Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Mina vänner med två barn kör alla den här Phil&Ted's (eller något sånt) och är jättenöjda. Här där jag bor är det väldigt trångt och absolut inte vagnsanpassat så att dom gillar den ser jag som ett stort plus.

• LillaBabyK

Apelsin måste vara guds gåva :D MUMS!

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-31 15:09:42 följande:
    Han sa inga mått faktiskt, bara att jag var på exakt den dagen och i den veckan jag trodde.
    Det står på ultraljuds bilden :)
  • LillaBabyK

Haha, verkar som att jag är den enda som absolut inte får äta tacos! Jag som älskar tacos. Usch va illa jag mår när jag försöker mig på köttfärsen. Men nu är jag inne på dag 3 av symtom paus. Det är lite skönt. Igår slapp jag illamåendet helt och det var tur det eftersom jag jobbade till klockan 9 och vi hade problem på jobbet så jag kunde inte ta ut min rast.

Jag tycker det är jobbigt med att bestämma när det är dags att berätta. Känner inget spontant att "då vill jag säga!". Här där jag bor har vi i stort sett berättat, det har kommit ut allt eftersom, min chef hjälpte till en del på den biten också, haha. Men Sverige och "Facebook" vet inte alls och jag känner press för att berätta för tidigt.. känns som att folk tar det mindre på allvar då att dom bara säger "oj va tidigt, då kan ju allt hända!" (tack liksom). Medan här där jag bor tar folk väldigt seriöst på de första 3 månaderna då de flesta vet att det är de viktigaste månaderna. 

• LillaBabyK

Gud jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag kommer börja gråta! Jag är så stolt och lycklig! Har varit inne och tagit prover idag och efter klamydia testet så gjorde dom ett ultraljud. Min lilla älskling är så stor! Så duktig! Det var en liten människa, med huvud och allt! Tyckte t om jag kunde se hål för ögonen men det vet jag inte om det stämde. Och mitt i allt så sprattlar den till! Så jävla söt! 

Vi var på ultraljud senast i fredags, då var bebisen 6.9 mm, nu är det onsdag och den var 14mm stor! Hjärtat slog på som bara den. Älsklingsplutt!

Inte konstigt att det ilade imorse i livmodern, riktigt ont gjorde det. Om stackarn ska få plats så får man ju se till att bygga ut illa kvickt.

Jag är så stolt att jag kommer spricka, över lite tillväxt.. :P 

• LillaBabyK
    Edds skrev 2012-02-01 06:33:00 följande:
    LillababyK: ååå vaf härligt det låter !! Men vad fort den vuxit ju =) !!! Hur snabbt växes de nu per dag egentligen?? är det 1 mm eller? de går verkligen undan !!! Men har du varit mitt i natten? Med tanke på vilken tid du publicerade ? :D:D

jag är vaken tidigt som fan nu, har slevat i mig fil och flingor. börjat med en konstig grej att ha socker i, (aldrig haft tidigare) plus att jag har fullt med twister isglass i frysen som jag äter varje dag :S:S

idag mår jag illa... och inte lite heller... Jag har problem att gå ut med hunden för att göra nummer 2... folk som går förbi mig tror jag är knäpp som står med vanten i käften och hulkar mig .... tycker synd om han, de är ju inte äckligt egentligen...

Sen är det jobbigt att vara ute med hunden och inte kunna plocka upp bajset heller när folk stirrar, hallå... vem ska plocka upp min spya då? ... nejtack.. Nu ska jag plugga hela dagen idag, har en hel del att ta igen.. känns tungt, jag vill inte tänka på fysik och kvalitet när jag istället kan sitta hela dagarna och läsa om bebis utveckling !!!!!
    1.4 mm om dagen måste den ha växt! Jäkla fart där inne! Jag bor utomlands så jag ligger massa timmar före er, därför som jag missar all the action här inne när ni skriver som mest, hehe. Det ilar en massa idag så det fixas och donas där inne definitivt! Är så stolt med min lilla bild :D

Twister!! Va gott! Jag vill ha Calippo, älskar Calippo! Mamma har packat ihop ett paket med svenska saker som jag såklart suktar efter nu och absolut inte kan få tag i så jag hoppas det kommer snart innan jag dööör! 

Ja usch, fy, hatar att man kopplar illamåendet till olika saker och att man inte kan klara av att göra olika saker. Jag klarar inte av att öppna våran kyl längre och då har vi ändå TVÅ deodoranter där inne med aktivt kol. Spelar ingen roll, tycker det luktar apa. 

