• FruFH

Vi som väntar smått i September 2012

Många kramar till dig lilla M. Ta hand om dig!

• FruFH
    Vili skrev 2012-01-09 20:18:47 följande:
    Någon mer än jag som har mycket flytningar? Sitter dagligen och undrar om det är blod som rinner för det verkligen rinner känns det som (fast det säkert inte är så) luktar ingen speciellt och är vitt. Skumt...tänkt fråga barnmorskan imorgon när jag ringer för tid för inskrivning. Men tänkte mer om någon annan upplever detsamma..
    Jag har inte så mycket flytningar än (4+1), men min förra graviditet kändes det som det bara rann. Jag var flera gånger helt säker på att blodet bara forsade ut, men nej... bara vattniga flytningar i mängder.
  • FruFH
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-10 21:07:12 följande:
    Måste fråga om ni verkligen känner er gravida? Jag är i vecka 5 och jag känner ingenting mer än att jag har väldig värk ibland.. Sen undrar jag om ni berättat för era närmsta? =)
    Jag känner inte heller speciellt mycket. Det drar lite i livmodern, lite törstigare och hungrigare. Är trött, men efter att ha haft jullov i 3 veckor är man alltid trött första jobbveckan igen. Brösten är något större.

Mina andra graviditeter har illamående slagit till i vecka 6 så det kommer kanske...?
    Jag känner mig inte heller speciellt gravid.
  • FruFH
    Heffa skrev 2012-01-10 21:59:28 följande:
    Hej! hoppas inte jag kommer och stör. Ville bara önska er alla lycka till, jag själv var med i Bf september 2011 förra året och fick en liten flicka. Man blir lite nostalgisk
    åååh,vad man längtar!!!!
  • FruFH
    Hellize skrev 2012-01-12 09:26:05 följande:
    Tänkte höra lite vad ni andra har för symtom i det här stadiet? :)
    Själv är jag sååå trött, speciellt om kvällarna har jag blivit det, ömma bröst, lite molande värk från och till.
    Fick även igår lite yrsel, om det nu kan bero på det. Är i vecka 5 nu!

BF 16/9- 2012
    Jag är en dag längre än dig och känner ungefär detsamma. Idag är jag så kopiöst trött. Jag jobbar hemifrån idag, men vet inte riktigt var jag ska hitta energin till att verkligen få något gjort. I morse tog jag en BH som jag inte haft på ett tag. Hoppsan, vad fullt det blev i den... Flört
    Yrsel har jag haft varje gång jag varit gravid, speciellt i början.
  • FruFH
    Hellize skrev 2012-01-12 10:25:27 följande:
    Grattis!! =) Vet du ungefär hur länge denna trötthet kommer sitta i? Är de mest nu i början? Glad
    Jag jobbar 14-24 denna vecka och det är inget kul alls, är skit slut rent ut sagt. Tyst
    Men det tar ju nåt positivt med sig iallafall!
    De andra graviditeterna tror jag det var som väst fram till v 11-12 nånting och sen blev det bättre (eller om man vänjer sig...?)
    Lite extra trött har jag varit under hela tiden innan, men inte den här extreeeeeema tröttheten när det känns som man varit vaken i 3 dygn när det i själva verket är 3 timmar.
  • FruFH

Jag är lärare. Det tar på krafterna när man helst av allt bara vill lägga sig på golvet och skrika och gråta. Tålamodet är ju inte det bästa, men man får bita ihop så gott det går. Än så länge har jag inte mått så illa, men är rädd att det kommer.

• FruFH
    AlexandraViberg skrev 2012-01-12 15:31:20 följande:
    Jag har följt den här tråden i några dagar nu och trots att jag tagit 10(!) positiva graviditetstester de senaste 3 dagarna (är på bim-2 nu) så ville jag ändå inte riktigt tro att vi lyckats. Förrän idag då jag började gråta åt att våran alkoholleverans från Tyskland (bröllop om 9 dagar) blivit inställd. Då gick det nog upp för mig att jag har nog ändå en massa hormoner i kroppen.

Hoppas man är välkommen här då jag enligt mensberäkningen har bf 18/9 :D
    Välkommen!
    Jag har tagit 6 gravtest totalt så du är inte helt knäpp, eller är vi det båda två...Flört
  • FruFH
    Lemis skrev 2012-01-12 18:25:30 följande:
    Nån mer än jag som sväller upp på kvällen och ha lite ont i magen. Precis som om huden töjer sig på magen.
    Japp, ser ut som jag var i v. 20 nu, minst... Molvärk har jag framförallt på kvällen också.
    Ska på spa  imorgon med några svägerskor och svärmor och hade tänkt hemlighålla graviditeten egentligen. Det verkar tyvärr helt omöjligt om jag inte går runt i badrock hela helgen då...Flört
    Jag ska även lyckas bortförklara att jag inte badar bubbelpool och inte dricker vin till maten. Hmmmm... förslag?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012