Inlägg från: Bumblan |Visa alla inlägg
  • Bumblan

Vi som väntar smått i September 2012

Hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, Stockholm, kan man göra vul från vecka 7 eller 8. Det kostar 600 kr enligt deras hemsida.

Har inte bestämt mig ännu för hur jag ska göra. Kanske avvaktar till vi har varit på gruppinfo nästa lördag, då kan man ju fråga sånt man undrar tänker jag. Men det vore ju skönt att få bevis på att jag verkligen har en liten i magen. :)

• Bumblan

Jag jobbar som löneadministratör.

Vi har inte berättat för någon ännu. Planen är att vi ska göra det den 6:e feb efter vårt inskrivningsbesök hos bm. Funderar på om vi ska boka in ett vul i veckan innan så man dels vet helt säkert att något finns där i magen och dels för att man då kan ha en liten bild med sig till dem man ska överraska med nyheten. :) Min mamma kommer att bli så himla glad!

• Bumblan

Nu har jag oxå bokat in ett tidigt ul, men det blir först den 2 feb när jag är i vecka 10. Hoppas bara sambon kan komma ifrån jobbet för jag vill inte gå själv ifall något skulle va fel.

• Bumblan

Fyller 30 i april och det här är mitt första barn.

Idag har jag mått illa hela dagen, värre än tidigare dagar. Skönt att känna symptom, men just illamående är ju inte så jättekul...

• Bumblan
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-15 19:37:00 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Hur mår ni? Jag har svårt att förstå att jag är gravid, och har börjat tänka massa konstiga tankar. En stor rädsla börjar krypa fram.. =/

Men, det var inte det jag skulle prata om. Utan jag tänkte mest höra om ni har berättat för era närmsta, och isf HUR berättade ni? Vi kommer nog att vänta med att berätta tills jag har varit på inskrivningen iaf.. Men vill gärna ha tips på hur jag ska berätt, speciellt för mina föräldrar som jag vet kommer bli överlyckliga =)   
    Vi har inte berättat för någon ännu, men vi håller på och planerar hur vi ska göra. Glad