-
lycka till!!LeiaBus2010 skrev 2012-06-26 19:38:19 följande:Åker in till Fl nu.....
-
här har sammandragningarna satt igång igen trots att ja vilat vilat vilat nu i 2 dagar i sträck...suck...
-
Södra Sverige
Selmv – Malmö
moonlaiz – Olofström
LillyRose – Bromölla
Em – Helsingborg
Svahnfrun – Varberg (Bua)
LillaPluppen – Växjö
LeiaBus – Växjö
Skoogish – Eksjö
Angie99 – Jönköping
Vili-Hässleholm
Västra Götaland
Iväntan - Borås
Kaksmulan – Göteborg
TheFamily – Skaraborg
NICU - Skaraborg
malla8503 - Skövde
NeLe – Västra Götaland
Superbia – Trollhättan
Isa 84 - Hjo
Stockholm
Granen – Stockholm
SophiaSundgren – Stockholm
Den lilla M - Stockholm
Dag och natt - Stockholm
Östra Sverige
Celie – Sörmland
JePaLuLi- Norrköping
Love78 - Norrköping
Thesa2- Vingåker
Nelliepop - Finspång
Norra Sverige
Maglan - Kramfors -
Ikväll blev det en runda till förlossningen, läkaren i måndags skrämde upp mig rejält med min förkortade cervix, helt obefogat tydligen för vid undersökning idag var den över 3 cm lång..SKÖNT.
Så på söndag ska jag återgå till jobbet i ytterligare 5 veckor vilket känns underbart, de här dagarna hemma i soffläge har varit fruktansvärt tråkiga.
Snälle doktorn idag tog sig även tid att göra ett ultraljud på magen som visade en bebis med huvudet fortfarande långt ner, och en moderkaka som flyttat sig (låg delvis för vid rul) så jag kan släppa tanken på kejsarsnitt.
Nu ska jag sluta noja, jag har blivit så jäkla nojig denna graviditeten så det är rent löjligt...graviditeten med sonen var jag inte alls såhär men hela denna graviditeten med blödningar hit o dit har gjort en så sjukt nojig...
-
och jag är från helsingborg från börjanEm skrev 2012-06-28 22:11:04 följande:Vili: är från Hästveda ursprungligen! Roligt med nån lite "nära".
Blekingebor: tipsar om mina pärons camping i Karlshamn om ni vill semestra hemmavid: Kollevik :) -
ja men den mättes bara till 2.5cm i måndags så åt rätt håll :)LeiaBus2010 skrev 2012-06-28 21:56:24 följande:Vili skänt att du kan andas ut nu Men med 3 cm så är den ju faktiskt lite förkortad
Hoppas att du tar det lugnt iaf och att du slipper fler blödningar o skit...
Stockholm = Mellan Sverige! -
det ända jag tänker som kunde påverka är ifall du har feber då kan blodsockret ligga högre är normalt, så detta borde isåfall vara ett hinder för att göra glukosbelastningen.Em skrev 2012-07-03 21:11:43 följande:Är det någon av er kloka kvinnor som vet om man får/ kan göra sockerbelastningen när man är dödligt förkyld (fortfarande!!!)?? Ska dit imorgon och trodde väl att jag skulle vara bättre...
-
samma här..alltså med sparkarna. Gossen ligger med huvudet neråt och sparkar mig mestadels under höger revben.TheFamily skrev 2012-07-05 11:33:12 följande:Sexhundra: min ligger med huvudet neråt. Känner sparkar under höger revben mest.
Känner även vart huvudet är tydligt. -
Bara jag som känner mig som en elefant?? Bara på någon vecka nu känns det som om hela jag exploderat, framför spegeln hos svärföräldrarna igår konstaterade jag att jag inte bara känner mig som en elefant jag ser också ut som en elefant...en gravid elefant!! Och 2 månader har vi kvar...
Tur att jag längtat och kämpat så länge efter graviditet och bebis att jag bara klagar liiite...älskar min mage men elefant-size på sommaren är mindre trevligt...
-
Bm-besök v. 31+2
Fosterljud: 140 slag/minuten cirka
Blt: 110/66
Hb: 113
Vikt: 82kg alltså 12 kg upp
Sf-mått 32cm