Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Jag va ledig idag och fick ett ryck o h köpte liggdelen till syskonvagn vi ska ha, regnskydd och superfin skötväska från oioi. Spontant och bra. Vill egentligen rota fram alla babykläder, lakan till vaggan och tvätta och förbereda men det är ju på tok för tidigt... Men kliar bra i fingrarna redan.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    litenplutt skrev 2012-04-24 07:01:13 följande:
    Tips på bäckenövningar? Börjar strula ordentligt så lär inte dröja långt t ett besök hos sjukgymnast. Sen igår har jag haft som tryck precis ovanför "pullbenet" vad kan detta vara?

www.minbebis.com/foglossning.html de här.övningarna är samma som min sjukgymnast rekommenderade. Står lite bra tips om vad man ska tänka på också. Sen så min BM att simning är jättebra men man ska inte "simma groda" med.benen, det sliter för mycket på fogarna utan man ska sparka med benen istället.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

NeLe, jag förstår ditt inlägg. Vikt ÄR känsligt o h klart att dom som vill prata av sig ska få göra dig. Själv är jag så knäckt över allt jag lagt på mig så jag vill inte ens tänka på det, men tycker det är skönt att läsa att andra sitter i samma båt, känner mig lite ensam i min fettförtvivlan ibland. Jag behöver också bara titta på mat för att gå upp i vikt.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-04-25 17:34:05 följande:
    Nussebarnet: bra skrivet. Fast när man skriver att nån inte respekterar (jag i detta fallet) att man känner som man gör i viktfrågan blir det ju personligt tyvärr :(. Men tack... Kram

Kram... Inte lämna FL. FL tycker om dig, i alla fall gör jag det vännen. Och du får älta din vikt lika mycket som alla andra, vet att du är.orolig också, fast på ett annat sätt... Kram
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-04-25 18:13:53 följande:
    Kakis: tack....du vet ju min historia och jag alltid varit överviktig tidigare. När jag var i vecka 17 med dottern hade jag som sagt gått upp typ 12 kilo och jag var överviktig innan....blev ju 10 kilo till fram till v.39.....så jag VET ju hur det känns...varav jag försökte peppa....jag har ju både varit den som tittat på en pizza och gått upp 3 kilo OCH som nu PROBLEM med att gå upp och BM förmodligen kommer skicka mig till specmvc för att jag ska få tul på bebis....

Tror nog bebis mår bra, lämnar nog ingen näring över åt dig bara ;) men bra att de hållet koll på dig! Själv ska jag på extre cervixkontroll då de misstänker att prematurrisken är överhängande hos mig.. intressant värre ;)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag bar BF på min storebrors födelsedag, och jag kan inte minnas att han nånsinn gnällt över att september inte skulle vara bra. Själv fyller jag 28:e juni, vilket va trist för ingen va hemma och man fick inte ha med glass till klassen.. och det här barnet var planerat till mars, men livet har ju ett sätt att lägga sig i och jag är glad att det blir bebbis överhuvudtaget. Skulle hon ha några åsikter om detta så får jag väl förklara att göra barn är inte som att beställa kläder på Ellos, man väljer inte när det blir leverans.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Edds, ja ring antingen sjukvårdsupplysningen eller din BM. Alltid lugnande. Kanske vill de att du åker in på en kontroll, och då ser du att bebis mår bra och det är ju gott. Jag höll ju på att krocka häromveckan. Fick panikbromsa så att bältet högg som f-n i magen, fick på åka till antenetal på vårt sjukhus bara för att dubbelkolla och allt såg fin fint ut, de ligger ju väldigt skyddat därinne. Men jag hade inte gått till jobbet idag, utan vilat.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Superbia skrev 2012-04-26 15:14:05 följande:
    En känslig fråga som det brukar kunna bli diskussioner kring: Hur har ni tänkt att göra med amningen?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916

Jag har tänkt att försöka, kunde inte amma sonen så vi får väl se.. men sticker inte under stol med att det va himla bekvämt med ett flaskbarn så blir det så igen så gärna för mig.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Va skumt det inlägget blev då... Hoppas det går att läsa ändå :$

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012