Inlägg från: yessyca |Visa alla inlägg
  • yessyca

Vi som väntar smått i September 2012

Ska vänta efter nyår och ringa BM. Bara väntar på att det ska börja blöda efter plusset som förra månaden Obestämd
    Hoppas av hela mitt Hjärta att den vill stanna denna gång Drömmer

Glömde skriva att jag är super trött också, sov till elva en morgon, vilket är första gången i hela mitt liv. Inte ens gjort det som tonåring Tungan ute

• yessyca
    LitenEmma91 skrev 2011-12-30 06:38:09 följande:
    LOL, jag skrev helt fel, det var sent, 4+6 skulle det stå ju!Drömmer
    Jag hade ÄL den 15/12 och är idag i V.4+1, om du hade ÄL den 17/12 så måste du vara i V.3+6 Flört
  • yessyca
    LillyRose skrev 2011-12-30 06:50:48 följande:
    Jag ska ringa efter mitt vul..sitter med och väntar på och blödda! Hade ju mf i  början av året .
    Men vi väntar BARN inte mf  
    Jag vet, och det är alldeles UNDERBART Solig bara det går över nyår så känns det bättre.
    Har ju aldrig fått barn tidigare, bara MF Obestämd
    Började ju blöda på ÄL+15 förra månaden och är på den dagen idag, dock plussade jag inte så många dagar som jag gjort denna gång Glad
  • yessyca

Vet ni om man kan göra någon undersökning i v.4+1 för att se om ägget sitter fast där det ska?

• yessyca
    LitenEmma91 skrev 2011-12-30 07:34:04 följande:
    Du är i vecka 5.
    Du har gått 4 fulla veckor och 0 fulla dagar (v4+0).
    Du är i 1:a kalendermånaden.
    Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 6 sep 2012
    Du har 251 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Jo, men det kan stämma, v4+0 Flört
  • yessyca
    anirahtak skrev 2011-12-30 11:29:24 följande:
    Nä, det går nog inte än.. Förra gången gjorde jag vul i vecka 5+3 tror jag och då såg de ännu inget alls och läkaren menade att jag nog höll på att få missfall..!! Jag kan inte begripa att han sade så åt mig och dessutom inte erbjöd något uppföljningsultra utan hänvisade mig till att vänta till ultrat i v.12..!! Jag skulle alltså gå i 6 veckor till utan att veta om jag var gravid eller inte! Helt sjukt.. Åkte och gjorde ett ultra på akuten i stället i v.8 och allt såg då bra ut ändå, så den läkaren var helt ute och cyklade..

I alla fall så läste jag då att många varit med om att man inte sett något så tidigt som v.5-6 på ultraljud och då kan man oroa sig i onödan..
    Okej, fick en ljusbrun flytning imorse, pallar inte två tidiga MF på raken Skrikandes
    Får väl vänta och se vad som händer, vila lite kanske Obestämd
    Inte kommit nå mer nu, men bara det stannar vid ljusbruna flytningar så är jag världens lyckligaste människa! Solig
  • yessyca
    LillStinis skrev 2011-12-30 11:45:47 följande:
    Det kan ju bara vara spottings, det hade jag båda graviditetetna. Men det är klart man blir orolig.
    Hoppas på det, men det är ÄL+15 idag, samma som förra månaden, skit dag!
    Dock blev mitt test svagare samma dag som MF, mitt var dock starkare idag o alla gravsymptom hänger kvar så jag hoppas innerligt Hjärta
  • yessyca
    anirahtak skrev 2011-12-30 13:34:35 följande:
    Jag hade också några ljsbrna flytningar förra graviditeten som var helt ofarliga..slemhinnorna blir ju väldigt känsliga, så jag håller tummarna för dig!!
    Okej, har inte kommit så mkt mer, och de var ljust ljust bruna. Typ beiga, håller tummarna! Drömmer
    Kommer du ihåg när du fick dessa flytningar, var det i början av graviditeten?
  • yessyca

