Inlägg från: Somnium |Visa alla inlägg
  • Somnium

Vi som väntar smått i September 2012

Dag och natt skrev 2012-01-16 22:26:01 följande:
    Jag sitter och gråter framför tv:n ikväll. Knäpp är vad man är.

Igår såg jag lejonkungen, men började gråta innan apan ens lyft upp simba i luften... Fick stänga av tvn så jag vet hur du känner dej Tungan ute
  • Somnium
    Dag och natt skrev 2012-01-16 22:57:48 följande:
    Hihi! Ja inte tycker jag att Jerringpriset var så mycket att gråta till egentligen, men ändå kom det tårar. Bryr mig inte ens om hästsport! (Och så var det en massa annat varierat under kvällens gång...)

hahaha så kan det bli Skrattande
  • Somnium
    LillaBabyK skrev 2012-01-17 07:14:38 följande:
    Jag med :D
    Bakade vi på samma dag tro? ;D

haha jag med =)
  • Somnium
    litenplutt skrev 2012-01-17 16:12:38 följande:
    Illamående, yr och trött som ett as... ja man får ju försöka se de så att det e positivt in ifrån=)
    Jag som ska jobba hela helgen... för så om de släpper t dess annars är de kört.
    Tufft att jobba vaken natt 11h när man inte ens kan hålla ögonen öppna hemma.  

Fler som jobbar nätter här inne?

Hur får ni ihop de med måltider osv.      

Jobbar natt med, har tio timmars pass vaket. Känner att det är väldigt jobbigt nu iom att jag är så trött! Äter som jag alltid gjort på natten när jag jobbar =)
  • Somnium

Jag bor i västra Götaland och här får man bara RUL men jag ringde min Bm och talade om för henne att jag inte mår bra, tror inte på att jag faktiskt lyckats bli gravid. Sover inte på nätterna osv. Det var för henne självklart att jag skulle komma och träffa läkaren och göra ett UL för att kunna börja glädja mig åt det. Fråga kan man alltid!!

• Somnium

Litenplutt: fick höra senast idag av läkaren att det är fullt normalt att det börjar avta nu.. ( jag är 9+4 enligt vul idag :) Njut!!

• Somnium
    Edds skrev 2012-02-15 09:51:30 följande:
    v 10+5 idag... 5 dagar kvar till inskrivningen. Känns sådär ! jag vill inte gå dit själv för jag är så jävla sprut rädd (min sambo kommer inte kunna följa med) , jag blir helt förstörd en hel dag när jag har lämnat blod, och jag har egentligen ingen aning om vad det är som kommer hända där hos barnmorskan, så nu helt plötsligt från en enorm längtan, så känns det som att jag hellre stannar hemma...

Oroa dig inte!
    Tänk på hur mkt du längtat och försök fokusera på det istället.
    Har du ingen annan som kan gå med dig?
    Är det blodet eller nålen som skrämmer dig?   
  • Somnium
    Edds skrev 2012-02-15 10:59:03 följande:
    jag ska dit mitt på dagen så alla verkar jobba...men det kanske löser sig..
    Det är både och, främst den nålen i armen, men i fingret också, och när blodet sen
    åker ur min kropp.. jag känner det så tydligt, och tanken att det rinner så mycket
    blod ur mig.. jag är väldigt känslig för det.. vet egentligen inte varför... 
    blir väldigt vit och svimfärdig och får nog ha med min en cola att dricka efteråt...
    Sen mår jag illa flera timmar efteråt..

Jag hoppas det känns bättre när jag väl varit där..

Jag förstår vad du menar, jag är inte själv rädd men jag jobbar som den hemska människan som tar bodprover på en vårdcentral ;o)
     Nålen lägger man ju egentligen bara precis under skinnet och det är inte mycket blod man behöver, även om det kan kännas som mängder! Be om att få ligga ner när hon tar proverna, lägg den fria handen på magen och koncentrera dig på din andning.
    Ta med dej att äta och dricka efteråt och sitt ner en stund!!
     Kommer att gå jätte bra idag! Idag mår du inte dåligt =)
     Kram till dej    
  • Somnium
    Edds skrev 2012-02-15 11:11:49 följande:
    Usch sån hemsk människa du är ! ;) haha, det är jätte bra att det finns Ni som klarar av detta, och som klarar av att sticka andra dessutom. Jag har inga problem alls att t.e.x bli tattuerad, har hela armarna, rygg, ben etc med tattueringar och det går hur bra som helst.

Men just de där blodet. det SER också ut att vara så mycket ! Jag tror det kommer gå bra. Sen tycker jag inte om att vara och lämna prov över huvudtaget. Jag mår dåligt av att behöva vänta på provsvar som jag egentligen vet inte alls är någon fara, men ÄNDÅ !

Dessutom har jag sån dålig erfarenhet av det när jag fick springa flera gånger under ett halvår och lämna flertalet blodprov för att det var något "fel" med deras provtagning och de trodde jag hade syfilis. Jag hade inte det, och de försäkrade mig om det, men de var ändå tvugna att ta alla dessa prover tills det blev rätt.. sen fick jag som aldrig veta varför det var så, men det var tydligen något fel i deras provtagning...  Så det är såna grejer också som jag tror gör det hela ännu värre....... :(

haha ja, jag har blivit kallad sadist på jobbet Tungan ute
    Förstår att det känns skit om du har sådant bakom dig.. Men nu är det för en annan sak!
    Säg till henne hur jobbigt du tycker att det är, blunda tills allt är klart och säg att du absolut inte vill se blodet.
    Man får vara en "besvärlig patient" haha det ska man vara!
    Lycka till!    
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012