• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

LeiaBus2010 skrev 2012-06-26 19:38:19 följande:
    Åker in till Fl nu.....
    lycka till!!
    Isak 090122 Lillgossen BF 120908
  • Vili

här har sammandragningarna satt igång igen trots att ja vilat vilat vilat nu i 2 dagar i sträck...suck...

• Vili
    {#emotions_dlg.flower} Södra Sverige
    Selmv – Malmö 
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping
    Vili-Hässleholm

{#emotions_dlg.flower} Västra Götaland
    Iväntan
     - Borås
    Kaksmulan – Göteborg
    TheFamily – Skaraborg 
    NICU - Skaraborg
    malla8503 - Skövde
    NeLe – Västra Götaland
    Superbia – Trollhättan
    Isa 84 - Hjo

{#emotions_dlg.flower} Stockholm
    Granen 
    – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm
    Dag och natt - Stockholm

{#emotions_dlg.flower} Östra Sverige
    Celie 
    – Sörmland
    JePaLuLi- Norrköping
    Love78 - Norrköping
    Thesa2- Vingåker
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower} Norra Sverige
    Maglan - Kramfors
  • Vili

Ikväll blev det en runda till förlossningen, läkaren i måndags skrämde upp mig rejält med min förkortade cervix, helt obefogat tydligen för vid undersökning idag var den över 3 cm lång..SKÖNT.
    Så på söndag ska jag återgå till jobbet i ytterligare 5 veckor vilket känns underbart, de här dagarna hemma i soffläge har varit fruktansvärt tråkiga.

Snälle doktorn idag tog sig även tid att göra ett ultraljud på magen som visade en bebis med huvudet fortfarande långt ner, och en moderkaka som flyttat sig (låg delvis för vid rul) så jag kan släppa tanken på kejsarsnitt.

Nu ska jag sluta noja, jag har blivit så jäkla nojig denna graviditeten så det är rent löjligt...graviditeten med sonen var jag inte alls såhär men hela denna graviditeten med blödningar hit o dit har gjort en så sjukt nojig...

• Vili
    Em skrev 2012-06-28 22:11:04 följande:
    Vili: är från Hästveda ursprungligen! Roligt med nån lite "nära". 

Blekingebor: tipsar om mina pärons camping i Karlshamn om ni vill semestra hemmavid: Kollevik :) 
    och jag är från helsingborg från början Flört
  • Vili
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-28 21:56:24 följande:
    Vili  skänt att du kan andas ut nu Men med 3 cm så är den ju faktiskt lite förkortad  
    Hoppas att du tar det lugnt iaf och att du slipper fler blödningar o skit...

Stockholm = Mellan Sverige!  
    ja men den mättes bara till 2.5cm i måndags så åt rätt håll :)
  • Vili
    Em skrev 2012-07-03 21:11:43 följande:
    Är det någon av er kloka kvinnor som vet om man får/ kan göra sockerbelastningen när man är dödligt förkyld (fortfarande!!!)?? Ska dit imorgon och trodde väl att jag skulle vara bättre...
    det ända jag tänker som kunde påverka är ifall du har feber då kan blodsockret ligga högre är normalt, så detta borde isåfall vara ett hinder för att göra glukosbelastningen.
  • Vili
    TheFamily skrev 2012-07-05 11:33:12 följande:
    Sexhundra: min ligger med huvudet neråt. Känner sparkar under höger revben mest.
    Känner även vart huvudet är tydligt.
    samma här..alltså med sparkarna. Gossen ligger med huvudet neråt och sparkar mig mestadels under höger revben.
  • Vili

Bara jag som känner mig som en elefant?? Bara på någon vecka nu känns det som om hela jag exploderat, framför spegeln hos svärföräldrarna igår konstaterade jag att jag inte bara känner mig som en elefant jag ser också ut som en elefant...en gravid elefant!! Och 2 månader har vi kvar...

Tur att jag längtat och kämpat så länge efter graviditet och bebis att jag bara klagar liiite...älskar min mage men elefant-size på sommaren är mindre trevligt...

• Vili
    Bm-besök v. 31+2

Fosterljud:
    140 slag/minuten cirka
    Blt:
    110/66
    Hb:
    113
    Vikt:
    82kg alltså 12 kg upp
    Sf-mått