-
jag är i vecka 17..förstis skrev 2012-03-27 11:36:37 följande:det är säkert livmodern du känner, den kan ligga lite på sned utan att det är något som är farligt. Hur långt är du kommen i din graviditet?
-
Hmm känner mig ändå lite skeptiskt till det så det ändå är en vitmögelost, åh min bm sa att man ska undvika alla mögelostar om dem inte har bubblat, dvs smält.MiaMy skrev 2012-03-29 10:26:57 följande:När ni nu ändå snackar om ost... Mina kollegor (två som varit gravida ganska nyligen) undrade om jag saknade något som jag inte kan äta nu. Jag sa: Brieost! Då sa de att det finns brieost som är pastöriserad, och att man kan äta den utan att koka den. Jag hittade pastöriserad brieost i affären sen... Men vågade inte köpa/äta. Vad tror ni?
Ang sushi så måste den ha varit fryst för att få serveras, ja iaf var det så förut om man skulle ha en sushi restaurang i Sverige. -
jag har också gjort bikarbonattestet ! flicka säger mitt, vi får se om det stämmer!!
-
BK TESTET:
ta två stycken engångsmuggar. i den ena ha i två-tre teskedar BK. Kissa i den andra koppen och ta sen urinet och häll över ca en halv dl av det i koppen med BK rör sen om och se om det blir någon reaktion.
Vid reaktion dvs bubblor mm = pojke
Ingen reaktion = flicka
-
ja så känner jag då och då, frågade min bm o hon sa att det var ganska vanligt och helt nomalt. det var gågåt med musklarna och att urinblåsan kan komma i kläm.naggym skrev 2012-04-03 14:19:34 följande:Är det någon fler här i tråden som känner obehag efter ni kissat? För mig sticker det och drar typ i livmodern upp mot naveln så jag kan knappt röra mig.. Jätte obehagligt.. Går över efter kanske 5 min och det har inget att göra med om jag hållt mig länge eller inte..
-
Jag går in i vecka 18 idag och jag känner inget som jag bestämt kan säga är den lill* i magen. Men hörde hjärta slå så fint igår så jag är inte så orolig. Har även moderkakan i framkant å då kan det ju ta lite längre att känna vad jag har hört.
-
GammE välkommen hit!!
Sexhundra: Lycka till!
-
Leli: Grattis till lyckat RUL
-
Nja det där är gamla rön, det har ju visat sig att folsyra är bra att äta hela graviditeten både för mammans blodbildning och barnets utveckling. Däremot så om man bara tänker på att förebygga ryggmärgsbråck så är det fram till vecka 12. Men jag kommer äta folsyra under hela graviditeten och även under perioden som man ammar.naggym skrev 2012-04-05 09:14:49 följande:Äter ni alla folsyran ännu? Jag slutade med min för länge sedan då jag hört att den bara hjälper till de 3 första månaderna?
-
tex Aco gravid eller mitt val kvinna är ett bra kosttillskott att ta dagligen både under graviditeten och tiden efter