Inlägg från: LillyRose |Visa alla inlägg
  • LillyRose

Vi som väntar smått i September 2012

Frokenpilla skrev 2012-01-12 14:29:24 följande:
    Edd: det kommer gå bra. Det är häftigt att föda barn :)

Har inte heller så mycket känningar just nu..förutom lite illamående yrsel och hjärtklappning då och då...fortfarande lite mensvärk men det har avtagit en del. Trött är jag dock..men inte sjukligt.

Vad jobbar ni med?

Jag är undersköteska men just nu för första gången i mitt liv arbetslös!!
    Jag har varit arbetslös sedan början av september....är SÅ tråkigt och bara gå hemma! Hade så gärna velat jobba hela sommaren men min man tycker jag ska vara hemma...tror jag kommer jobba ändå
  • LillyRose
    Frokenpilla skrev 2012-01-12 15:32:15 följande:
    Kul att höra vad alla jobbar med!

Ja, visst är det tråkigt att gå hemma..särskilt när man inte har ett öre (a-kassan är inte så fet).
    Ja inte blir man rik på akassan....funderar på och läsa kurser under denna fledigheten också..men max på halvtid för heltid fixar jag inte en gång til.
  • LillyRose
    jplust skrev 2012-01-12 16:01:39 följande:
    Jag är arbetslös för tillfället. Hoppas kunna jobba i sommar på samma ställe jag jobbat senaste 3 åren..en turistbyrå. Annars skall jag försöka få lite vikariat. Har vikarierat lite överallt innan.  
    Jag SKA jobba i sommar..mannen ska inte bestämma det ,-)
  • LillyRose
    ThereseS80 skrev 2012-01-13 09:35:09 följande:
    Hej

Jag undrar hur alla kan veta att dom är gravida. Man får ju inget veta förens ultraljudet. Ska man bara gå och tro fram tills dess?

Jag är i vecka 7 om man ska tro att de 12 plus ja kissat fram är sanna. Men ja vet ju inte va ja ska tro.

Jag har inte 100 procent chans att bli gravid så ja är så orolig nu att de inte ska stämma. För vi vill ju ha barn och detta va absolute inte planerat så glädjen är stor men ändå inte för att man inget får veta.

Ja mår inte illa har inga ömmande bröst har svällt som fan över magen och kan inte använda nå kläder och gått upp 10 kilo redan under december. Sjukt men sant. Ändå lever ja än efter vv. Som ja gjort i nästan 3 år.

Jag är trött och törstig mer än vanligt de är de enda.

Men ja undrar hur man kan veta och när man kan börja vara glad för de vill vi vara och vill ha ett lite under i min famn i sept.              
    Ja själv har jag gjort flera gravtest av olika märken, har ont i tuttarna, molvärk i magen och illamående så jag räknat kallt med att jag ÄR gravid

Tycker inte du ska oroa dig utan istället njuta av de första veckorna, för det är barn du väntar inte missfall! 
  • LillyRose
    beccagranen skrev 2012-01-13 09:46:53 följande:
    Du har helt rätt inställning, man väntar ju inte missfall. Men jag själv känner att dte är så tidigt ännu, så jag kan inte dela med mig av detta mer än till de absolut närmaste. Skulle bli så hemskt om det inte går som planerat. Att få ett tidigt missfavll hade vart ledsamt, men tids nog hade jag kommit över det och tagit nya tag. Det värsta för mig är omgivningen. Om alla runt om fått veta om MF så skulel alla komentarer som "åph va tråkigt, men ni ska få se att det blir ett barn snart ändå" osv. Avskyr dom. Precis som alla komentarer under dessa månader vi försökt, då kommer alla råd vi ska ta till oss om vitaminer och tempraturer ja t.om ställningar. Och kanske den värsta "Sluta tänk på det så går det", som om det vore så lätt ;)
    Fast dela med sig och faktiskt vara glad för sin graviditet är inte riktigt samma sak! Inte blir man lyckligare förman går runt och oroar sig hela tiden....vi får helt enkelt lita på¨våra symtom och alla hundratals gravtest och vara glada för det .Jag och mannen är superglada men är också de enda som vet om det! Så vi väljer att hålla det för oss själv några veckor för vår egen skull ..dramat kommer förr eller senare ändå
  • LillyRose
    ThereseS80 skrev 2012-01-13 09:50:13 följande:
    Jag tror inte att ja ska få missfall ja tror bara inte att testen visat rätt. Är liv rädd för att vara glad åt nått som inte finns. Får ju inte göra ultraljud förens vecka 16-20 och de är många veckor kvar. Är i vecka 7 nu.

Har ju inga symptom igentligen. Svälld i magen och trött men inga onda bröst inge illamående. Mest bara sur för att ja inte kan röka. Eller inte får röka.
    Jag vill ju ha barn så är de ju eller ja vi vill ja och min man. Har inskrvning den 7 feb men då får man ju inte heller veta om man är gravid utan man får gå och tro till vecka 16-20 ja gillar inte de.
    Har väl lite ont i magen ibland men inte så mycket.
    jag vill glädjas =)

Jobbar på och försöker inte tänka men svårt =) Har ett tungt och krävande jobb där vi jobbar mest ensamma med. Jobbar på en bensin mack och de är stå 10 timmar om dagen och bära tungt så ja hoppas de går vägen med allt. Svårt att komma på toa när man behöver. så ja hoppas att ja kan hålla mig lika länge som nu sen annars blir de svårt.
    Har du inte gjort gravtest? De visa mycket sällan fel! Jag har som sagt gjort flera av olika märken..du får hel enkelt lite på testerna just nu tills magen börja växa
  • LillyRose
    ThereseS80 skrev 2012-01-13 09:59:53 följande:
    jo har gjort 12 st 3 olika fabrikat.

vill inte ha nån mer mage =) är redan så svälld och gått upp 10 kilo sen november. Kommer inte i några kläder och mamma kläder finns inte att köpa här. alla buitker har slutat med de. Jobb kläderna får ja inte på mig så ska hem till chefen idag och försöka sy ut byxorna. Men underbart om detta går vägen =) Vill verkligen ha ett barn för jag är snart för gammal så de är väl nästan sista chansen nu. Första gången i livet ja är gravid eftersom ja har liten chans att bli de. så ja vill ju bara lycklig =) försöker vara de. =)  
    Ojoj du kommer få en STOR mage sedan...vänta bara! Å jag lovar du kommer älska den <3
  • LillyRose
    Alicias skrev 2012-01-13 13:30:50 följande:
    Grattis starstruck! Underbart! Var också på ultraljud idag i vecka 6+5, hon gjorde på magen och där inne såg vi en liten bebis med tickande hjärta. Såååååå lycklig! Fantastisk känsla
    Gud vad avis jag är..å fem dagar till för mig!!! GRATTIS till miraklet!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012