längre blir garanterad plats trots att man går hos deras mödravård.

Vad tidigt ni får boka in vul! Jag fick inte tid förens den 23/1 är då i v. 7+5. Bad om tidigt men de ville göra i tidigast v.8 för att man absolut ska kunna se hjärtat

• Skrutt 83

Edd: har hört att djuren ofta märker av när man är gravid. Min ena katt vill väldigt gärna ligga på min mage nu, eller längst med magen om jag ligger på sida.

Hur mår ni tjejer, har ni mkt symtom? Jag är i v.5+4 idag och känner typ ingenting mer än ömma bröst och ibland lite ilningar och stickningarna kring livmodern. Med sonen kände jag inte heller mkt förens slutet på v. 6 början på v.7 då jag började må rejält illa. Är visserligen otroligt tacksam för att jag inte mår illa samtidigt som jag skulle bli glad över starka symtom som med sonen, skulle lindra oron lite!

• Skrutt 83

MyMymlan: äter inte heller tillräckligt med fisk så äter omega-3. Äter en sort som heter "Mumomega" pregnancy som är speciellt anpassad för gravida. Som jag förstod så är då oljan noggrant utvald och "ren"

• Skrutt 83
    litenplutt skrev 2012-01-09 10:56:11 följande:
    Jag + igår och vet att lillen blev till på julafton=P

Jag har fått olika datum på olika kalendrar men går efter bebis appen på mob och där är BF 17 Sep.
    Efter 2 missfall hoppas vi på 3e gången gillt!   
    Grattis och välkommen! =)
    kavajen skrev 2012-01-09 11:24:09 följande:
    Var hos en privatgyn idag för att göra ett vul (fick tiden precis när jag varit hos bm förra veckan och ville inte tacka nej då) Han sa att vi förmodligen inte skulle se hjärtat men vi skulle se hinnesäcken och se att den satt rätt. Så rullar han runt grejen och säger "jag ser ett fint tickande hjärta" så jävla härligt!! :D jag kunde inte riktigt se det för det var så litet än, men han såg det och det är huvudsaken :) är så himla lycklig nu! Det känns så mycket verkligare nu när jag sett fostret (embryon) och hjärtat :) min lyckodag
    Vad underbart!!! Stort grattis, vilken häftig känsla!
    Eddies skrev 2012-01-09 11:49:52 följande:
    Ni får gärna skratta om ni vill för de här låter himla korkat:

-Men vad är det för vitt som kommer ur mina tuttar? :D:D haha

altså de är väl inte mjölk för de kan ju inte komma ännu ?? De är ju inte rinnande, men de är som om de kommer nå vita små korvar ur porerna i bröstvårtan.. hmm (detaljerat) men kan inte ni också inspektera och se om ni ser ngt på er ? eller förklara vad de är ? hahahhahaha
    Haha, så har jag också om jag trycker på dem! Även om jag inte är gravid faktiskt, tror det är talgkörtlar!

Ni tjejer som har illamående, när kom ert? Ni som har barn sedan innan har era symtom varit lika båda gångerna?

Har ännu klarat mig från illamåendet (idag v.5+5) som började i v. 6-7 med sonen undrar om jag kan ropa hej denna gång eller om det kommer att komma?! Borde det inte gjort det redan nu isåfall? 
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Skrutt 83
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 12:41:53 följande:
    Kavajen: Va roligt!=)

Själv va jag såklart iväg på lunchen och köpte tester för 300 spänn:P haha, tokig blir man!

Testade med CB plus och apoteket hjärtats egna.
    Ser ju iaf bättre ut än Rfsu testa tidigt. Köpte såklart 2 pack av båda och ävne ett extra rfsu testa tidigt för att kunna se en stegring på det oxå=)

Vilka jättefina plus! =) Har hört mkt neg om RFSU, det där ser ju jättefint ut! Vilken dag var du på? Hade du passerat bim?
  • Skrutt 83
    sexhundra skrev 2012-01-09 13:13:04 följande:
    Jag gick in i v7 idag och mitt illamående började lite smått i fredags, men idag är det helt sjukt! Kan inte flytta mig utan att spy, mår så illa att jag bara vill dö. Kom inte till jobbet idag, då jag va fast på toan. Ingenting hjälper!!! Nån som vet nått?
    Jag hade fruktansvärt jobbigt med mitt illamående när jag väntade sonen. Köpte SEA-band på apoteket som jag tyckte hjälpte bra! De trycker på akupunktur-punkter på hanledernas insida. Finns även åksjuketabletter man kan ta, tror de heter Prostafen, men kolla på apoteket.

Något som hjälpte mig var att börja morgonen men någon klunk coca-cola. Låter inte så nyttigt kanske men höll det till bara någon klunk så var inte så farligt! :) Men det hjälpte. Prövade eftersom man brukar må bättre av Coca-cola vid magsjuka.
  • Skrutt 83

Vili: har också mkt flytningar! Hade det med sonen också!

N1987: spännande med vul imorgon, håller tummarna!!

• Skrutt 83

JessiW: Klart du kan! Välkommen och STORT GRATTIS!!

Undrar som Mikaela80´, hur gick era vul idag?!!

Här sitter jag och är lite små lycklig för att jag känner mig smått smått illamående! Glad att känna nåt men lär ju ångra mig om det slår till med full kraft =)

• Skrutt 83
    JessiWill skrev 2012-01-10 12:10:52 följande:
    Tack Skrattande
    Jag mådde illa som en bäver- fick flasbacks hur det var förra gången och började ångra mig haha! Man får se det som något positivt :)
    Haha ja ibland får man sig en tankeställare =) Ja jag mådde ju gräsligt illa med sonen. Är väl därför jag hoppas på illamående nu också fast jag vet hur hemskt det är, för att jag kopplar hemskt illamående med lyckad graviditet men om det väl kommer så kommer jag nog att ångra mig som sagt haha!!
    Eddies skrev 2012-01-10 12:35:28 följande:
    jaa ... fast jag har faktiskt kunnat hålla mig till ett test i veckan nu :) de är bara kul att se , och de testet jag tog idag gav mig nästan en chock, det är så starkt :D:D !!!!!
    Åhhh vill se bild!! Är också helt testberoede, tog mitt sista på bim+6 från testlagret och då var teststrecket starkare än kontrollstrecket, är ändå sugen på att testa ett vanligt cb å se hur starkt det blir =)
  • Skrutt 83

N1987: stort grattis till ett lyckat vul! Om
    2 1/2 v ska du se att du får se ett fint litet tickande hjärta!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012