Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Jo, men man ser ju även på mätaren hur kurvan går, en liten eller stor "bula" så att säga Svårt att förklara, haha, men ja vi är inne på samma spår :-P

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010
    TheFamily skrev 2012-07-29 11:39:06 följande:
    LeiaBus: nja det är vi faktiskt inte. Jag som har jobbat med förlossningar i 8 år vet att man kan ha "små bulor" som du kallar det även om man är i slutet av förlossningen.
    Är man tex kraftigt överviktigt får man inga "stora bulor" eftersom livmodern är inbäddad i mer hud och fett, är man väldigt väldigt smal kan man få "stora bulor" även om patienten inte upplever några sdr alls.
    Okej, så storleken på bulorna spelar alltså ingen roll. Då hänger jag med, men ju kraftigare värk man har desto större blir väl bulan?? 
    Sen vet jag att man endast kollar hur täta dessa "bulor" är och att det är det som har betydelse.  
  • LeiaBus2010
    TheFamily skrev 2012-07-29 11:49:27 följande:
    LeiaB: man kan se om dom blir starkare på just den personen ja.
    Det är ju det jag menat hela tiden :-P haha, dumt när man skriver och inte kan prata 

På tal om fixeringar som jag tror vi pratade om längre bak, tror att min lilla fis har börjat sjunka ner nu, MEN "hon" verkar ligga snett... för jag känner att hon är på väg ner det sticker och trycker ibland, men ändå så får jag ett knä eller en fot ut på höger sida?? Kan det vara en arm som trycker neråt då eller är det huvudet? Jag vet att dottern låg snett fixerad med huvudet...   
  • LeiaBus2010

Här hickas det också konstant.... säger som TheFamily, ibland vill man ha tillbaka sin kropp :-P 

Höll på att rensa garderoben nu för att kunna fylla upp dne på nytt efter grav
    MEN jag fick så sjuhelvetes med förvärkar så jag var tvungen att sätta mig ner, sammandragningarna är en sak, men detta kändes som det värsta "håll" jag haft i mitt liv!!!!... som ett band av smärta längs höger sida..... och det kom tätt och var långt... men inte som FL värkar... men fy va man blir rädd.... 

• LeiaBus2010
    Love78 skrev 2012-07-29 19:05:00 följande:
    Har haft massor med sammandragningar och förvärkar sen igår! Fortsatte under natten också. Får andas igenom dom nästan varje ggr. Är så öm ner i bäckenet nu,både fram och bak. Känner av mensvärk också. Är lite skraj när det håller på så enda sen igår. Ej regelbundet men ändå. Har sådant tryck neråt ibland med. Men hon ligger i tvärläge med huvudet upp? Kan det verkligen trycka så mycket då? Helt slut blir man ju.. Var tvungen att klaga lite!
    Hur är det med er andra?? Mycket förvärkar?

Soofie88- Grattis!!!
    Satt precis och skrev i en annan tråd att jag har ont ikväll.. så fort jag rör mig men även när jag sitter still.... det gör ont i ryggen, i sidan, har sammandragningar OCH tryck neråt... skitjobbigt...
  • LeiaBus2010

Har också en vilde/a i magen... blir tokig på det nästan varje kväll Tungan ute
    Har varit i kontakt med förlossningen nu för allt onda jag fick ikväll, som jag skrev om innan... ska vila en stund nu och om det inte avtar och eskalerar senare så ska jag in för kontroll..... mindre kul.... var där i Juni senast o fick spruta i benet... *suck* aldrig en lugn stund

• LeiaBus2010

Käkar också novalucol. Inget sex sedan några veckor tillbaka. Eller kanske till och med 2 månader när jag tänker efter. :-P

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Edds skrev 2012-07-31 20:33:19 följande:
    btw måste bara fråga en sak, , min far var på besök idag, (han jobbar idag på psykavd på lasarettet men har jobbat på många olika avdelningar som ambulansen, barn , etc etc.

och jag berättade att min bebis ligger tvärs. han sa då att OM värkar och förlossning sätter igång//vattnet går eller dyligt, ja om ungen helt enkelt vill ut ,  då bebis ligger tvärs eller säte, så måste man ligga ner ! Han sa att jag absolut inte skall sätta mig i bilen och åka in själv, utan då skall man ringa ambulans så de bär ut en och kör en liggandes till fl pågrund av risker..

(ursäkta om det låter skrämmande för er som också har bebis tvärs/säte, men jag har blivit lite extremt insnöad på detta tyvärr ...)

är det någon som har erfarenhet av det eller har hört något liknande? Jag skall ta upp det med min BM vid nästa besök tänkte jag och fråga hur man skall gå tillväga, det är nämligen ingen som sagt något till mig. Även min mamma har påpekat att man ska ligga ner !?
    Det har jag också hört! 
  • LeiaBus2010

En fråga till er alla här inne. När ni får sammandragn. Göt det då ont i livmodern samtidigt? Mina har ändrat karaktär nu. Innan var det bara stramt och obehagligt. Nu gör det mer ont neråt samtidigt... Skitasvårt att förklara... Ha uppstötningar med... Ligger i sängen helt själv o försöker koppla av men de försvinner inte :( Känns nästan som att det "svider?!" i livmodern samtidigt som sammandragning och molvärk....

• LeiaBus2010

Tack NICU Jag har haft massor med sammandragningar sen vecka 23... 
    Med dottern blev jag inlagd pga regelbundna sd och jag blev stoppad ca 3 ggr..
    Denna grav har jag varit inne 3 ggr.. och fått bricanyl på spruta 2 ggr och tabletter alla 3 ggr.. har fortfarande tabletter kvar hemma, men jag försöker att hålla mig ifrån dom nu, fick ta i måndags för dom kom regelbundet och mycket tätt... sedan dess har dom som sagt ändrat karaktär och det gör nu ont.... inte bara som en "vanlig" sammandragning som krampar och moler... utan mer som en sammandragning med träningsvärk?" Själva "träningsvärken" sitter alltså kvar och fortsätter att "mola" ner i magen... väldigt obekvämt.... har gjort "allt som ska göras" när man har mycket sd... men det hjälper inte.. sammandragningarna minskar, men denna "träningsvärk är kvar.... *suck* 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012