Jag vet precis hur du menar, jag har börjat tröttna på att det inte finns någon ny information, nu läser jag ju bara om och om igen samma saker om bebisen fast på olika ställen :P Får försöka hitta något annat att göra, haha!
  • LillaBabyK
    Vili skrev 2012-02-01 07:55:28 följande:
    vad härligt...det enda negativa med att jag nu helt slutat blöda är att det inte blir fler ultraljud innan rul. Jag vill också se min lilla sprattla..men men..

idag har jag inskrivning iallafall, det ska bli spännande :)
    Ja, jag trodde också att mina UL skulle avta nu när vi fick se hjärtat slå men doktorn passar på att kolla bebisen varje gång jag är där så på fredag nästa vecka får vi se den igen när vi kommer för att få provresultaten. Då kommer det ha gått 1.5 veckor!

Det var helt sjukt att se en liten mini människa! Innan har det bara varit prickar liksom. 
  • LillaBabyK
    litenplutt skrev 2012-02-01 15:31:14 följande:
    Visst påverkar inte att flyga graviditeten?
    Jag har hört förr att de inte gör de men har blivit super orolig för sist jag flög fick jag MF i v11:( så man vill ju helst slippa. Samtidigt som jag skulle behöva solen för mina leder just nu.
    Nej det gör det inte :) Jag kommer flyga till Sverige i vecka 35 någongång (om kroppen tillåter) för att klämma ut lillplutten så det ska inte va någon fara :)
  • LillaBabyK
    Edds skrev 2012-02-01 11:04:33 följande:
    ja just det du bor ju utomlands då är det ju helt andra tider hahah jag tänkte du hade varit mitt i natten och tatt klamydiatest heheh :D

Ja twister och calippo och piggelin. Jag köpte en hel låda med calippo från coop för ngn dag sen, den är slut.. ja det blir nog 2 isglassar per dag dock,... inte nyttigt, men jag vet inte, det kanske är min craving?

Jag mår illa illa illa idag, nära att kräkas flera gånger nu, och jag äter hela tiden, konstant, fattar inte hur jag ska lyckas klara mig till middag ... helt omöjligt..

och jag kan fortfarande inte smälta hur underbart det var med det lilla livet på skärmen. Man blir helt gråtfärdig. Jag frågade dock inte om att få med någon bild utan jag tar det sen på rul. Vi har båda sett pyret så de räcker för mig =)
    Hahahaha det vore något "jag kunde inte sova så jag gick och klamydia testade mig". Det var inte speciellt skönt kan jag säga.. tyckte det gjorde lite ont. Men sen fick jag se lillskiten och då glömde jag ju bort det!

Jag äter isglass för illamåendet, mår bättre då! Allt fryst fungerar superbra ;D Jag är förvånad över hur så många här inne äter? När mitt illamående drar igång är äta det absolut sista jag vill! Tar fram isglass för att dämpa.

Visst är det fantastiskt! Jag bara tjöt när lillen sprattlade till för mig! Så sööt. Min läkare har varit med förr, han vet att tjejer vill ha bilder så han ger alltid en och frågar om det räcker så eller om jag behöver fler. Då får jag två så jag kan klippa och klistra lite med dom :D
  • LillaBabyK
    neversaygoodbye skrev 2012-02-01 15:27:00 följande:
    Hej! hoppar väl in jag med.

Jag är i vecka 8 (7+1) med mitt första barn. Tror inte jag eller min sambo fattat ännu att det är ett litet liv i min mage.. för det var oplanerat så kom som en liten chock. Men glad, nyfiken och smått rädd är vi.

Mina symptom är ömma bröst har haft det ungefär en månad nu och har växt ur mina bh:ar. Jag är extremt trött och kissar ofta. Hungrig men trögt att äta, blir smått illamånade för jag tror jag har starkare luktsinne (?) Nästan allt luktar och smakar konstigt. Även sånt som jag älskar i vanliga fall..
    Välkommen! :D
    Graviditetssymtom är sämst, haha, men ändå blir man så glad! Vi känner alla igen oss i allt du skriver, jag själv sörjer mina älskade tacos som lillbebisen inte alls verkar gilla. Nej, starkt och indiskt ska det vara.

Tror det är svårt att förstå tills man får se det. Jag har gått på VUL en gång i veckan sen mitt plus men det var inte förräns idag som man såg en människa på skrämen. Bölade när jag kom hem för att jag var så stolt, haha! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012