Vi är båda 26 år gamla och detta är vårat första barn Drömmer
    På nyår blir det parmiddag hos några vänner, ska bli hur mysigt som helst {#emotions_dlg.flower}

• yessyca
    anirahtak skrev 2011-12-30 18:07:02 följande:
    Ja, det var bara typ 3-7 dagar efter att jag plussat så jag var såklart orolig, men de försvann efter några dagar..:)
    Skönt att höra, så länge d stannar vid flytning så är jag otroligt lycklig! Hjärta
  • yessyca
    Idahh skrev 2011-12-30 19:38:30 följande:
    Buhu, började känna hur jag fick sån stark movärk och nu kommer tyvärr blod
    Lider med dig Hjärta Hoppas att det avstannar och pyret håller sig kvar.
    Testa om några dagar. Jag plussade fram till typ 6e dagen förra månaden efter blödning, då blev det negativt.
    Håller verkligen tummarna!
  • yessyca
    LillyRose skrev 2011-12-31 05:54:27 följande:
    Efter mitt mf testade jag + i 6 veckor
    I vilken vecka var du i då? Obestämd
  • yessyca
    StarStruck skrev 2011-12-31 07:41:14 följande:
    Magen är super uppblåst idag:(
    Min mage har varit superuppblåst de senaste dagarna, ser ut att gått betydligt längre än v.4+2 Flört
  • yessyca

Har nån av er ont i magen/livmodern då ni rör er? Jag har värsta molvärken/menssmärtan.
    Vet inte om man "borde" ha så ont?
    Kom pytte lite ljusbrun flytning på papperet imorse igen. Igår kom det också bara på morgonen, sen försvann det. Förstår inte varför just på morgonen.. Obestämd

• yessyca
    Eddies skrev 2011-12-31 08:51:25 följande:
    haha jag me !! jag är 4+1 och magen är som en ballong, det måste ju vara tarmarna som bereder plats :D sen, lite detaljerat, så är jag himla nödig hela tiden, inte bara kissnödig !!! är det någon annan som har det likadant?
    Tänkte precis fråga detsamma, skiter som en häst! Flört Fattar inte varför, minst 2ggr om dagen, som jag inte gjort innan Tungan ute kissnödig är jag å, men det är inte så himla stor skillnad på innan faktiskt..
  • yessyca
    LillyRose skrev 2011-12-31 09:11:18 följande:
    7+3 när jag började blödda
    Jo, då förstår jag att det tog mkt längre tid, om man får blödning runt BIM så brukar det inte dröja länge förrän du får ett negativt test. Beklagar så Rynkar på näsan
  • yessyca

Häjj brudar!
    Tror tyvärr det är MF på gång för mig å Gråter
    De bruna flytningarna har eskalerat under dagen och är typ brunröda nu.
    Inget färskt blod har kommit, men känns ganska hopplöst Obestämd
    Det enda som skiljer sig från förra månadens MF är att testen idag har visat en hcg höjning.
    Åkte in på akuten pga att jag haft kraftig molvärk ett tag, men dom kunde inte hjälpa mig mer under jourtid än att jag skulle avvakta och ringa kvinnokliniken på måndag Skrikandes

Hoppas på ett fint 2012 för oss alla Hjärta

Gott Nytt År! Skål

• yessyca

God morgon tjejer och gott nytt år!
    Tyvärr så blev det sMF som jag trodde Obestämd
    Började ju få ljust ljust bruna flytningar i fredags och igår så började jag blöda Rynkar på näsan
    Kommer inte längre att va aktiv i tråden längre och tar bort mig från BF-listan.
    Men jag kommer nog att kika in o se så allt är bra emellanåt.
    Två MF på raken nu, inte kul alls. Vet inte vad man kan göra för att förhindra det? Kanske vore bra att vänta en cykel kanske?

Hoppas att alla era plus stannar och stoooort lycka till! Solig KRAAAAM

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012