Vi som väntar smått i September 2012
Mina vänner med två barn kör alla den här Phil&Ted's (eller något sånt) och är jättenöjda. Här där jag bor är det väldigt trångt och absolut inte vagnsanpassat så att dom gillar den ser jag som ett stort plus.
Mina vänner med två barn kör alla den här Phil&Ted's (eller något sånt) och är jättenöjda. Här där jag bor är det väldigt trångt och absolut inte vagnsanpassat så att dom gillar den ser jag som ett stort plus.
Apelsin måste vara guds gåva :D MUMS!
Haha, verkar som att jag är den enda som absolut inte får äta tacos! Jag som älskar tacos. Usch va illa jag mår när jag försöker mig på köttfärsen. Men nu är jag inne på dag 3 av symtom paus. Det är lite skönt. Igår slapp jag illamåendet helt och det var tur det eftersom jag jobbade till klockan 9 och vi hade problem på jobbet så jag kunde inte ta ut min rast.
Jag tycker det är jobbigt med att bestämma när det är dags att berätta. Känner inget spontant att "då vill jag säga!". Här där jag bor har vi i stort sett berättat, det har kommit ut allt eftersom, min chef hjälpte till en del på den biten också, haha. Men Sverige och "Facebook" vet inte alls och jag känner press för att berätta för tidigt.. känns som att folk tar det mindre på allvar då att dom bara säger "oj va tidigt, då kan ju allt hända!" (tack liksom). Medan här där jag bor tar folk väldigt seriöst på de första 3 månaderna då de flesta vet att det är de viktigaste månaderna.
Gud jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag kommer börja gråta! Jag är så stolt och lycklig! Har varit inne och tagit prover idag och efter klamydia testet så gjorde dom ett ultraljud. Min lilla älskling är så stor! Så duktig! Det var en liten människa, med huvud och allt! Tyckte t om jag kunde se hål för ögonen men det vet jag inte om det stämde. Och mitt i allt så sprattlar den till! Så jävla söt!
Vi var på ultraljud senast i fredags, då var bebisen 6.9 mm, nu är det onsdag och den var 14mm stor! Hjärtat slog på som bara den. Älsklingsplutt!
Inte konstigt att det ilade imorse i livmodern, riktigt ont gjorde det. Om stackarn ska få plats så får man ju se till att bygga ut illa kvickt.
Jag är så stolt att jag kommer spricka, över lite tillväxt.. :P