Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Jag har tappat all kontroll och allt som är "mitt" med min kropp.. 9 kg plus hittills.. Trots att jag spytt sen v 7 och äter lergigan comp dagligen.. Bröst från 70c till 75f (motsvarar 4 kupstorlekar) nu men det börjar bli för litet.. Suck...

• Choccolat
    IdaVasterflo skrev 2012-04-18 14:23:30 följande:
    Du kan teckna gravidförsäkring när som helst. Jag tecknade min runt vecka 10, och är det så att man får ändrat datum så är det bara att ringa till försäkringsbolaget och ändra. Dock så börjar den inte gälla förrän en viss graviditetsvecka, tror det brukar vara vecka 26. 

Om det är ett typ foglossningsbälte du har, så behöver du väl inte använda det om du inte har problem med smärtor eller obehag. 

Jag tycker att du bör berätta för din chef om din graviditet. Du har ingen direkt skyldighet, men det kan ju vara bra att h*n vet om att du kommer att vara borta framöver. Man vet ju aldrig, du kan ju bli sjukskriven eller liknande som gör att du kan behöva vara borta bara från den ena dagen till den andra så det kan ju vara bra om han är lite förberedd och kan fundera på vem som ska ersätta dig i så fall.

Skulle vilja fråga varför du mår dåligt över magen? Jag kan också känna att det är jobbigt att främlingar kommenterar min mage när jag jobbar, men det beror mest på att jag inte vill behöva svara på frågor som "är det första barnet?" När jag inte vill säga att nej det är andra, när det egentligen är fjärde, men att jag bara har ett barn..   
    Jag tittade på dina bilder.. Åhhh vilka fina tjejer du har!!! Bilden när änglarna låg tillsammans var så vacker och du hade skrivit så fint. Kom lite tårar...
  • Choccolat
    TheFamily skrev 2012-04-24 11:04:37 följande:
    Jag har sammandragningar hela tiden, är inte regelbundna men kommer då och då. Jag har suttit helt still (virkat) hela fm och kanske haft 5 sdr??? Normalt? Detta hade man liksom inte med första barnet...

Lycka till på ul ni som ska gå! Kommer gå superbra! Kram

Jag antar att jag har som du... magen blir stenhård och känns typ som mensvärk... håller i sig en stund och sen "släpper" det.. Första barnet för mig.. antar att det är sd?
  • Choccolat

Hade någon påpekat att det var synd om min bebis för att den fyller år i september hade jag blivit riktigt jäkla förbannad tror jag! Har man kämpat i ett rent helvete för att bli gravid är man mest oändligt tacksam att det någon gång ÄNTLIGEN lyckades... Vilket pucko...

• Choccolat

Jag har som du Edds.. Allt du beskriver om moderkaka, hur bebis ligger, hur högt livmodern går osv.. Tror vi är ca lika långa, vägde lika mycket innan, har gått upp 10 kg och min mage är löjligt lik din.. Men du är lite längre gången än jag.. Och jag är typ 10 år äldre än du! Ha ha!!!

• Choccolat

Edds, min bm sa precis tvärt om! Just för att jag känt bebis varje dag, flera gånger per dag, i flera veckor så brukar man bli extra orolig om man inte känner en dag.. Och detta skulle jag i så fall INTE oroa mig för! Jag skulle då utgå ifrån att bebis sparkar mot ryggen och att jag därför inte kände.. Från v24 skulle jag känna varje dag och om det då var stilla skulle jag söka hjälp direkt.. Skumt när man får så komplett olika "råd"...

• Choccolat

Jag är lite sugen på att vår tjej ska heta Daphne men mannen totalvägrar!!!! Själv tycker jag det är jääääättefint (men antar att jag är ganska ensam om att tycka det då ingen i min omgivning håller med och typ 39 tjejer i hela Sverige heter det.. ha ha)

• Choccolat

Fler än jag som spyr fortfarande?

(Känns väl sådär spännande att ha spytt från v7 och nu är i v22 och precis roat mig med att spy på jobbet... lovely.. verkligen!)

• Choccolat
    StarStruck skrev 2012-05-07 12:50:46 följande:
    Vad mysigt ^^

Min är precis tvärt om.. När pappan pratar med magen blir hon lugn... om hon sprattlar för mycket för att jag ska kunna sova så får han prata med henne så blir hon stilla... ha ha!
  • Choccolat
    ajaj skrev 2012-05-07 12:58:49 följande:
    Jag ska också ha en liten i september, den 13 är det beräknat till. hoppas det är ok om jag skriver en fråga.. :) Jag är så orolig över vilktuppgången, hur mycket har ni som ska få barn ungefär samtidigt gått upp?? 
    Välkommen hit! 

Mitt mirakel ska komma den 12:e och jag har exploderat ca 11 kg nu.. Var åt det smala hållet innan..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012