• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Jag hade ont i magen igår när jag skulle gå och lägga mig, kunde inte somna på några timmar... Det kniper både på mitten och i båda sidorna. Det verkar bli värre om kvällarna, såg att någon annan också märkt det.

Någon som vet hur länge denna "växtvärk" håller på? Tungan ute Är i v. 4+4 nu tror jag.

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 16:26:43 följande:
    Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
    Vi hade samma situation här Glad Jag har känt mig redo i ett par år medan sambon inte varit det. Nu när vi äntligen tänkte "det blir om det blir, nångång blir det väl" så blev det på första försöket!
  • MiaMy

Jag börjar bli lite orolig... Vet inte om det är noja bara.
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 16:34:07 följande:
    Jag blev så himla glad att det blev på första försöket.. Jag hade gått och oroat mig till och från för att jag kanske inte kunde bli gravid.. Så var INTE fallet Flört
    Ja jag kände samma oro, att det skulle ta lååång tid att bli gravid. Vilken tur vi hade Glad
  • MiaMy

Tack för era svar katharina och smurfen1987!
    Jag tror jag avvaktar till imorgon iallafall och ser hur det verkar då. Man kan ju alltid ringa och kolla då isf. Är bara så konstigt, innan jag blev gravid hade jag aldrig hört att man skulle ha ont i magen! Men då är det väl så... Kan ju hända att det är luft i tarmar också... Jag har inte haft någon blödning och jag kan sitta och gå normalt trots att det kniper Tungan ute

• MiaMy

Tack N1987 och Carina 76! Jag känner mig lugnare Glad märkte också att det värker mindre om jag sitter rak i ryggen och inte halvligger i soffan. Så jag kommer nog att avvakta tills imorgon.

Carina 76 och Smurfen1987, vi får väl hoppas att er och min värk lättar till natten så vi kan sova! Glad

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 17:38:29 följande:
    Skönt att du är lugnare.. För mig hjälper det att motionera lite, typ ta en promenad Glad
    Ja det har jag också tänkt på! Men tyvärr är jag lite krasslig och hostar så jag kände inte att jag ville anstränga mig för mycket. Annars hade jag tränat. Kanske kan ta en kvällspromenad ikväll iaf. Jag hittade även ärtpåsen här hemma så jag har värmt den och lagt den på magen Glad
  • MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 17:53:51 följande:
    Men precis, då ska du inte ut och motionera.. En annan har hand om hunden hela dagarna (plus 35 andra hundar) så jag måste ut och gå även om jag är sjuk som jag är nu :( Febern börjar släppa i alla fall och det är skönt!
    Oj, du har att göra då!
    Försök att ta det lugnt med dina promenader i alla fall. Lycka till!
  • MiaMy

Någon av er som bor i närheten av Borås förresten?

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-05 13:05:48 följande:
    Min ömmhet i brösten har nästan helt försvunnit, det sticker och molar i magen lite då och då dock. Tror ni det är någon fara tjejer?
    Jag har haft ganska ont i magen i två dagar, men nu känner jag nästan ingenting. Inte i brösten heller. Så som de säger, det verkar komma och gå... :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012