Inlägg från: Smurfan87 |Visa alla inlägg
  • Smurfan87

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M: av vilken anledning har du bad och sexförbud? Är det så att man inte får ha sex heller om slemisen har gått eller? Visst det låter ju logiskt nu när jag tänker på det. Men åh :( vi som precis hade kommit igång med det igen, har väl kanske bara haft sex 5 det senaste halvåret sen jag blev gravid. Suck

• Smurfan87

Malin heter jag 25 år sambon 29 år. Vi har varit tillsammans i 5 år och det tog oss 3 år att tillverka denna lill* krabat. Bor i ett litet hus mitt i småländska skogarna mellan Kalmar och Karlskrona. Just nu är jag arbetslös då jag precis pluggat färdigt och ingen vill ju ens ta i en med tång när man säger att man är gravid.

• Smurfan87

Vi har väl haft sex kanske 6 ggr sen pluset men det är inte jag som tappat lusten utan sambon. Och när han väl tar initiativ så har jag inte haft någon vidare lust så man kan väl säga att den gått lite på semester här med. Jag sköter det där själv lite till och från haha :P

Vi fick ju till det förra lördagen, helt underbart också by the way men dagen efter gick slemproppen så jag tänkte att det verkar fungera med färdknäppar för mig hehe så om ett par veckor så får det nog jävla bli lite mer av den varan plus annanas och hallonbladste osv :)

• Smurfan87

Men det där med omeprazolen kan inte stämma. Jag äter den i vanliga fall när jag har mina skov (har crohns) för att skydda tarmarna när jag äter prednisolon (kortison). Borde ju skydda mer än skada tycker jag.

• Smurfan87

Dagens BM besök,
    Blodtryck 100/60
    Hb 109, fick sluta med nifrex blev så dålig, ska testa blutsaft nu.
    Hjärtljudet 145
    SF 34 och huvudet fixerat :)

• Smurfan87

Oj jag hade bara 100/60 sist :S BM skrattade och sa det är ju ingen risk för havandeskapsförgiftning iaf. Känns som jättelågt i jämförelse med er andra, kan det blir farligt på det hållet också!?

• Smurfan87

Välkommen lillasysterfia :)
    Baka, aldrig fel att ha kakor i frysen när folk kommer på besök sen även om de mer än gärna får ta med egen fika ;) rensa garderober och andra vrår är också ett bra tips

• Smurfan87

Ja det är nog slemmisen den kan ju gå flera gånger. Min har gått två gånger med två veckors mellanrum. Men se det som ett gott tecken. Det händer nått iaf sen betyder det ju absolut inte att förlossningen kommer att börja ;) men pass på att bada i offentliga bassänger bara så du inte får in några bakterier i livmodern ;)

• Smurfan87

Maglan jag känner verkligen för dig! Måste kännas för jävligt :( som att det inte räckte lixom att förlora sin man utan även en nära vän plus det. Hoppas du har en bra familj och riktiga vänner som du kan ta till hjälp, du måste tänka på dig själv i bland glöm inte det! Så du sen har energi att ge dina barn. Va inte för stolt för att fråga om hjälp!

• Smurfan87

Två timmar!!! när ska man sitta och kunna göra det!! Hehe då kanske man får sig en färdknäpp på köpet om man snurrar i soffan på kvällen ;) hehe

• Smurfan87

Ja min BM sa igår att jag nig hade börjat svälla lite, det syntes på mina läppar så det är nog sant det ni säger. Men i natt/morse så hade även mina fötter och fingrar svullnat och det har fortfarande inte riktigt gått ner.

• Smurfan87

Bara ett papper eller två som ska skrivas på, sååååå otroligt meningsfullt. Vem fan säger att bara för att man är gift att mannen i förhållandet är pappan till barnet!? Hehe Men men man bokar tid på sin kommun på soc eller familjerätten och så tar det väl fem min att skriva på med två vittnen som oftast jobbar där :)

• Smurfan87

Puh nu har våtdammat hela huset, plockat i ordning och storstädat kök och badrum. Martin får dammsuga när han kommer hem för nu är jag heeeelt slut som människa! Pust! Soffläge å glass säger jag bara.

Virvelvindan: hur vet man vilken storlek man ska ha då?

• Smurfan87

Jag har samma "problem" tror att de trycker sig lite extra nedåt och klämmer nerverna när man kissar, blir ju lixom mer plats där nere. Men fan va ont det gör varje gång man kissar :/

• Smurfan87

Hjärtat hade bara stannat de visste inte än varför. Men alla prover som finns i denna värld tror jag är tagna men det är inte säkert vi kan få reda på varför. Isf blir det plötslig spädbarnsdöd, vilket tydligen kan ske även innan födseln. Jag känner dock att jag tror att det blev någon propp av något slag.

Livet känns rätt tungt just nu och som att varför kan man aldrig få vara lycklig. Tog oss 3,5 år att få bli föräldrar men det ligger ändå ingen i spjälsängen. Något jag är stolt över är hur vi ändå tog oss igenom förlossningen och att man fann kraften till det. Kroppen skötte sig själv känns det som och jag tackar något där uppe att det ändå gick så snabbt och att jag ändå inte sprack något speciellt. Och att det hände nu och inte om ett par månader när man hade fått vänja sig med att ha henne hos oss. Hon var väldigt vacker!!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012