Dolly Patton skrev 2012-05-03 19:24:26 följande:
Jag behöver hjälp!!!
Jag har under det senaste året genomfört tjejsimmet i vansbro, lidingö tjejlopp och tjejvasan.
Jag är sedan innan graviditeten anmäld till tjejvättern. Min tanke är att klara Tjejklassikern. Jag kan inte skjuta upp cyklingen, utan gör jag den inte nu i juni måste jag göra om alla loppen för att klarat klassikern.
Jag kommer startdagen vara i vecka 26+0. För min egen del skulle jag vilja försöka klara det.
Men jag undrar om de finns risker för bebisen med att jag cyklar 10mil i ex antal timmar (typ en heldags cykling).
Provcyklade 10km idag och kände att jag hade ett par sammandragningar när jag cyklade. De gjorde inte ont alls, men de fanns. Har iofs rätt mycket sammandragningar hela dagarna och kvällarna alla dagar.
Har inte tränat någon cykling i år så, men har styrketränat ca 4-5-6 ggr per vecka senaste 1½ året.
Har frågat BM som bara säger att jag bestämmer själv.
Hur tänker ni? alla tankar ni har vill jag gärna höra.
Huvudsaken att du lyssnar på din kropp, vila om du får sammandragningar och avbryt om det skulle kännas obehagligt på något sätt. Då har du ju i alla fall försökt. Har du någon som ska cykla med dig? Se till att ha back up efter vägen annars.