Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Frökenpilla. Ja, rinexin går bra att ta

• Kaksmulan1
    Tufflan09 skrev 2012-02-25 08:03:15 följande:
    Hej!

Hur är de med och färga håret när man är gravid, någon som vet? För har hört olika av folk..

:)

det är ingen fara och det är inte så att det kan bli fel nyas pga graviditet, jag är frisör sedan 15 år så jag är hyfsat säker Solig dock är det ju inte så bra att andas in för mycket medel (säger jag som jobbar med det) så blekning ska du vara lite försiktig med om du gör det hemma. går du på salong så rådgör med din frisör vad hon/han tycker passar bäst i nuläget
  • Kaksmulan1

Starstruck, det är mest vandringssägen, oduktiga frisörer som skyllt på hormoner när de misslyckats. Vet man vad man gör så händer det inte, men då pratar jag salong, färg för hemmabruk har jag ingen aning om. Jag jobbar även som färgtekniker så jag har gött med kött på bena i frågan, men, ALLA har rätt till sin åsikt :)

• Kaksmulan1

Starstruck, jag menade dig, att du har rätt till din åsikt. Bra att du tar det säkra först, nu lämnar vi denna hårresande diskussionen :)

• Kaksmulan1

Takex, jag skulle tippa att tandläkaren skulle passa mitt i graviditeten. Det är ju mest tandköttet som är i farozonen. Sen kan man ju gå precis när man vill men inte alltför bekvämt när man är höggravid ;)

• Kaksmulan1

Skrutt, va roligt, lycka till. Men visst är man sjukt nervös. Vill ju först o främst att den lille mår bra/lever. Och sen vill man ju ha bra resultat. Jag grävde fram pappren sen sonens KUB och det hade ju varit gött med liknande siffror.

• Kaksmulan1

Vår KUB gick inte bra idag, vi blev rekommenderade att ta moderkaksprov så det blir det imorgon. Känns lite som jag tappat fotfästet. Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

• Kaksmulan1

Thefamily. Jag håller med du. Kommer ju en hel del ansvar med KUB, som det vi står inför nu. Hade jag inte haft åldern inne där dom faktiskt rekommenderar det så hade jag inte gjort det. Nu måste vi göra MP imorgon och jag kan riskera missfall på.ett barn som kan va friskt, vill.man bara se bebis så.tycker jag att ett vanligt UL är.lämpligare

• Kaksmulan1

Skrutt, tack för fina ord. Vad jag förstod det som så var det blodproverna som drog ner resultatet

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012