• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Dag och natt skrev 2012-01-09 18:45:19 följande:
    Åh vad spännande, jag ska ju i morgon och är då i 5+4. Hoppas iofs inte för mycket på att se hjärtat, huvudsaken att vi får se att graviditeten sitter på rätt ställe!
    Grattis till lyckat VUL förresten!

LillaM: Jag hoppas verkligen att du har fel. Symtom kommer och går och jag tycker inte du ska stirra dig blind på testernas olika styrkor. Vill ju följas åt nu så jag hoppas fortfarande på att allt är som det ska (tills motsatsen är bevisad så att säga)!! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Jag blir lite besviken på min BM, samma som jag haft innan. Hon har tidigare förstått vår oro och att vi ville komma till henne tidigare än förut, så jag skulle få komma redan i vecka 7-8 nångång förra graviditeten, men nu var hon fullbokad fram till v 10 för mig så jag fick tid först den 2 februari. Hon jobbar mer på en bvc nu så jag vet inte hur engagerad hon är längre i mvc:n. Hon kanske inte minns allt som hänt oss så då blir det enkelt för henne att inte försöka få in oss tidigare. Ska fråga läkaren i morgon om han har något råd att ge, jag vet inte hur mycket han kommer hjälpa till själv i den här graviditeten men om det är så att vi får mycket stöd av honom så kanske det känns ok för oss ändå.
    Vad tråkigt att höra om din BM.. Du kanske borde fundera på att byta, så länge det känns rätt för dig så klart. Jag hoppas att min BM är engagerad och tar sig tid. Det är ju superviktigt! :)
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • N1987

VUL imorgon i v 5+0, LÄNGTAR! Ska bli så kul, hoppas verkligen det ser ut som det ska.. Det lilla man nu kan se :)

• N1987
    Dag och natt skrev 2012-01-09 19:30:04 följande:
    Ja det är jättesvårt för hon har alltid varit engagerad tidigare och hört av sig och så när hon vetat att jag haft min hyperemesis (extremt graviditetsillamående) och undrat hur det gått när jag varit inlagd för det. Så det är väl kanske så, att hon är fullbokad som de sa från början och att hon i sig inte ser skäl till att vi behöver träffa just henne tidigare. Hon sa att hon skulle boka in oss hos läkare iaf och det är huvudsaken, för om jag får hyperemesis igen så kommer jag ganska fort bli ganska dålig och behöva starkare mediciner. 
    Jag kan tänka mig att det är skönt med en BM som man känner sedan innan och tycker om men samtidigt så vill man ju ha någon som har tid.. Lite dilemma det där, hoppas det löser sig för dig! Och hoppas verkligen inte att du får samma extrema graviditeteillamående denna gång..
  • N1987
    Alicias skrev 2012-01-09 19:30:53 följande:
    Du måååste uppdatera här när du varit på VUL! Är så otroligt nyfiken   
    Självklart!! Har läst lite på nätet idag och det verkar som att MÅNGA inte får se något alls på VUL i v 5+0, inte ens en hinnsäck.. Så jag förväntar mig egentligen ingenting, ska ju mest dit för att få svaren på missfallsutredningen men man är ju galet nyfiken! Skrattande
  • N1987
    kavajen skrev 2012-01-09 20:02:18 följande:
    Jag gjorde VUL i v. 5+0 och då såg man tyvärr inte mer än att det var en graviditet, och att det såg bra ut för att vara i den veckan. Men tro mig, det är otroligt skönt att höra det oavsett om man inte ser något
    Det är ju egentligen precis det man vill höra. Att det är en graviditet och att det ser bra ut Glad Hoppas, hoppas!
  • N1987

Halloj brudar!

Grät hela kvällen igår eftersom jag var så orolig att jag har utomkveds. Trots att jag inte haft blödningar eller svaga gravtest. Jag skrev om det för några dagar sedan, att jag hade ont i höger sida, vid byxkanten typ.. Det håller i sig och jag har fortfarande ont där och igår kväll tog oron fart!

Som tur är var jag på VUL idag och jag förväntade mig inte att se någonting eftersom det är så tidigt 5+0 men man såg suuupertydligt en hinnsäck med lite vatten i! :D Jag är gladast i världen! Hon trodde att mitt onda berodde på ett ligament och hon sa att det var relativt vanligt att man bara hade ont på samma sida en period :) Hon sa att det såg så bra ut som det bara kunde göra i den här perioden. Tjock slemhinna och en fin hinnsäck! Ska tillbaka om 2 ½ vecka.

Kul att se så många nya! Välkomna och grattis {#emotions_dlg.flower}

• N1987
    LillyRose skrev 2012-01-10 15:29:35 följande:
    Grattis! Å 8 dagar kvar till mitt vul..varför går tiden så långsamt!
    Tiden går sjukt långsamt.. Jag vill vara tjock NU! Men om 8 dagar får du förhoppningsvis se ett litet hjärta va? :)
  • N1987
    LillyRose skrev 2012-01-10 15:32:16 följande:
    Å ja det hoppas jag verkligen
    Håller så klart alla tummar och tår Glad
  • N1987
    Choccolat skrev 2012-01-10 15:46:23 följande:
    Grattis! Så skönt för dig!!!
    Tack!!Skrattande
  • N1987

Det KÄNNS att det händer mycket i magen nu, att det växer. Jag har konstant molvärk, ilningar och drag i magen och ljumskarna. alltså HELA tiden. Börjar bli lite jobbigt faktiskt men man får väl vara glad att det känns i alla fall.. :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012