oOLillaJagOo skrev 2012-01-15 19:37:00 följande:
Hej alla blivande mammor!
Hur mår ni? Jag har svårt att förstå att jag är gravid, och har börjat tänka massa konstiga tankar. En stor rädsla börjar krypa fram.. =/
Men, det var inte det jag skulle prata om. Utan jag tänkte mest höra om ni har berättat för era närmsta, och isf HUR berättade ni? Vi kommer nog att vänta med att berätta tills jag har varit på inskrivningen iaf.. Men vill gärna ha tips på hur jag ska berätt, speciellt för mina föräldrar som jag vet kommer bli överlyckliga =)
Vi har inte berättat för någon ännu, men vi håller på och planerar hur vi ska göra.
Till min mamma har jag beställt ett halsband där det står "mormor". Jag hoppas att allt går bra, annars får vi lägga halsbandet i något skåp så länge... Men planen är att vi ska låtsas ha ett ärende där hon bor och komma förbi och räcka över en present. Sen när hon har öppnat den så ska hon även få ett kort från lilla "ärtan" i magen med en bild från vårt vul.
Sen tänkte vi gå vidare till gammelmormor och gammelmorfar med en blomma och ett kort ifrån barnbarnsbarnet.
Till svärföräldrarna tänkte sambon klippa ihop någon rolig film som ska avslöja den stora nyheten.
Så nu håller jag bara alla tummar och tår för att allt ska gå bra och att allt ser bra ut på vul, om tre veckor tänkte vi börja berätta för de närmsta, då går jag in i vecka 11.