• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Vixanbus: jag har själv varit med om att man ser ett tydligt plus när urinet drar över testfönstret. Det har dock försvunnit jättefort! Jag har läst om andra tjejer vars plus försvunnit efter några minuter och de har inte varit gravida. Hoppas det inte är så för dig och att du faktiskt får joina våran tråd! Har du flera tester så du kan göra ett imorgon?

• N1987

Therese: ta inte ut något i förskott.. Vissa kvinnor har jätteont i början utan att något behöver vara fel. Jag hade väldigt ont i flera dagar, gjorde tidigt VUL och allt var som det skulle! Så länge du inte blöder tycker jag du ska försöka slappna av, även om jag vet att det är så himla svårt. Kram

• N1987

FruFH: Jag har plötsligt fått väldigt ont i brösten jag med! Hade bara ont på sidorna av brösten tidigare men nu är även bröstvårtorna jätteömma!
    Jag håller med om att det är skönt med lite lagom symptom och jag kommer förmodligen ångra mig om jag önskar mig illamående! ;)

• N1987

Min sambo har pratat om att han såg fram emot att berätta för sin mamma då hon älskar barn. Detta pratade han alltså om långt innan vi blev gravida. På julafton ringer hans mamma i extas och är helt övertygad om att vi är med barn, hon bor i en annan stad så vi ses bara nån gång om året. Detta var alltså den 24 december och vi hade ingen aning om att vi var med barn. Hon ringde igen på nyårsafton och sa att hon bara visste att vi var med barn och då hade vi precis plussat. Enligt ägglossningen blev bebisen till den 20 dec, roligt att hon ringde bara 4 dagar efter och var övertygad om att vi var med barn. Hon har ju aldrig sagt så förut! Mammor vet dom..;)

• N1987
    Alicias skrev 2012-01-15 21:26:44 följande:
    Oj, vad häftigt! Ja mammor vet dom.

Min mamma frågade mig nyfiket på juldagen om det var något jag ville berätta för henne. Ville inte säga inför hela släkten men ringde henne dagen efter och berättade. Hon är så glad över att bli mormor igen (min syster har två barn). 
    Ja, det är verkligen häftigt med mammor! Min fattade ingenting dock! Ha ha! Skrattande
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • N1987
    StarStruck skrev 2012-01-15 21:29:16 följande:
    När är det "okej" att köpa vagn? Jag har hittat en exakt sån jag verkligen vill ha på blocket:(
    Jag skulle nog vänta till tidigast v 25-30 men man får ju så klart göra som man vill :) På blocket kommer det upp alla sorters barnvagnar varje dag så den kanske kommer upp på annons igen? :)
  • N1987
    StarStruck skrev 2012-01-15 21:38:02 följande:
    N1987 jo, kanske, men det svider att inte köpa den:P det var redan nedsatt pris på den och allt
    Det förstår jag! Jag är sugen på att köpa en redan nu, även om priset inte är nedsatt! Cool
  • N1987
    LillaBabyK skrev 2012-01-16 00:35:45 följande:
    5+6 idag, imorgon går jag in i vecka 7. Det är väl då festen börjar. Hade en väldigt arg livmoder igår kväll, den tyckte inte alls om hur jag reste mig ur sängen. Så det var bara att börja rulla runt på mage och häva sig upp :P Annars så tycker jag att lite mer symtom kan få ta och dyka upp nu, börjar bli lite långtråkigt (oj vad man kommer få äta upp det där :P)

Samma här! 5+6 idag och går in i v 7 imorgon och jag tänker precis som du, att det gärna får dyka upp lite mer symptom nu ;)
  • N1987
    Karriis skrev 2012-01-16 08:30:06 följande:
    Han tyckte att det såg normalt ut, men sa att det var för tidigt för att se embryo, och att jag var i vecka 4?!?
    Jag ska ju vara i 5+6 :(

Du kanske hade ägglossning senare än du trodde? Det var ju skönt att allt såg normalt ut i alla fall? Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012