• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

GladEddies skrev 2012-01-08 17:20:20 följande:
    ja de är verkligen en mycket större chans  att det blir bebisar än risken för missfall..

OM barnmorskan hade omformulerat sig och sagt: Det är 2/3 CHANS att du får en bebis, istället för att säga: det är 1/3 risk att du får missfall... så hade man inte alls varit lika orolig. Det är mycket större chans ! och de är vi glada för. Tänk så många barn som kommer till världen och glada föräldrar som får sina efterlängtade barn. VI ska också vara dom, i september. Det känns overkligt, men så ska de bli banne mig !!

Och de är som du säger, hade jag inte haft beroendet att vara inne här varje dag och hade jag aldrig gått med här hade jag inte haft någon aning om MA eller X eller något oro väckande i princip. Jag visste typ att man kunde få missfall.. men inget mer än så, och jag hade nöjt mig med det tror jag. Hade man sluppit dessa funderingar.. :)
    Japp! Vi ska bli mammor i september. SÅ DET SÅ!
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-08 17:33:54 följande:
    tror ni föressten att ens HUND kan känna av något? dom känner ju av alla endorfiner, hormoner etc som människan utsöndrar. Min hund har blivit NÅGOT mysig och omhändetagande ca 1 vecka sen jag plussade.

Han har inte varit så kramig alls förut, och nu är han väldigt såhär, snäll och ska dutta nosen på magen och ryggen och sådär och när jag sover så lägger han sig jäms mig längst sidan och värmer mig.

jag vet inte om jag bara inbillar mig men de känns som om han vill skydda mig enormt mycket, och de , sen jag blev gravid =)
    Jag jobbar ju med hundar, och känner många som berättat att deras hundar blivit annorlunda när det bott en bebis i magen. Typ som du säger, att dom vill vara nära och är lite extra beskyddande.
    Jag har inte märkt någonting alls på min hund dock, men hon är extremt kelig sedan innan :)
  • N1987
    Malva84 skrev 2012-01-08 18:48:52 följande:
    Hej allihop!

Jag tänkte gå med här då jag plussade 2 januari och är beräknad till 3 september! Har krampsmärtor i magen till och från som ger lite ångest, men mest ångest får jag nästan när jag mår helt bra hehe...
    Första besöket på MVC i morgon, spännande! Första barnet för mig och sambon så allt är väldigt nytt!
    GRATTIS och välkommen!
    Låter som många av oss här inne, ångest av vissa symptom men mer ångest av inga symptom :)
    Skriv och berätta hur det gick hos MVC!
  • N1987
    Skrutt 83 skrev 2012-01-08 19:01:24 följande:
    Edd: har hört att djuren ofta märker av när man är gravid. Min ena katt vill väldigt gärna ligga på min mage nu, eller längst med magen om jag ligger på sida.

Hur mår ni tjejer, har ni mkt symtom? Jag är i v.5+4 idag och känner typ ingenting mer än ömma bröst och ibland lite ilningar och stickningarna kring livmodern. Med sonen kände jag inte heller mkt förens slutet på v. 6 början på v.7 då jag började må rejält illa. Är visserligen otroligt tacksam för att jag inte mår illa samtidigt som jag skulle bli glad över starka symtom som med sonen, skulle lindra oron lite!
    Mina symptom kommer och går.. Bröstens ömmhet bara försvinner ibland men molvärken/ilningarna håller i sig. Plus att jag äter som en häst och kissar lite oftare :)
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...
    Jag äter omega-3. Minns inte vilket märke dock men det är tydligen både omega-3, 6 och 9 i tabletterna och 3 om dagen ska man ta :)
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • N1987

Jag hoppas så innerligt att du har fel lilla M.. Håller alla tummar för dig!! Kram

• N1987

Sexhundra: vore det så enkelt som att bara "sluta oroa sig" så tror jag faktiskt att vi alla skulle göra det. Det är inte alls kul att oroa sig men inte heller något man alltid kan göra något åt. Positiva tankar och sådant hjälper mig ibland men oron finns fortfarande där, ständigt, även om graviditetstestet sa plus...

• N1987

Jag var den personen som skrev det och då syftade jag inte på denna tråden utan familjeliv i sig.. Jag tolkade dig förresten inte som nedvärderande.. Om det är många som oroar sig för MF i denna tråden är det självklart något som kommer diskuteras mycket, men jag håller med om att det vore trevligt att diskutera glada saker men samtidigt tycker jag det är ännu viktigare att man som nybliven gravid ska få skriva av sig om sin oro och diskutera den med likasinnade.

• N1987

Vad kul det är att läsa ikapp vad alla skrivit hela dagen! :D
    Välkommen alla nya och massa grattis till kavajen som sett ett litet hjärta! Så underbart..{#emotions_dlg.flower}
    Inte så mycket symptom idag och än så länge varken illamående eller trötthet. Tror dock att jag åkt på en urinvägsinfektion :(

Jag älskar verkligen att vara gravid!Skrattande

• N1987

Ettplusett: ena dagen känns dom hårda, andra dagen känns dom mjuka och tunga.. Stackars bröst som blir klämda på hela tiden..;)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012