Inlägg från: AngelinFear |Visa alla inlägg
  • AngelinFear

Vi som väntar smått i September 2012

Jag har nog de svårt att inte låta bli att köpa Angelsound efter jag såg denna videon:
    ">

- Ser helt underbart mysigt ut och att man kan spela in för att spela upp ljudet för bebben för att lugna ner låter ju inte helt fel heller! :D

• AngelinFear
    Sandyfication skrev 2012-01-14 15:08:18 följande:
    Kul att det är fler än jag som får det tätt mellan barnen :)

Jag är helt symtomfri, hade jag inte gjort mina 4 graviditetstest hade jag aldrig anat att jag är gravid (bortsett från utebliven mens då). Det känns lite oroande men det kanske kommer när jag minst anar det.

Är det fler än jag som är ganska ung? Jag är 19 år och har redan en son på 6 månader. Hur gamla är ni? :)
    Jag är 23, blir 24 i april och väntar mitt första barn! :)
  • AngelinFear

Jag har börjat få en känsla av att jag kommer få en pojk på något vänster, speciellt efter jag såg magbilden idag! ;o Någon mer som anar vad dom ska få? :)

• AngelinFear
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-14 17:18:28 följande:

Jag tror att jag håller på att bli knäpp. Har storbölat i en timme nu. Jag som har längtat efter barn i flera, flera, flera år och äntligen är gravid borde vara världens lyckligaste. Istället deppar jag ihop.. Rädd för att jag inte ska älska barnet, rädd för att jag ska försvinna i allt det här.. Att jag bara kommer att vara en mamma, ingenting annat. Rädd för att gå upp ännu mer i vikt... Rädd för att min sambo kommer äcklas av mig... Vad är det för fel?! :(

Jag känner PRECIS likadant, jag storgrät för de härom dagen i säkert 2 timmar inann de blev liiite bättre ;o
  • AngelinFear
    Frokenpilla skrev 2012-01-14 17:13:10 följande:
    Jag blir 27 i Juni. Fick min första när jag var 20.

Har mått skit idag...otroligt trött (sov till 11!!) vilket aldrig händer annars..sen har jag måt småilla och varit skitseg hela dagen. Jag mår inte spy-illa. Som tur är, men tillräckligt för att vara irriterande.
    Dessutom är jag irriterad på min man som inte gör något när jag ligger när. Vilket innebär att inget blir gjort..

Jag fick däremot åka och handla och laga lunch. Han satt vi datorn!
    Bah. Känner mig argare än jag brukar.

Angelinfear: När jag väntade min dotter var jag övertygad hela tiden att det var en pojk därinne. Hade bara pojknamn osv. Ut kom en Alice. Så denna gången vågar jag inte tro något alls (fast lite i smyg tror jag det är en pojk... IGEN ;) )
    Hehe där ser man ;), men är de inte så att när magen är långt nere att de är pojke och högre med en tjej? Eller var de tvärtom? Min mage verkar växa långt ner kind of...som man kan se här: http://blivandemammaseptember.blogg.se/2012/january/magbild-vecka-60-7.html#comment
  • AngelinFear

Jag har fixat mig en försäkring för mig och bebben nu, de känns skönt! :D

• AngelinFear
    jplust skrev 2012-01-15 09:29:18 följande:
    Jag måste tyvärr säga hejdå till denna gruppen. Mina symtom är borta och graviditettest har blivit svagt och det har börjar komma rosa blod. Sjukvårdsupplysningen gav inga hopp. Tycker det är sjukt att man skall behöva vänta tills det forsar blod och gör jätte ont. Lycka till alla ni andra med era september barn @-}--
    Åh vad tråkigt, beklagar *styrkekram*
  • AngelinFear

Nu har jag fixat en såndär som räknar ner dagarna till bebben kommer på bloggen! :D

• AngelinFear
    Karriis skrev 2012-01-15 11:42:29 följande:
    Märkte nyss bruna flytningar när jag var på toa, precis som missfall 1 började...
    Fan, fan. Orkar inte ännu ett MF, tre stycken på fyra månader!!
    Har tid för VUL klockan 8 imorgon, men det känns som att jag aldrig kommer få se ett pickande hjärta, någonsin..
    Åh vad tråkigt, hoppas de inte är något så du slipper flera MF nu! :(
  • AngelinFear
    JLD1979 skrev 2012-01-16 10:08:49 följande:
    Är på akuten å har precis fått utdrivningstabletterna. :(

Så jag måste tyvärr säga tack å hej för mig i denna grupp. Önskar er alla lycka till och var rädda om er! Kram
    Åh vad tråkigt, beklagar! :( *styrkekramar* {#emotions_dlg.flower}
  • AngelinFear
    Dag och natt skrev 2012-01-18 17:25:45 följande:
    Idag var vi på VUL! Äntligen kunde han utesluta nytt X helt och hållet för nu såg vi embryo, gulesäck och ett tickande hjärta! Så underbart lättande, åtminstone för en stund! Hjärta
    Läkaren hann göra mig lite uppgiven när jag låg där för han fick leta en stund på en bra vinkel. Till slut (när jag själv trodde att allt var kört) så såg jag plötsligt något litet som dök upp och hjärtat som slog på. Kunde inte tro att det var sant! {#emotions_dlg.flower}

Jag firade det hela med att spy när jag kom hem.
    Vad roligt allt såg bra ut iaf! :D, även om de kanske inte var de bästa sättet att fira på ;o
  • AngelinFear

Usch jag har mått riktigt illa sedan i förrgår, men idag är de nog som värst... mår illa av alla lukter, och till och med av mig själver... Sea-band eller åksjukepiller hjälper så de är riktigt jobbigt :(

• AngelinFear

Oj här skrivs de verkligen mycket om namn, kul att se! :)

Jag och min pojkvän har bestämt namn redan, han killnamn (Milo) och jag tjejnamn (Elona)

• AngelinFear

Någon mer än jag som har fått hicka sedan man fick plusset? Jag hickar titt som tätt, även om jag bara hickar en gång då, men de kommer väldigt ofta ;o De kan väl inte vara bebben som hickar så, eller? :O

• AngelinFear

Någon som vet om proverna och de man gör på inskrivningen kan bli annorlunda om man är sjuk? Jag ska nämligen till barnmorskan på inskrivning imorgon och är genomförkyld som bara den...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012