• entrea

Vi som väntar smått i September 2012

LillyRose skrev 2012-01-05 07:12:20 följande:
    GODMORGON!!

Lillan är bättre, fast nu har hennes magsjuka ramlat ner i magen så dagens stinkblöja rann ut på hela golvet...FY vad äckligt! Stora flickan spydde i natt så nu är det ju bara tre barn till som ska få det...jippy eller nått! 
    Det låter inget vidare... Jag har turen att ha en tjej med så gott som immunitet mot magsjuka. Hennes lillebror får det varje år, men hon lyckas alltid komma undan. Hon har haft det en gång och hon är 8 år. Hoppas dina småttingar snart blir bättre!!
  • entrea
    StarStruck skrev 2012-01-05 00:31:07 följande:
    Kom precis hem från gynakuten. Fick grymma kramper i magen men inga blödningar som tur var. Allt var normalt för vecka 4+4 men ska tbx i slutet av nästa vecka!
    Det låter jobbigt!! Hoppas du mår bättre nu och att det ser fint ut nästa vecka!
  • entrea
    splink skrev 2012-01-05 09:03:00 följande:

Verkar som strecket verkligen är där på riktigt och att det blivit starkare?
    Isåfall har jag BF den 17:e September om allt går som det ska. Tänk om det är sant att min älskade dotters högsta önskan ska gå i uppfyllelse? Tänk om hon ska få bli storasyster den här gången?
    Grattis!!!
  • entrea
    N1987 skrev 2012-01-05 13:05:48 följande:
    Min ömmhet i brösten har nästan helt försvunnit, det sticker och molar i magen lite då och då dock. Tror ni det är någon fara tjejer?

,Nädå, jag känner inget idag. lite ont huvudet, men inga spänningar eller andra tecken. jag försöker ta det lugnt och inte oroa mig..
  • entrea

Usch och fy! jag har haft det värsta migränanfallet genom tiderna... Det började med att jag började sladdar och flimra framför ögonen. Efter ca 10 min kom huvudvärken. det var en fruktansvärd sprängande känsla och jag kunde inte röra mig på 8 timmar.. nu känns det bättre men måste göra långsamma rörelser för att det inte ska göra ont... Hade mkt migrän när jag var gravid med sonen, men det här slog alla rekord... är det någon som ger i fall det finns andra värktabletter än alvedon man kan ta? de hjälpte inte ett dugg nämligen...

• entrea

Det var verkligen hemskt! Och jag vet att det är hormonstyrt.. Så du har också migrän? Hur ska det gå?? Minns att jag hade ont i huvudet ca 3 dagar i veckan förra graviditeten... men inre på långa vägar så här smärtsamt

• entrea

Fick rådet att inte använda eeze, med får rådfråga igen..

• entrea

Min migrän är inte över. det tog ny vändning i natt och jag hade så ont att jag trodde huvudet skulle sprängas... Usch, jag hoppas verkligen inte det blir så illa under hela graviditeten Önskar andra symptom än migrän, tack!

• entrea
    FruFH skrev 2012-01-07 17:58:49 följande:
    Tack ,tack! Ja det känns inte som det är så många 30+ här. Har du barn sen tidigare också? (Har ju lite dålig koll på er nu. Tänkte att jag skulle läsa igenom hela tråden med det var liiite för många sidor...)

35 här!! Tredje barnet
  • entrea
    MiaMy skrev 2012-01-11 20:38:08 följande:
    Idag har jag upplevt ett nytt symptom. Innan har det bara känts som att man hade mensvärk i magen. Nu är det mer stickningar och ilningar, mest på höger sida. Obehagligt. Någon mer med detta? Den lilles hjärta ska börja slå idag enligt babyvärldens kalender...

Jag har också haft hugg i ena sidan. Blev också lite rädd. kände det igår och idag..
  • entrea

Hej allihopa! Jag är näst intill symptomfri... Har bara lite ömma bröst. inget illamående eller annat. Magen är lite svullen. Skulle gärna välkomna lite mer känningar. V 6 idag.

• entrea
    Choccolat skrev 2012-01-12 13:57:46 följande:
    Hoppas verkligen att du blir kvitt din oro snart.. Alla känner ju inte av så mycket.. Har du barn sen innan?

Ja, jag har två barn sedan tidigare och med båda dem mådde jag fruktansvärt illa från dag ett. men jag antar att det kan vara helt i sin ordning utan illamåendet och massor av symptom. Det är inte mycket annat att göra än försöka njuta av det efterlängtade och hoppas att allt är bra därinne
  • entrea
    LillaBabyK skrev 2012-01-12 15:30:05 följande:
    Du är som jag, lika långt gången också. Men det ska inte vara så konstigt alls tydligen, de flesta symtom drar igång vecka 7 - 8 och med tanke på hur veckorna räknas i Sverige så är vi egentligen en vecka efter, jag är ju bara 5+2 fast det blir 6 veckor. Vi får försöka njuta innan partyt drar igång ;D

Bra där!! Det är väl så. snart får vi dubbelt tillbaks!!
  • entrea
    Den lilla M skrev 2012-01-12 15:43:16 följande:
    Är det två med samma kön? För isf kanske det är det andra nu.  Jag är 5+0 idag och känner mig så ogravid man bara kan.. hade lite ömma bröst och växtvärk runt 4+1-> 4+3 men inget mer sen dess och jag oroar mig också. Men förhoppningsvis så oroar man sig i onödan.
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas

Ja, vi får hoppas att oron är obefogad... har faktiskt kännt mig extra trött idag. det borde vara ett positivt tecken Jag har en av varje kön, och mådde lika dåligt med båda.
  • entrea

Vad underbart att få en titt på det lilla livet därinne!! Måste man boka privat om man vill ha ett tidigt ul?

• entrea
    saralisa skrev 2012-01-14 10:44:57 följande:
    Ja, det är skrämmande Jag fryser som tusan hela tiden! Tacka vet jag teddypläden och soffläge

Jag fryser också som en tok. Igår tog det flera timmar innan jag tinade upp. Var tvungen att ha ett tjockt täcke runt mig vart jag än gick...
  • entrea
    Sandyjoe skrev 2012-01-14 08:11:34 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in här om jag får. Väntar mitt tredje barn, plussade för en vecka sedan och har mått illa sedan dess. Trodde först jag var magsjuk men verkar tyvärr inte bero på det längre... Går mest och oroar mig  för att få MF. Känns som att när man har två sedan tidigare så undrar man om det kan gå bra en tredje gång...hur är det för er andra som redan har barn?     

Välkommen! jag har också två barn. Väntar mitt och min sambos första gemensamma barn. jätteroligt är det! Det är klart att det kan gå vägen även om du har två sedan tidigare. Det är inte antalet som styr.. Hoppas du snart kan njuta av graviditeten istället!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012