• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Wolf skrev 2012-05-06 11:15:36 följande:
    Det har jag inte haft så mycket problem med. Hur länge får du använda dom?
    För mig har det funkar bra med vanliga bindor efter ca 3 dagar.
    Hade så första tre dagarna. Men kanske var det så att jag blödde extremt mycket för att det gick över så fort? Blödde bara i fem dagar allt som allt efteråt. 
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    Superbia skrev 2012-05-06 14:37:35 följande:
    Men de menar väl att de blödde mycket i 5 dagar, eller? Låter helt galet lyxigt annars
    Första gången hade jag avslag i 12 veckor. Hade precis slutat när jag skulle på efterkontroll. Andra gången var det slut efter 4-5 veckor så det kändes ju hur lugnt som helst.
    Nejnej, jag slutade HELT att blöda efter fem dagar. Inte ens blodiga flytningar sen. Lyxigt
  • splink

Eiramis, åk in och kolla upp för säkerhets skull! Bättre en koll för mycket än en för lite. Tänk på vad du ha på spel! (hade så med dottern, inte kul)

• splink
    Wolf skrev 2012-05-06 19:10:02 följande:
    Oj så du blödde bara i 5 dagar, detvar imponerande! Men avslaget som kommer sen är ju värst, det fick jag drasmed ett par veckor :(
    Vet inte om jag tänkte att det var imponerande Jag visste inte alls hur länge eller mycket man skulle blöda så jag har fått höra efteråt att folk blött i veckor och att jag tydligen var lyckligt lottad som slapp det
  • splink

Oj vad orolig jag var i morse när jag vaknade. Vaknade på MAGE, hur jag lyckats sova så är ett mysterium för jag är ju inte smal direkt
    Vanligen vaknar hon alltid sju och sparkar runt, men inte idag. Helt stilla därinne.... Gick nån timma och jag gick upp och drack och la mig sen igen.Hon vaknade en timme senare och drog igång det vanliga gympapasset Phu!! Trodde jag legat sönder henne...

• splink
    shopahollic skrev 2012-05-06 20:08:23 följande:
    Ser att ni pratar avslag haha, jag fick något som skulle göra att livmodern drog ihop sig på fl eftersom att jag först förlorade rätt mycket blod och de ville se hur mycket som kom för att väga det -  sen hade jag avslag i ett par dagar efter fl innan det slutade helt. Så det har väl något med hur bra livmodern drar ihop sig kanske?
    Eftersom att jag fick något som skulle hjälpa till med det så antar jag att jag därför inte blödde efteråt så mycket av den anledningen.

Sonen har vattkoppor och inkubationstiden på det är ca 14 dagar, så snart får väl dottern det av honom. Mycket vabb blir det, inte så kul. Dock vältajmat med att jag blivit sjukskriven så jag "bara" behöver jobba 75% så det kanske går att få ihop på något sätt ändå
    Jag fick också sånt där som skulle hjälpa livmodern att dra ihop sig. Kanske har med det att göra då

Tråkigt med vabb, men samtidigt kanske bra att ungarna avverkar vattkoppor nu? Inte kul att ha en nyfödd i huset med såna smittor.. 
  • splink

Blää, jag har vaknat flera gånger inatt och varit extremt yr i huvudet, sådär som hela taket snurrar liksom och man känner sig riktigt jävla full. Vaknade nu på morgonen och fick kämpa för att fästa blicken och komma upp ur sängen. Höll på att trilla av toastolen för det var svårt att hålla balansen. 
    Är det blodtrycket tro? 
    Om det inte gör det, bör jag ringa BM eller nåt då?
    Idag är det inlämning av processkrivning också för min tredje kurs i historia, och jag har några timmars rejält arbete kvar med den.. Inlämning kl 17:00 så jag hinner absolut inte något krångel med kropp eller knopp idag.

• splink
    StarStruck skrev 2012-05-07 12:31:11 följande:
    Bebis har börjat bli riktigt aktiv på nätterna. Det känns som att det är 1000 bebisar därinne som leker cirkus eller nått.
    Sen har jag fått för mig att hon börjar känna igen min sambos röst, det är ganska lungt på dagarna men så fort han kommer hem så sparkar hon runt lite, kan det stämma?
    Säkert! Så gjorde min stora dotter då hon låg i magen. Visst är det härligt Min man brukade sjunga samma sång varje dag för henne då hon låg i magen, och hon sparkade alltid runt under den tiden. 
  • splink
    Fjonkan skrev 2012-05-07 13:06:12 följande:
    Ja e oxå beräknad tills den 6 september Känner igen mycket av allt som skrivs. Ja har redan gått upp 10kg å vissa säger man ska ta de lugnt för allt försvinner igen men ja tycker de e jobbigt. Kolla med din mamma hur mycket hon gick upp, de brukar ligga i generna sägs de!
    Åh fy, det hoppas jag inte.. Min mamma gick upp 40 kg varje gång, och fick dessutom havandeskapsförgiftning varje graviditet Själv gick jag upp 12kg förra gången.
  • splink

Fyfasen vad nervös jag är. Idag gäller det! Ska på möte med läkaren angående att få igenom mitt kejsarsnitt.. Hoppas verkligen han tar sig tid och lyssnar och inte bara viftar bort mig. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012