IdaVasterflo skrev 2012-04-18 14:23:30 följande:
Du kan teckna gravidförsäkring när som helst. Jag tecknade min runt vecka 10, och är det så att man får ändrat datum så är det bara att ringa till försäkringsbolaget och ändra. Dock så börjar den inte gälla förrän en viss graviditetsvecka, tror det brukar vara vecka 26.
Om det är ett typ foglossningsbälte du har, så behöver du väl inte använda det om du inte har problem med smärtor eller obehag.
Jag tycker att du bör berätta för din chef om din graviditet. Du har ingen direkt skyldighet, men det kan ju vara bra att h*n vet om att du kommer att vara borta framöver. Man vet ju aldrig, du kan ju bli sjukskriven eller liknande som gör att du kan behöva vara borta bara från den ena dagen till den andra så det kan ju vara bra om han är lite förberedd och kan fundera på vem som ska ersätta dig i så fall.
Skulle vilja fråga varför du mår dåligt över magen? Jag kan också känna att det är jobbigt att främlingar kommenterar min mage när jag jobbar, men det beror mest på att jag inte vill behöva svara på frågor som "är det första barnet?" När jag inte vill säga att nej det är andra, när det egentligen är fjärde, men att jag bara har ett barn..
Jag tittade på dina bilder.. Åhhh vilka fina tjejer du har!!! Bilden när änglarna låg tillsammans var så vacker och du hade skrivit så fint. Kom lite tårar...