Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Cal85 skrev 2012-01-23 09:16:40 följande:
    Hej alla!! Går in i v. 7 idag! Läser om er som mår så illa och lider med er! Men samtidigt skulle nästan jag också vilja må lite mer illa! Bara för att jag idag läste på en av mina gravidappar att man skulle vara glad om man mådde illa och kräktes för då var det mindre chans för missfall!! Kan detta verkligen stämma?! Blir ju orolig!
    Nej, det stämmer verkligen inte:P
  • StarStruck

V 7+3 idag.
    Mår lite illa till och från, that´s it...
    Kaaanske kissar lite oftare :P
    Är man en sån som kanske har lite tur att man får gå igenom det här utan större ansträngning?
    Det här kanske betyder att jag får en förjävlig förlossning som jag är sååå jäkla rädd för?

• StarStruck
    Solero91 skrev 2012-01-23 12:29:39 följande:
    Har kikat runt lite på internet men är det någon som vet om det är vanligt att få lite bruna flytningar efter sex??? Vad beror det på?
    Ja, det är normalt för att slemhinnorna blir så sköra
  • StarStruck
    LillaBabyK skrev 2012-01-23 13:56:40 följande:
    Jag är lite nyfiken och vill höra från er som känner trötthet eller som har gjort det i graviditeter innan. Sover ni som ni ska? Jag känner mig fortfarande som vanligt men har lite udda sov vanor:

Jag somnar vid 2 - 230 vanligast.
    Vaknar första gången klockan 630 av alarm.
    Vaknar andra gången på riktigt 11-1130 av mig själv.

Såhär ser mina sömnrutiner alltid ut, flera år innan jag blev gravid nu. Och jag är pigg hela dagen. Eller så pigg som jag vanligtvis är (jag är ju välsignad med ADD så jag går väl alltid runt och är lite halvbakis). Jag känner ingen skillnad i det alls.
    Är det inte så att ni som har trötthet eller har haft det, att ni är så trötta att ni knappt kan hålla er vakna hela tiden? Oavsett hur mycket ni får sova? Jag undrar bara om mitt symtom lyckas gömma sig i att jag inte går upp i vanlig tid eller om jag helt enkelt inte är där än.
    Jag har tidigare haft extrema sömnproblem, sov kanske 10 timmar i veckan.
    Nu somnar jag mellan 23-03 och sover tills jag vaknar vilket kan vara mellan 9-11.
    Sen är jag trött hela tiden!
  • StarStruck
    LillaBabyK skrev 2012-01-23 14:03:29 följande:
    Hmm det var som jag trodde då.. jag har inte blivit trött än. Frågan är om jag ens kommer bli det.. jag är en sån jäkel på att vara vaken, det är det jag är absolut bäst på..
    Jag hade gärna bytt med dig!
  • StarStruck

Fan vad obehagligt. Får rätt täta kramper i magen från mitten och ut på höger sida långt ner i magen:(

• StarStruck
    Edds skrev 2012-01-25 12:44:24 följande:
    inte jag heller :( ska du göra nå nytt vul snart ?
    jag har 3 veckor till inskrivning, 20 feb, då känns det iaf som att det händer något.. men jag börjar bli väldigt otålig..
    Vet inte, ska kanske ta upp det på inskrivningen att jag vill göra ett.
    Jag ska den 14eSolig
    Efter inskrivningen kommer det vara ca 1 månad till RUL, den tiden lär ju suga hårt!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012